Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisinin amacı, eğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalarda yüksek akademik standartlarda bilime katkı sağlamak, evrensel bir bakış açısı ile dünyada olan gelişmeleri takip etmek, ülkemizde eğitim alanında değişimleri ve ihtiyaçları tespit etmek ve özgün çözümler üretmek, eğitim kuruluşları, meslek kuruluşları ve toplumun ulusal ve uluslar arası gelişimlerine destek olmak ve bu alanlarda Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek kaynak oluşumuna destek olmaktır.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi erken çocukluk, ilkokul, ortaokul lise ve yükseköğretim düzeylerini kapsayan disipliner/disiplinlerarası öğrenme, kariyer planlama, mesleki gelişim süreçleri, eğitimde aile katılımı ve yaşam boyu öğrenme üzerine nitel, nicel ve karma yöntemlerle yürütülmüş araştırmaya dayalı yüksek nitelikli çalışmaları yayımlar.
CUED önceliğine aldığı çalışmalar şunlardır:
1. Kuram ve uygulama bağını kuran ve öğretmen yetiştirme süreçlerini destekleyen,
2. Eğitimde gelişim, yönetim ve denetleme konularını derinlemesine inceleyen,
3. Doğal eğitim ortamlarındaki öğrenci, veli, öğretmen, idarecilerin düşüncelerini iyi tasarlanmış çalışmalara aktaran,
4. Yerel politika, program ve yenilikleri uluslararası bir bakış açısıyla değerlendiren,
5. Yeni eğitim modelleri, ölçme araçları, disiplinler arası araştırma desenleri geliştirmeye yardımcı olan,
6. Öğrenme ortamlarını teknolojiyle birleştiren,
7. Multidisiplinler (disiplinlerarası) ve transdisipliner (disiplinler üstü) çalışmalar (STEM gibi),
8. Eğitsel ölçme araçlarının geliştirildiği ve aynı anda kullanışlılığının sınandığı,
9. Eğitim uygulamalarını geliştirmeye yardımcı teknoloji entegrasyonunu içeren,
10. Teorik veya uygulamalı yeni bir eğitsel model geliştiren ve bu modeli değerlendiren,
11. Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini destekleyen.
*Yukarıdaki özellikleri taşısa da aşağıdaki özelliklerden en az birisini içerisinde barındıran çalışmalar hakem değerlendirme sürecine dahil edilmeyecektir.
1. Alanyazın (literatür) derleme ve kitap analizi çalışmaları,
2. Ders kitaplarının analizini içeren çalışmalar,
3. Yalnızca bir bağımsız değişkenle yürütülen basit nicel (Örneğin, x değişkeninin y değişkeni üzerindeki etkisi) çalışmalar,
4. Yalnızca bir veri toplama aracı yoluyla yürütülen basit nitel ya da nicel çalışmalar (Örneğin, yalnızca demografik değişkenlere göre yapılan analizler, yalnızca görüşme ya da ölçek yoluyla),
5. Yalnızca katılımcıların görüşleri üzerine temellendirilen çalışmalar,
6. Yeterli sayıda örneklem üzerinden yürütülmemiş nicel çalışmalar (Bu tür araştırmalarda alanyazında kabul görmüş formüller dikkate alınmalı ve evrene bağlı minimum örneklem sayısı sınır belirlenmelidir.),
7. Üniversite öğrencilerinin aldıkları bir derse yönelik oluşturdukları tutum, davranış vb. özelliklerini ölçen çalışmalar,
8. Uluslararası konu kapsamı dışında olan yerel çalışmalar (Örneğin, yalnızca basit (uluslararası olmayan yerel odaklı) ölçek geliştirme ve uyarlamaya yönelik çalışmalar),
9. Eğitim bilimlerinin odağı dışında kalan çalışmalar,
10. Zayıf bilimsel yöntemle yürütülmüş, geçerliği ve güvenirliği düşük çalışmalar (Örneğin, içerik analizi denildiği halde içerik analizi yapılmamış çalışmalar, nicel/nitel veri analizinin niteliği zayıf olan çalışmalar),
11. Alanyazındaki yeri ve önemi net bir şekilde açıklanmayan çalışmalar (Örneğin, çalışmanın ilgili konuda alanyazına katkısı, kuramsal yeri ve altyapısı nitelikli bir şekilde açıklanmayan çalışmalar).
Dergimiz ‘Uluslararası Hakemli Dergi’ statüsünde yılda dört sayı olarak; Mart, Haziran, Eylül ve Aralık aylarında yayınlanmaktadır. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizce'dir.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisine değerlendirilmek üzere gönderilecek çalışmaların aşağıda belirlenen yazım kurallarına uygun olarak hazırlanması gerekmektedir.
1. Yayın dili: Türkçe ve İngilizcedir.
2. Bir çalışmanın uzunluğu ana metin, kaynakça ve ekler hariç 9.000 sözcüğü aşmayacak biçimde hazırlanmalıdır.
3. Dergiye gönderilecek çalışmalarda kısa özet Türkçe ve İngilizce 150-200 sözcük olmalı ve ayrıca en az 5 adet anahtar sözcük yer almalıdır. Ayrıca Türkçe veya İngilizce gönderilecek çalışmaların tümünde 750-1000 sözcük arası İngilizce/ Türkçe uzun özete de yer verilmelidir. Uzun özet içermeyen makaleler değerlendirme sürecine alınmayacaktır. Özgün araştırma makalelerinde uzun İngilizce/ Türkçe özet; amaç, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç alt başlıklarını içermelidir.
4. Yazılar, Word formatında ve dergi şablonumuza göre sisteme yüklenmelidir. Dergi Şablonu: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/25900
5. Gönderilen tablo ve şekillerin derginin sayfa boyutları dışına taşmaması ve APA-7 stiline uygun olmasına dikkat edilmelidir. Bir tablo veya şekil bir sonraki sayfaya taşmamalıdır. Eğer sayfa sonuna geliyor ve bir kısmı taşıyorsa takip eden sayfaya yerleştirilmelidir. Ayrıca tablo ve şekillerde 10 punto ve tek aralık kullanılmalıdır.
6. Ampirik çalışmalara ait ana metin giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç bölümlerini içerebilir. Yöntem kısmında desen, evren ve örneklem, çalışma grubu ya da katılımcılar, veri toplama araçları ve verilerin analizi vb. alt bölümleri bulunmalıdır.
7. Kaynakça, metin içi atıflar, başlıklar, tablolar, şekiller için APA (7. Baskı) stili kullanılmalıdır. Ayrıntılı bilgi için: https://apastyle.apa.org/instructional-aids/reference-examples.pdf
8. Sisteme yüklenen dosyanın içerisinde ve dosya adında yazar(lar)a ait bilgiler bulunmamalıdır. Microsoft Word belgelerinde Dosya menüsünden Genel > Seçenekler sekmesinden kullanıcı adı kaldırılmalı ve yazarı belirlemeyi mümkün kılacak tüm bilgiler silinmelidir.
9. Aşırmacılık (İntihal) Taraması: Dergipark sisteminin intihal.net çektiği intihal raporu dışında tüm aday makaleler için iThenticate© ve Turnitin© gibi yazılımlardan elde edilen rapor da ayrıca sisteme yüklenmelidir. İlgili raporlar makalenin dergi şablonunda yazılan son halini içermelidir. intihal.net raporu ve ithenticate raporunun oranı arasında uyum olmalıdır (bir kaç puan farklılık olabilir). Tüm makalenin benzerlik oranı %20'den az olmalıdır. Makale tez çalışmasından türetilmiş olsa da bu oran değişmeyecektir. CUED akademik aşırmacılık taşıyan tüm aday makaleleri editörlük aşamasında reddetme hakkına sahiptir.
10. Etik Kurul Onayı: TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri’nde 2020 yılı için yapmış olduğu değişiklik üzerine Sosyal bilimler dâhil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan makaleler için “Etik Kurul Onayı” talep edilmektedir. Dolayısıyla dergimize gönderilen tüm çalışmalardan "Etik Kurul Onayı" mutlaka alınmış olmalıdır. Etik kurul onayı olmayan çalışmalar değerlendirme sürecine dahil edilmeyecektir. Eğer çalışma etik izin gerektirmiyorsa, dergi yazım sürecinde yer alan “etik izin gerekmediğine dair taahhütname” belgesinin imzalanarak sisteme yüklenmesi gerekmektedir.
Hayır. Kriterlerde de “Etik Kurul İzni gerektiren” makaleler olarak belirtilmektedir.
Etik Kurul izni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir.
· Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar
· İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
· İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
· Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
· Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar,
Ayrıca;
· Dergilerde yayımlanacak makalelerde etik kurul izini ve/veya yasal/özel izin alınmasının gerekip gerekmediği makalede belirtilmiş olmalıdır. Eğer bu izinlerin alınması gerekli ise, izinin hangi kurumdan, hangi tarihte ve hangi karar veya sayı numarası ile alındığı açıkça sunulmalıdır.
· Çalışma insan ve hayvan deneklerinin kullanımını gerektiriyor ise çalışmanın uluslararası deklarasyon, kılavuz vb. uygun gerçekleştirildiği beyan edilmelidir.”
Dergimizde yayımlanmakta olan çalışmalar ön inceleme, kör hakemlik süreci ve editöryal süreç olmak üzere üç önemli aşamadan geçmektedir. Hakemlik sürecinde her makale en az iki hakem tarafından incelenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makalelerden herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
e-ISSN: 2147-1606