Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çevrim İçi Bir Öğrenme Ortamı Olarak eTwinning Platformuna İlişkin Öğretmenlerin Görüş ve Değerlendirmeleri

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 22, 26.03.2021
https://doi.org/10.30703/cije.663472

Öz

Bu araştırmanın temel amacı eTwinning platformuna ilişkin platformun kullanıcıları olan öğretmenlerin görüş ve değerlendirmelerini belirlemek yanı sıra öneriler geliştirmektir. Bu araştırma nitel bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın temel amacı doğrultusunda katılımcı öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmaya okul öncesi ve sınıf öğretmenliği branşlarından toplamda 20 öğretmen katılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda bazı öğretmenlerin eTwinning platformunun kullanılabilirliğine yönelik olarak platformun işleyişini anlamakta zorlandıkları ve kullanımını kolay bulmadıkları anlaşılırken bazı öğretmenlerin de kullanım konusunda zorluk yaşamadıkları ortaya çıkmıştır. Öğretmenler mesleki gelişim açısından platformu kullanışlı bulmuşlar, özellikle meslektaşlarıyla işbirliği yapabildiklerini ve bu yolla meslektaşlarından yeni yaklaşım ve yöntemler öğrendiklerini, çeşitli Web 2 araçlarını öğrenerek mesleki gelişimlerini sağladıklarını ve eğitim öğretim sürecinde de kullandıklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın katılımcıları olan öğretmenler eTwinning projesinin daha da yaygınlaştırılmasını önermişler, bu konuda destekleyici hizmet içi eğitimlerin verilmesi, proje yazım süreci ve kalite etiketine başvuru süreci hakkında bilgilendirmelerin artmasının gerektiğini belirtmişlerdir. Katılımcı öğretmenler eTwinning platformunda oluşturdukları projelerin Milli Eğitim Bakanlığı Bilgi Sistemi’ne (MEBBİS) kaydedilmesini ve bu yönde hem okul yönetimi hem de velileri tarafından desteklenmek istediklerini ifade etmişlerdir. Araştırma ile eTwinning platformuna yönelik araştırmalar yapan araştırmacı, öğretmen ve yöneticilere yol gösterilmesi, platform hakkında detaylı bilgi verilmesi hedeflenmiştir. Temel kullanıcıları olan öğretmenlerin bakış açısıyla platformun ortaya konulması yönüyle de araştırma özgün ve önemlidir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., H. Z. Batur., ve N. Ekşili. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve Y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: Mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Altun ve Sel (2018). eTwinning okulu başvuru kılavuzu. http://etwinningonline.eba.gov.tr/wpcontent/uploads/2019/11/eTwinning- Okulu-Ba%C5%9Fvuru-K%C4%B1lavuzu.pdf adresinden erişildi.
  • Avcı, F., ve Er, H. (2018). Dijital bağımlılığa ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve çözüm önerileri. Uluslararası Multidisipliner Dijital Bağımlılık Kongresi, 14-16 Kasım 2018. Aydın, Türkiye, Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu. etwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Bümen, T. N., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., ve Acar, V. (2012). Teachers’ Professional development in Turkish context: Issues and suggestions. Milli Eğitim, 194, 31-50.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (4), 3112-3134. http://www.itobiad.com/issue/39481/494286 adresinden erişildi. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Çetin, C. Karalar, S. (2016). X, Y ve Z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197. Erasmus+. (2016). Erasmus+ Program Guide. https://www.etwinning.net/files/EN_eTwinning_Report_2012.pdf adresinden erişildi.
  • Eryılmaz, S. (2018). Öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliliklerinin belirlenmesi: Gazi Üniversitesi, Turizm Fakültesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (65), 37-49. DOI: 10.17755/esosder.31098. https://doi.org/10.17755/esosder.310987
  • eTwinning (2019). Measuringtheimpact of eTwinningactivities on teachers’ practiceandcompetencedevelopment. https://www.etwinning.net/eun- files/eTwinning-report-2018-EN.pdf adresinden erişildi. Full Report (2017). https://www.etwinning.net/eun-files/report2017/eTwinning- report-2017_DEF.PDF.
  • Gall, M. D., Borg, W. R., ve Gall, J. P.(1996). Educationalresearch . White Plains, NY: LongmanPublishers USA.
  • Gelen, İ. (2017). P21-program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 15-29. Retrievedfromhttp://dergipark.org.tr/jier/issue/33877/348852.
  • Hadjerrouit, S. (2010). Developing web based learning resources in school education: A user-centered approach. Interdisciplinary Journal Of E-Learning And Learning Object, 6,115-135. https://doi.org/10.28945/1172
  • Karlı, K. (2013). Dijital bilgelik yolculuğu ve öğrenme yoldaşlığı. İstanbul: LEAD Turkey.
  • Kearney, C., ve Gras-Velasquez, A. (2015). eTwinning: Ten Years On. Impact on teachers’ practice, skills, andprofessionaldevelopmentopportunities, as reportedbyeTwinners. https://www.etwinning.net/eun-files/eTwinningreport_EN.pdf adresinden erişildi.
  • Kylonen, P. C., ve Bertling, J. P. (2014). Innovative questionnaire assessment methods to increase cross-country comparability. In L. Rutkowski, M. Von Davier, and D. Rutkowski (Eds.), Handbook of international large scale assessment: Background, technical issues, and methods of data analysis (s.277-285). Boca Raton, FL.: CRC Press.
  • Maden, Cemalettin. (2010). e-Twinning Projesi. http://www.iet- c.net/publication_folder/ietc/ietc2011-2.pdf adresinden erişildi.
  • McMillan, J. H. (2000). Educationalresearch: Fundamentals fortheconsumer. Longman: USA. Partnership for 21st Century Learning (P21). (2007). Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework adresinden erişildi.
  • Pedro, F. (2006). The new mıllennıum learners: Challeng in gour views on ICT and learning. 15 Ağustos 2019 tarihinde http://www.oecd.org/edu/ceri/38358359. pdf adresinden erişildi.
  • Saban, A., ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sarıdaş, G., ve Deniz, L. (2017). Çevrim içi öğrenme topluluklarının öğretmenlerin mesleki gelişimine etkisine yönelik öğretmen görüşleri. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8), 19 - 21 Ekim 2017.
  • Sınır-ötesi öğrenme için eTwinning: Yılın okul projeleri ilan edildi (Avrupa Komisyonu, Basın Bildirisi, Temmuz, 2019). https://europa.eu/rapid/press-release_IP-12- 329_tr.htm. adresinden erişildi.
  • Sayın, Z., ve Seferoğlu, S. S. (2006). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim 2016, 3-5 Şubat 2016, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Seymen, A. F. (2017). Y ve Z kuşak insanı özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014- 2019 stratejik programı ve TÜBİTAK vizyon 2023 öngörüleri ile ilişkilendirilmesi. Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi, 10(4), 467-489.
  • Taş, H. Y.,Demirdöğmez, M., ve Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 1031-1048. https://doi.org/10.26466/opus.370345
  • Trilling, B., ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. Francisco: Jossey-Bass.
  • İşman, A., ve Albayrak, E . (2014). Sosyal ağlardan Facebook’un eğitime yönelik etkililiği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 129-138.
  • Ünver, G. (2014). Öğretmen eğitiminde kuram ve uygulama arasında bağlantı kurma üzerine bir durum çalışması. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(4), 1385-1407.
  • Vogel, P. (2015). Generation Jobless?: Turning the youth unemployment crisis into opportunity. Hampshire: Palgrave Macmillan.
  • Yvonna S. Lincoln, Y. S., ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquıry. London: Sage Publications. https://doi.org/10.1016/0147-1767(85)90062-8
  • Yaylacı, A. F. (2013). Öğretmenlerin kendini geliştirmelerine ilişkin yaklaşım sorunu. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 25-40.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K. (2016). Comparing the views of teachers trained by the different curricula in terms of the effectiveness of university-based teacher training. Elementary Education Online, 15(1), 219-233.
  • Yılmaz, F.,ve Altun Yılmaz, S. (2012). Çokkültürlülük projesi: e-Twinning uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (8), 120-132.
  • Zengin, R., ve Can, T. (2010). Oluşturmacılık kuramı bağlamında çevrimiçi öğretim platformu Moddle’ın öğretmen yetiştirmede kullanımı. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 55-73.

Teachers Opinions and Assessments on the eTwinning Platform as an Online Learning Environment

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 1, 1 - 22, 26.03.2021
https://doi.org/10.30703/cije.663472

Öz

The main purpose of this research is to determine the opinions and evaluations of the teachers who are users of the platform regarding the eTwinning platform, as well as to develop suggestions. This research is a qualitative case study. In line with the main purpose of the study, semi-structured interviews were conducted with the participating teachers. A total of 20 teachers from preschool education and primary school teaching majors participated in the study. Descriptive analysis technique was used in analyzing the data. At the end of the research, it was revealed that some teachers had difficulty in understanding the functioning of the eTwinning platform in terms of its usability and did not find it easy to use, but some teachers did not have difficulty in using it. Teachers found the platform useful in terms of professional development, they stated that they could especially cooperate with their colleagues and learn new approaches and methods from their colleagues in this way, they provided their professional development by learning various Web 2 tools and they also used them in the education and training process. The teachers, who were the participants of the present research, suggested that the eTwinning project should be expanded further, and they stated that they should be informed about the supportive in-service training, project writing process and the application process for the quality label. Participating teachers stated that they want the projects they have created on the eTwinning platform to be registered in the Information System of the Ministry of National Education (MEBBİS) and to be supported by both the school administration and students’ parents in this direction. With the research, it is aimed to guide researchers, teachers and administrators who conduct research on the eTwinning platform and to provide detailed information about the platform. The current research is original and important in terms of introducing the platform from the perspective of teachers, who are its main users.

Kaynakça

  • Adıgüzel, O., H. Z. Batur., ve N. Ekşili. (2014). Kuşakların değişen yüzü ve Y kuşağı ile ortaya çıkan yeni çalışma tarzı: Mobil yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 165-182.
  • Altun ve Sel (2018). eTwinning okulu başvuru kılavuzu. http://etwinningonline.eba.gov.tr/wpcontent/uploads/2019/11/eTwinning- Okulu-Ba%C5%9Fvuru-K%C4%B1lavuzu.pdf adresinden erişildi.
  • Avcı, F., ve Er, H. (2018). Dijital bağımlılığa ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve çözüm önerileri. Uluslararası Multidisipliner Dijital Bağımlılık Kongresi, 14-16 Kasım 2018. Aydın, Türkiye, Aydın İl Milli Eğitim Müdürlüğü.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299
  • Bozdağ, Ç. (2017). Almanya ve Türkiye’de okullarda teknoloji entegrasyonu. etwinning örneği üzerine karşılaştırmalı bir inceleme. Ege Eğitim Teknolojileri Dergisi, 1(1), 42-64.
  • Bümen, T. N., Ateş, A., Çakar, E., Ural, G., ve Acar, V. (2012). Teachers’ Professional development in Turkish context: Issues and suggestions. Milli Eğitim, 194, 31-50.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7 (4), 3112-3134. http://www.itobiad.com/issue/39481/494286 adresinden erişildi. https://doi.org/10.15869/itobiad.494286
  • Çetin, C. Karalar, S. (2016). X, Y ve Z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197. Erasmus+. (2016). Erasmus+ Program Guide. https://www.etwinning.net/files/EN_eTwinning_Report_2012.pdf adresinden erişildi.
  • Eryılmaz, S. (2018). Öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojileri yeterliliklerinin belirlenmesi: Gazi Üniversitesi, Turizm Fakültesi örneği. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17 (65), 37-49. DOI: 10.17755/esosder.31098. https://doi.org/10.17755/esosder.310987
  • eTwinning (2019). Measuringtheimpact of eTwinningactivities on teachers’ practiceandcompetencedevelopment. https://www.etwinning.net/eun- files/eTwinning-report-2018-EN.pdf adresinden erişildi. Full Report (2017). https://www.etwinning.net/eun-files/report2017/eTwinning- report-2017_DEF.PDF.
  • Gall, M. D., Borg, W. R., ve Gall, J. P.(1996). Educationalresearch . White Plains, NY: LongmanPublishers USA.
  • Gelen, İ. (2017). P21-program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1 (2), 15-29. Retrievedfromhttp://dergipark.org.tr/jier/issue/33877/348852.
  • Hadjerrouit, S. (2010). Developing web based learning resources in school education: A user-centered approach. Interdisciplinary Journal Of E-Learning And Learning Object, 6,115-135. https://doi.org/10.28945/1172
  • Karlı, K. (2013). Dijital bilgelik yolculuğu ve öğrenme yoldaşlığı. İstanbul: LEAD Turkey.
  • Kearney, C., ve Gras-Velasquez, A. (2015). eTwinning: Ten Years On. Impact on teachers’ practice, skills, andprofessionaldevelopmentopportunities, as reportedbyeTwinners. https://www.etwinning.net/eun-files/eTwinningreport_EN.pdf adresinden erişildi.
  • Kylonen, P. C., ve Bertling, J. P. (2014). Innovative questionnaire assessment methods to increase cross-country comparability. In L. Rutkowski, M. Von Davier, and D. Rutkowski (Eds.), Handbook of international large scale assessment: Background, technical issues, and methods of data analysis (s.277-285). Boca Raton, FL.: CRC Press.
  • Maden, Cemalettin. (2010). e-Twinning Projesi. http://www.iet- c.net/publication_folder/ietc/ietc2011-2.pdf adresinden erişildi.
  • McMillan, J. H. (2000). Educationalresearch: Fundamentals fortheconsumer. Longman: USA. Partnership for 21st Century Learning (P21). (2007). Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework adresinden erişildi.
  • Pedro, F. (2006). The new mıllennıum learners: Challeng in gour views on ICT and learning. 15 Ağustos 2019 tarihinde http://www.oecd.org/edu/ceri/38358359. pdf adresinden erişildi.
  • Saban, A., ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde nitel araştırma desenleri. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Sarıdaş, G., ve Deniz, L. (2017). Çevrim içi öğrenme topluluklarının öğretmenlerin mesleki gelişimine etkisine yönelik öğretmen görüşleri. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR 8), 19 - 21 Ekim 2017.
  • Sınır-ötesi öğrenme için eTwinning: Yılın okul projeleri ilan edildi (Avrupa Komisyonu, Basın Bildirisi, Temmuz, 2019). https://europa.eu/rapid/press-release_IP-12- 329_tr.htm. adresinden erişildi.
  • Sayın, Z., ve Seferoğlu, S. S. (2006). Yeni bir 21. yüzyıl becerisi olarak kodlama eğitimi ve kodlamanın eğitim politikalarına etkisi. Akademik Bilişim 2016, 3-5 Şubat 2016, Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Seymen, A. F. (2017). Y ve Z kuşak insanı özelliklerinin Milli Eğitim Bakanlığı 2014- 2019 stratejik programı ve TÜBİTAK vizyon 2023 öngörüleri ile ilişkilendirilmesi. Kent Kültürü ve Yönetimi Hakemli Elektronik Dergi, 10(4), 467-489.
  • Taş, H. Y.,Demirdöğmez, M., ve Küçükoğlu, M. (2017). Geleceğimiz olan z kuşağının çalışma hayatına muhtemel etkileri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(13), 1031-1048. https://doi.org/10.26466/opus.370345
  • Trilling, B., ve Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. Francisco: Jossey-Bass.
  • İşman, A., ve Albayrak, E . (2014). Sosyal ağlardan Facebook’un eğitime yönelik etkililiği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 129-138.
  • Ünver, G. (2014). Öğretmen eğitiminde kuram ve uygulama arasında bağlantı kurma üzerine bir durum çalışması. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(4), 1385-1407.
  • Vogel, P. (2015). Generation Jobless?: Turning the youth unemployment crisis into opportunity. Hampshire: Palgrave Macmillan.
  • Yvonna S. Lincoln, Y. S., ve Guba, E.G. (1985). Naturalistic inquıry. London: Sage Publications. https://doi.org/10.1016/0147-1767(85)90062-8
  • Yaylacı, A. F. (2013). Öğretmenlerin kendini geliştirmelerine ilişkin yaklaşım sorunu. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı, 25-40.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, K. (2016). Comparing the views of teachers trained by the different curricula in terms of the effectiveness of university-based teacher training. Elementary Education Online, 15(1), 219-233.
  • Yılmaz, F.,ve Altun Yılmaz, S. (2012). Çokkültürlülük projesi: e-Twinning uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4 (8), 120-132.
  • Zengin, R., ve Can, T. (2010). Oluşturmacılık kuramı bağlamında çevrimiçi öğretim platformu Moddle’ın öğretmen yetiştirmede kullanımı. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 55-73.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatma Avcı

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Avcı, F. (2021). Çevrim İçi Bir Öğrenme Ortamı Olarak eTwinning Platformuna İlişkin Öğretmenlerin Görüş ve Değerlendirmeleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(1), 1-22. https://doi.org/10.30703/cije.663472

Cited By












eTwinning projelerinin öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerine katkısı
International Journal of Social Sciences and Education Research
Elif GENÇTÜRK ERDEM
https://doi.org/10.24289/ijsser.901129

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551