Bu araştırmanın temel amacı eTwinning platformuna ilişkin platformun kullanıcıları olan öğretmenlerin görüş ve değerlendirmelerini belirlemek yanı sıra öneriler geliştirmektir. Bu araştırma nitel bir durum çalışmasıdır. Araştırmanın temel amacı doğrultusunda katılımcı öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmaya okul öncesi ve sınıf öğretmenliği branşlarından toplamda 20 öğretmen katılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonunda bazı öğretmenlerin eTwinning platformunun kullanılabilirliğine yönelik olarak platformun işleyişini anlamakta zorlandıkları ve kullanımını kolay bulmadıkları anlaşılırken bazı öğretmenlerin de kullanım konusunda zorluk yaşamadıkları ortaya çıkmıştır. Öğretmenler mesleki gelişim açısından platformu kullanışlı bulmuşlar, özellikle meslektaşlarıyla işbirliği yapabildiklerini ve bu yolla meslektaşlarından yeni yaklaşım ve yöntemler öğrendiklerini, çeşitli Web 2 araçlarını öğrenerek mesleki gelişimlerini sağladıklarını ve eğitim öğretim sürecinde de kullandıklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın katılımcıları olan öğretmenler eTwinning projesinin daha da yaygınlaştırılmasını önermişler, bu konuda destekleyici hizmet içi eğitimlerin verilmesi, proje yazım süreci ve kalite etiketine başvuru süreci hakkında bilgilendirmelerin artmasının gerektiğini belirtmişlerdir. Katılımcı öğretmenler eTwinning platformunda oluşturdukları projelerin Milli Eğitim Bakanlığı Bilgi Sistemi’ne (MEBBİS) kaydedilmesini ve bu yönde hem okul yönetimi hem de velileri tarafından desteklenmek istediklerini ifade etmişlerdir. Araştırma ile eTwinning platformuna yönelik araştırmalar yapan araştırmacı, öğretmen ve yöneticilere yol gösterilmesi, platform hakkında detaylı bilgi verilmesi hedeflenmiştir. Temel kullanıcıları olan öğretmenlerin bakış açısıyla platformun ortaya konulması yönüyle de araştırma özgün ve önemlidir.
The main purpose of this research is to determine the opinions and evaluations of the teachers who are users of the platform regarding the eTwinning platform, as well as to develop suggestions. This research is a qualitative case study. In line with the main purpose of the study, semi-structured interviews were conducted with the participating teachers. A total of 20 teachers from preschool education and primary school teaching majors participated in the study. Descriptive analysis technique was used in analyzing the data. At the end of the research, it was revealed that some teachers had difficulty in understanding the functioning of the eTwinning platform in terms of its usability and did not find it easy to use, but some teachers did not have difficulty in using it. Teachers found the platform useful in terms of professional development, they stated that they could especially cooperate with their colleagues and learn new approaches and methods from their colleagues in this way, they provided their professional development by learning various Web 2 tools and they also used them in the education and training process. The teachers, who were the participants of the present research, suggested that the eTwinning project should be expanded further, and they stated that they should be informed about the supportive in-service training, project writing process and the application process for the quality label. Participating teachers stated that they want the projects they have created on the eTwinning platform to be registered in the Information System of the Ministry of National Education (MEBBİS) and to be supported by both the school administration and students’ parents in this direction. With the research, it is aimed to guide researchers, teachers and administrators who conduct research on the eTwinning platform and to provide detailed information about the platform. The current research is original and important in terms of introducing the platform from the perspective of teachers, who are its main users.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606