Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 3, 897 - 921, 21.09.2020
https://doi.org/10.30703/cije.672882

Öz

Bilişim ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte dijital teknolojiler hayatımızın önemli bir unsuru hâline gelmiştir. Birçok alanda olduğu gibi eğitimde de dijital teknolojilerden faydalanılmaktadır. Ancak, bireylerin dijital teknolojilerden daha iyi faydalanabilmeleri için bazı becerileri kazanması gerekmektedir. Dijital okuryazarlık becerisi de bu becerilerin önde gelenlerinden birisidir. Bu nedenle, dijital okuryazarlık becerisine öğretim programlarında da yer verilmeye başlanmıştır. Bu programlardan birisi de Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’dır (2018). Bu durumdan yola çıkarak çalışmada ortaokul beşinci sınıf öğrencilerinin dijital okuryazarlık becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi, 2017-2018 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde, Erzincan ilinde tespit edilen on sekiz ortaokulda öğrenim gören toplam 742 beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak ‘Kişisel Bilgi Formu (KBF)’ ve ‘Dijital Okuryazarlık Ölçeği (DOÖ)’ kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre araştırmaya katılan öğrencilerin genel olarak dijital okuryazarlık becerisi puanlarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin dijital okuryazarlık becerisi düzeylerinin; yerleşim yeri, kardeş sayısı, anne ve baba eğitim durumu, anne ve baba mesleği, sosyal bilgiler dersi karne notu, evlerinde bilgisayar veya tablet olması durumu, evlerinde internet bağlantısı olması durumu ve internete bağlanma sıklığına göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı görülmüştür. Ancak, öğrencilerin dijital okuryazarlık düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı olarak farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acar, Ç. (2015). Anne ve babaların ilkokul ortaokul ve lise öğrencisi çocukları ile kendilerinin dijital okuryazarlıklarına ilişkin görüşleri. T.C. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altun, A. (2003). Öğretmen adaylarının internete yönelik tutumları. Eğitim ve Bilim, 28(127), 3-9.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Adapazarı: Sakarya Kitapevi.
  • Aşıcı, T. B. & Usluel, Y. K. (2009). Sayısal uçurumun üniversite öğrencilerinin demografik özelliklerine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44), 73-84.
  • Bozkurt, F. & Çoşkun, D. (2018). 21. yy okuryazarlığı: Öğretmen adaylarının medya algılarına genel bir bakış. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 493-511.
  • Buckingham D. (2010). Defining digital literacy. Medienbildung in Neuen Kulturräumen, VS Verlag für Sozialwissenschaften, 59-71.
  • Burge, K. B. (2001). “UCI computer arts: building gender equity while meeting ISTE NETS”. Proceedings of the 22nd National Computing Conference (NECC 2001) on the Building on the Future.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 9. bs., Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, W. J. (2016). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Selçuk Beşir Demir (Çev. Edt.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. & Menzi, N. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11(2), 273-291.
  • Çetinkaya, Y. (2008). Information and communication technology education in primary schools: students’ competencies, attitudes and needs. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çokluk Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları, 2.bs., Ankara: Pegem Akademi.
  • Dağtaş, A., Yıldırım, Ö. K., Başoğlu, N., Kaplan, T. & Taş, H. (2015). Türkçe öğretimi araştırma ve uyulama merkezlerinde Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin bilgisayar okuryazarlığı düzeyleri: Gaziantep, Bolu örneklemi. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 32-49.
  • Deryakulu, D. (2007). Seçmeli bilgisayar dersi ve bilgisayar öz-yeterlik algısının 8. sınıf öğrencilerinin seçmek istedikleri mesleklerle ilişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 1-22.
  • Avcı, E. K. & Faiz, M. (2018). 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları “etkin vatandaşlık” öğrenme alanında yer alan becerilerin ve değerlerin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 2(1), 1-21.
  • Gelen, İ. (2017). P21-program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Gilster, P. (1997). Digital Literacy, New York: Wiley Computer Pub.
  • Gömleksiz, M. N. & Cüro, E. (2011). Sosyal bilgiler dersi öğretim programının toplumsal ihtiyaçları karşılama düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 190, 145-167.
  • Hamutoğlu, N. B., Güngören, Ö. C., Uyanık, G. K. & Erdoğan, D. G. (2017). Dijital okuryazarlık ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 408-429.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 32. bs., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kıncal, R. Y. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 5.bs., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, E. & Yıldırım, Z. (2008). Understanding Net Generation: Students’ Profiles on Using Information and Communication Technologies and Their Preferences of Playing Games. In The European Conference on Educational Research (ECER 2008), From Teaching to Learning.
  • Koch, S. C., Müller, S. M. & Sieverding, M. (2008). Women and computers. Effects of stereotype threat on attribution of failure. Computers & Education, 51(4), 1795-1803.
  • Kuhlemeier, H. & Hemker, B. (2007). The impact of computer use at home on students’ Internet skills. Computers & Education, 49(2), 460-480.
  • Kurt, A. A., Çoklar, A. N., Kılıçer, K. & Yıldırım, Y. (2008). Evaluation of the skills of K-12 students regarding the national educational technology standards for students (NETS* S) in Turkey. Online Submission, 7(3).
  • Kuzu, A. vd. (2008). İnternet kullanımı ve aile (internet use and family). Ankara: T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü (Prime ministry of Turkey, General Directorate of Family and Social Research) Bilim Serisi: 133.
  • Maden, S., Maden, A. & Banaz, E. (2018). Ortaokul 5. sınıf Türkçe ders kitaplarının dijital okuryazarlık bağlamında değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(55), 685-695.
  • Martin, A. (2005). DigEuLit – a european framework for digital literacy: a progress report. Journal of eLiteracy, 2, 130-136.
  • Meyers, E. M., Erıckson, I. & Small, R. V. (2013). Digital literacy and informal learning environments: an introduction. Learning, Media and Technology, 38(4), 355-367.
  • Özçelik, H. & Kurt, A. A. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar özyeterlikleri: Balıkesir ili örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Mustafa Ö. & Fırat E. A. (2013). İlköğretim öğrencilerinin bilgi iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri ve bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişki. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 1-28.
  • Özerbaş, M. A. & Kuralbаyeva, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), s. 16-25.
  • Özmusul, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin incelenmesi. T.C. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Öztürk, M. (2015). Ortaokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık düzeyleri. T.C. Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ribble, M. (2011). Digital Citizenship in Schools, The International Society for Technology in Education (ISTE), 2.bs., Washington.
  • Seferoğlu, S. S. & Akbıyık, C. (2005). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayara yönelik öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 89-101.
  • Sönmez, E. E. & Gül, H. Ü. (2018). Dijital okuryazarlık ve okul yöneticileri 1-5. http://inet-tr.org.tr/inetconf19/bildiri/69.pdf (07.09.2018).
  • Stripling, B. (2010). Teaching students to think in the digital environment: digital literacy and digital inquiry. School Library Monthly, 26(8), 16-19.
  • Şerefhanoğlu, H., Nakiboğlu, C. & Gür, H. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Balıkesir örneği. İlköğretim Online, 7 (3), 785-799.
  • Tavakol, M. & Dennick, R. (2011). Making sense of Cronbach's Alpha. International Journal of Medical Education, 2, 53-55.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar), Ankara.
  • Tsai, C. C., Lin, S. S. & Tsai, M. J. (2001). Developing an ınternet attitude scale for high school students. Computers & Education, 37(1), 41-51.
  • Tuti, S. (2005). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanımı performans göstergeleri, öğrenci görüşleri ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
  • Ünal, D. P. (2017). Bir öğretim programındaki dijital vatandaşlık öğeleri ve ortaöğretim öğrencilerinin dijital vatandaşlık ögelerine sahip olma durumlar. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 180-195.
  • Vekiri, I. (2010). Socioeconomic differences in elementary students’ ICT beliefs and out-of-school experiences. Computers & Education, 54(4), 941-950.
  • Yıldırım, Y. (2015). İlköğretim öğrencilerinin teknoloji kullanım yeterlikleri ve teknoloji kullanımını etkileyen faktörler. Eskişehir Ziya Gökalp İlkokulu, 39(87), 12-18.
  • Yılmaz, F. & Ersoy, A. (2014). Besinci sınıf öğrencilerinin BİT erişim olanakları ve BİT okuryazarlık düzeyleri arasındaki dijital bölünme. Journal of Educational Science, 2(2), 16-32.

The Investigation of Digital Literacy of Fifth Grade Secondary School Students

Yıl 2020, Cilt: 9 Sayı: 3, 897 - 921, 21.09.2020
https://doi.org/10.30703/cije.672882

Öz

With the developments in information and communication Technologies, digital Technologies nearly became an indispensable part of our life. As in many fields, education benefits from digital technology as well. However, it is required for individuals to gain some skills to benefit from digital technologies much better. Digital literacy skill is one of the leading skills, too. That’s why; digital literacy skill has been introduced and involved in programs of instruction. One of these programs is 2018 Social Studies Curriculum. Based on this situation it is aimed at examining the digital literacy skills of 5th grade secondary students in terms of various variables. Correlational Survey Model, which is quantitative method, was used in the study. The sample of the study consists of a total of 742 5th grade students who study at 18 different secondary schools specified in Erzincan Province at the spring semester of 2017-2018 academic year. As data collection tool, ‘Personal Knowledge Form’ and ‘Digital Literacy Skill Scale’ was used. It was determined that students attending the study have high level of digital literacy skill scores in general according to results of the study. It was concluded that students’ digital literacy levels are different from one another significantly depending on; settlement, number of sibling, mother’s and father’s occupation, school report mark of Social Studies, whether there is computer or tablet at their homes, having internet connection at home and the frequency of connecting to the internet. However, it was cocncluded that students’ digital literacy level did not change significantly according to gender.

Kaynakça

  • Acar, Ç. (2015). Anne ve babaların ilkokul ortaokul ve lise öğrencisi çocukları ile kendilerinin dijital okuryazarlıklarına ilişkin görüşleri. T.C. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altun, A. (2003). Öğretmen adaylarının internete yönelik tutumları. Eğitim ve Bilim, 28(127), 3-9.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. & Yıldırım, E. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı, Adapazarı: Sakarya Kitapevi.
  • Aşıcı, T. B. & Usluel, Y. K. (2009). Sayısal uçurumun üniversite öğrencilerinin demografik özelliklerine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44(44), 73-84.
  • Bozkurt, F. & Çoşkun, D. (2018). 21. yy okuryazarlığı: Öğretmen adaylarının medya algılarına genel bir bakış. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 493-511.
  • Buckingham D. (2010). Defining digital literacy. Medienbildung in Neuen Kulturräumen, VS Verlag für Sozialwissenschaften, 59-71.
  • Burge, K. B. (2001). “UCI computer arts: building gender equity while meeting ISTE NETS”. Proceedings of the 22nd National Computing Conference (NECC 2001) on the Building on the Future.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, 9. bs., Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, W. J. (2016). Araştırma Deseni: Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları. Selçuk Beşir Demir (Çev. Edt.). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Çetin, O., Çalışkan, E. & Menzi, N. (2012). Öğretmen adaylarının teknoloji yeterlilikleri ile teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 11(2), 273-291.
  • Çetinkaya, Y. (2008). Information and communication technology education in primary schools: students’ competencies, attitudes and needs. Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çokluk Ö., Şekercioğlu, G. & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik SPSS ve LISREL Uygulamaları, 2.bs., Ankara: Pegem Akademi.
  • Dağtaş, A., Yıldırım, Ö. K., Başoğlu, N., Kaplan, T. & Taş, H. (2015). Türkçe öğretimi araştırma ve uyulama merkezlerinde Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin bilgisayar okuryazarlığı düzeyleri: Gaziantep, Bolu örneklemi. Route Educational and Social Science Journal, 2(1), 32-49.
  • Deryakulu, D. (2007). Seçmeli bilgisayar dersi ve bilgisayar öz-yeterlik algısının 8. sınıf öğrencilerinin seçmek istedikleri mesleklerle ilişkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 40(2), 1-22.
  • Avcı, E. K. & Faiz, M. (2018). 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları “etkin vatandaşlık” öğrenme alanında yer alan becerilerin ve değerlerin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS), 2(1), 1-21.
  • Gelen, İ. (2017). P21-program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Gilster, P. (1997). Digital Literacy, New York: Wiley Computer Pub.
  • Gömleksiz, M. N. & Cüro, E. (2011). Sosyal bilgiler dersi öğretim programının toplumsal ihtiyaçları karşılama düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 190, 145-167.
  • Hamutoğlu, N. B., Güngören, Ö. C., Uyanık, G. K. & Erdoğan, D. G. (2017). Dijital okuryazarlık ölçeği: Türkçeye uyarlama çalışması. Ege Eğitim Dergisi, 18(1), 408-429.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, 32. bs., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kıncal, R. Y. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 5.bs., Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, E. & Yıldırım, Z. (2008). Understanding Net Generation: Students’ Profiles on Using Information and Communication Technologies and Their Preferences of Playing Games. In The European Conference on Educational Research (ECER 2008), From Teaching to Learning.
  • Koch, S. C., Müller, S. M. & Sieverding, M. (2008). Women and computers. Effects of stereotype threat on attribution of failure. Computers & Education, 51(4), 1795-1803.
  • Kuhlemeier, H. & Hemker, B. (2007). The impact of computer use at home on students’ Internet skills. Computers & Education, 49(2), 460-480.
  • Kurt, A. A., Çoklar, A. N., Kılıçer, K. & Yıldırım, Y. (2008). Evaluation of the skills of K-12 students regarding the national educational technology standards for students (NETS* S) in Turkey. Online Submission, 7(3).
  • Kuzu, A. vd. (2008). İnternet kullanımı ve aile (internet use and family). Ankara: T. C. Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü (Prime ministry of Turkey, General Directorate of Family and Social Research) Bilim Serisi: 133.
  • Maden, S., Maden, A. & Banaz, E. (2018). Ortaokul 5. sınıf Türkçe ders kitaplarının dijital okuryazarlık bağlamında değerlendirilmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(55), 685-695.
  • Martin, A. (2005). DigEuLit – a european framework for digital literacy: a progress report. Journal of eLiteracy, 2, 130-136.
  • Meyers, E. M., Erıckson, I. & Small, R. V. (2013). Digital literacy and informal learning environments: an introduction. Learning, Media and Technology, 38(4), 355-367.
  • Özçelik, H. & Kurt, A. A. (2007). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayar özyeterlikleri: Balıkesir ili örneği. İlköğretim Online, 6(3), 441-451.
  • Mustafa Ö. & Fırat E. A. (2013). İlköğretim öğrencilerinin bilgi iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeyleri ve bilimsel süreç becerileri arasındaki ilişki. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 15, 1-28.
  • Özerbaş, M. A. & Kuralbаyeva, A. (2018). Türkiye ve Kazakistan öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), s. 16-25.
  • Özmusul, M. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerinin incelenmesi. T.C. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Öztürk, M. (2015). Ortaokul öğrencilerinin dijital vatandaşlık düzeyleri. T.C. Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ribble, M. (2011). Digital Citizenship in Schools, The International Society for Technology in Education (ISTE), 2.bs., Washington.
  • Seferoğlu, S. S. & Akbıyık, C. (2005). İlköğretim öğretmenlerinin bilgisayara yönelik öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 19, 89-101.
  • Sönmez, E. E. & Gül, H. Ü. (2018). Dijital okuryazarlık ve okul yöneticileri 1-5. http://inet-tr.org.tr/inetconf19/bildiri/69.pdf (07.09.2018).
  • Stripling, B. (2010). Teaching students to think in the digital environment: digital literacy and digital inquiry. School Library Monthly, 26(8), 16-19.
  • Şerefhanoğlu, H., Nakiboğlu, C. & Gür, H. (2008). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi: Balıkesir örneği. İlköğretim Online, 7 (3), 785-799.
  • Tavakol, M. & Dennick, R. (2011). Making sense of Cronbach's Alpha. International Journal of Medical Education, 2, 53-55.
  • T.C. Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6 ve 7. Sınıflar), Ankara.
  • Tsai, C. C., Lin, S. S. & Tsai, M. J. (2001). Developing an ınternet attitude scale for high school students. Computers & Education, 37(1), 41-51.
  • Tuti, S. (2005). Eğitimde bilişim teknolojileri kullanımı performans göstergeleri, öğrenci görüşleri ve öz-yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi,
  • Ünal, D. P. (2017). Bir öğretim programındaki dijital vatandaşlık öğeleri ve ortaöğretim öğrencilerinin dijital vatandaşlık ögelerine sahip olma durumlar. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 180-195.
  • Vekiri, I. (2010). Socioeconomic differences in elementary students’ ICT beliefs and out-of-school experiences. Computers & Education, 54(4), 941-950.
  • Yıldırım, Y. (2015). İlköğretim öğrencilerinin teknoloji kullanım yeterlikleri ve teknoloji kullanımını etkileyen faktörler. Eskişehir Ziya Gökalp İlkokulu, 39(87), 12-18.
  • Yılmaz, F. & Ersoy, A. (2014). Besinci sınıf öğrencilerinin BİT erişim olanakları ve BİT okuryazarlık düzeyleri arasındaki dijital bölünme. Journal of Educational Science, 2(2), 16-32.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şenol Mail Pala

Adem Başıbüyük 0000-0001-8597-6915

Yayımlanma Tarihi 21 Eylül 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020Cilt: 9 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Pala, Ş. M., & Başıbüyük, A. (2020). Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 9(3), 897-921. https://doi.org/10.30703/cije.672882

Cited By













e-ISSN: 2147-1606

14550        14551