İlkokul Öğretmenleri lehine
anlamlı bir şekilde farklılaştığı bulunmuştur. Söz konusu değişkenlerde diğer
alt boyutlarda anlamlı bir fark bulunamadığı gibi, mesleki kıdemlerine ve görev
yaptıkları okulların sosyoekonomik düzeylerine Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerinin
mülteci öğrencilere yönelik tutumlarını incelemektir. Bu amaçla Sivas ilinde
görev yapan öğretmenlere Sağlam ve Kanbur (2017) tarafından geliştirilen, üç alt boyuttan oluşan 24
maddelik Mülteci Öğrenci Tutum Ölçeği (MÖTÖ) uygulanmıştır. Cronbach Alpha
güvenirlik katsayısı .91 olan ölçeğin alt boyutları "iletişim",
"uyum", "yeterlik"tir. Ölçek, 2017-2018 eğitim öğretim
yılında Sivas İlinde görev yapan 62’si kadın (%54), 52’si erkek (%46) olmak
üzere toplam 114 öğretmene uygulanmıştır. Verilerin analizinde kullanılacak
testlerin belirlenmesinde Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro Wilk normallik
dağılımlarından yararlanılmış, ortalamaları karşılaştırılacak grupların iki ya
da ikiden fazla olmasına göre bazı karşılaştırmalar için t- testi ve Tek Yönlü
Varyans Analizi (ANOVA), bazı karşılaştırmalarda da Mann Whitmey U ya da
Kruskall Wallis testleri kullanılmıştır. Karşılaştırmalar değişkenlere göre
ölçeğin her bir alt boyutu ve ölçeğin tamamı için yapılmıştır. Araştırma
sonucunda öğretmenlerin ölçeğin her bir alt boyutunda ve tamamında olumlu
tutuma sahip oldukları, mülteci
öğrencilere yönelik tutumlarının cinsiyetlerine göre “uyum” alt boyutunda ve
ölçeğin toplamında erkek öğretmenler lehine; mesleki branşa göre; “uyum ve
yeterlik” alt boyutlarında ve ölçeğin toplamında sınıf öğretmenleri lehinde,
görev yaptıkları okulların düzeylerine göre “uyum ve yeterlik” alt boyutları ve
ölçeğin toplamında İlkokul Öğretmenleri ile Ortaokul Öğretmenleri arasında göre
de öğretmenlerin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarında alt boyutlarda ve
ölçeğin tamamında anlamlı bir farklılaşma bulunamamıştır.
Mülteci öğrenci mültecilerin eğitimi mülteci öğrencilere yönelik tutum öğretmen tutumları
CUBAP (B- Tipi Bireysel Araştırma Projesi)
EGT-078
EGT-078
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | EGT-078 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606