Bu araştırmanın temel amacı, öğretmenlerin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik okuryazarlıklarını belirlemek için Yan ve Pastore tarafından (2022) geliştirilen Öğretmen Biçimlendirici Değerlendirme Okuryazarlığı Ölçeği'nin Türkçe'ye uyarlanması üzerine geçerlik ve güvenirlik çalışması yapmaktır. Çalışma kapsamında, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Elazığ ve Yalova illerinde görev yapan 183 öğretmenden oluşan bir çalışma grubu kullanılmıştır. Ölçeğin orijinal hali, 6'lı Likert tipinde düzenlenmiş ve İngilizce olarak yazılmış 21 maddeden oluşmaktadır. İlk olarak, ölçeğin Türkçeye çevirisi yapılmış ve çeviri sonrasında dil geçerlik çalışmaları gerçekleştirilmiştir. Daha sonra, ölçeğin pilot uygulaması 30 öğretmen üzerinde gerçekleştirilmiştir. Geçerliliği sağlanan ölçek, 183 öğretmene çevrimiçi olarak uygulanmış ve bu çalışmanın ardından doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. DFA sonuçları, orijinal faktör yapısının korunduğunu göstermiştir. Ölçeğin güvenirliğini belirlemek için, ölçeğin Türkçe ve İngilizce formları 28 İngilizce öğretmenine uygulanmıştır. Bu şekilde test - tekrar test güvenirliğinin sağlandığı görülmüştür. Ayrıca, ölçeğin tamamı ve alt boyutları için iç tutarlılık katsayıları hesaplanmıştır. Elde edilen Cronbach Alpha katsayıları, ölçeğin tamamı için 0.94, kavramsal alt boyutu için 0.87, uygulama alt boyutu için 0.88, sosyo-duygusal alt boyutu için ise 0.88 olarak belirlenmiştir. Bu sonuçlar, 21 madde ve üç faktörden oluşan Öğretmen Biçimlendirici Değerlendirme Okuryazarlığı Ölçeği'nin Türkçe'ye uygun bir şekilde geçerli ve güvenilir hale getirildiğini göstermiştir.
This study aimed to adapt the “Teacher Formative Assessment Literacy Scale”, developed by Yan and Pastore (2022), into Turkish culture by conducting validity and reliability studies with the aim of determining teachers’ literacy in formative assessment.The participants consisted of 183 teachers working in Elazığ and Yalova Provinces during 2022-2023 academic year. The original scale included 21 six-point Likert-type items in English. Firstly, the scale was translated into Turkish, and language validity studies were conducted after the translation. Subsequently, a pilot application of the scale was conducted with 30 teachers. The scale with language validity was administered online to 183 teachers, which would provide data regarding construct validity. Then confirmatory factor analysis (CFA) was performed. CFA showed that the adapted scale had the same factor structure with the original. To determine the reliability of the scale, both Turkish and English versions of the scale were applied to 28 English teachers, demonstrating test-retest reliability. Additionally, internal consistency coefficients were calculated for both the entire scale and its sub-dimensions. The obtained Cronbach Alpha coefficients were determined as .94 for the entire scale, .87 for the conceptual sub-dimension, .88 for the practical sub-dimension, and .88 for the socio-emotional sub-dimension. These results indicate that the Turkish form of the Teacher Formative Assessment Literacy Scale, consisting of 21 items and three sub-dimensions, is a valid and reliable data collection tool.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Evaluation in Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2024 |
Submission Date | December 11, 2023 |
Acceptance Date | March 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 13 Issue: 3 |