Research Article
BibTex RIS Cite

Examination of Private School Teachers' Opinions on the Application of the Teaching Programs

Year 2024, Volume: 13 Issue: 1, 89 - 101, 27.03.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1303187

Abstract

The purpose of this research is to examine the opinions of teachers working in private schools on the implementation of the curriculum. The research was carried out with a qualitative approach and phenomenology was used as method. The study group of the research consisted of 69 teachers working in private schools in the central districts of Kahramanmaraş in the 2020-2021 academic year. The interview form developed by the researcher was used as a data collection tool and the collected data were analyzed by content analysis method. As a result of this study, it was concluded that easy access to materials, varied activity areas, sufficient technological infrastructure, convenient working hours, low number of students, and the support of administrators are advantages in the implementation of curricula. It was concluded that teacher and student fatigue, excessive workload, absence of smart boards, absence of laboratories, excessive demands of parents and administrators and their pressure on teachers, students' low level of readiness and excessive anxiety, students' lack of responsibility and unwillingness to take responsibility are disadvantages the implementation of curricula. It was determined that participants used different methods and techniques while implementing the curriculum and cooperated with the stakeholders of education in the process.

References

  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Ak Küçükçayır, G., ve Cemaloğlu, N. (2016). Türkiye’de geçmişten günümüze özel okullar ve eğitim politikaları üzerine bir araştırma. K. Beycioğlu (Ed.). Eğitim yönetimi araştırmaları içinde (ss. 87-99). Pegem Akademi.
  • Akay, C., ve Ültanır, E. (2010). Andragojik Temellere Dayalı Kolaylaştırılmış Okuma-Yazma Eğitimi (KOYE) sürecine yönelik KOYE eğiticilerinin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 75-88. doi: 10.17860/efd.8288
  • Akdoğdu, E., ve Uşun, S. (2017). Sınıf öğretmenliği lisans programının öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 16(2), 16-19.
  • Akın, F., Şimşek, O., ve Erdem, F. (2007). Toplumsal aktörlere göre eğitim sorunlarına bakış. Türk Eğitim Sen Yayınları.
  • Algan, C. E. (2006). Özel okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz-yeterlilikleri ve derslerinde bilgi teknolojilerinden yararlanma durumları [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi.
  • Anderson, D. S. and Piazza, J. A. (1996). Changing beliefs: Teaching and learning mathematics in constructivist preservice classrooms. Action in Teacher Education, 18(2), 51–62.
  • Arı, A. (2010). Öğretmen adaylarının ilköğretim programıyla ilgili eğitim fakültelerinde kazandıkları bilgi ve beceri düzeylerine ilişkin görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 251-274.
  • Aykaç, N. ve Ulubey, Ö. (2012). Öğretmen adaylarının ilköğretim programının uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences. 45(1) 63-82.
  • Bay, E., Kahramanoğlu, R., Döş, B. ve Özpolat, E.T. (2017). Programa bağlılığı etkileye faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 110-137.
  • Bingölbalı, N. (2018). Özel okullarda eğitim alanında yaşanan problemler ve çözüm önerileri [Yüksek Lisans Tezi], İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Bozgeyikli, H., ve Şat, A. (2014). Öğretmenlerde psikolojik dayanıklılık ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Özel okul örneği. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(5), 172-191.
  • Bütün, M., ve Gültepe T., (2016). Ortaokul matematik dersi öğretim programının uygulamaya yansıtılması ile ilgili öğretmen görüşleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, 80-89.
  • Cerev, G., ve Çoşkun, S. (2020). Özel okul öğretmenlerin çalışma sorunları üzerine nitel bir araştırma: Elazığ ili örneği. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 125-142.
  • Ceylan, M., ve Akar, B. (2011). Ortaöğretimde okul-aile işbirliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi (Karacasu Lisesi Örneği). Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 43-64.
  • Cizek, G.J. (2001). Moreunintended consequences of high-stakes testing. Educational Measurement: Issues and Practice, 20 (4), 19-27.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. ( 5. Baskı, Çev. M. Bütün, Ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi
  • Çeliker Ercan, G., and Çubukçu, Z. (2023). Curriculum implementation approaches of secondary school english teachers; A case study, Kastamonu Education Journal, 31(3), 347-366. doi: 10.24106/ KEFDERGI-2021-0006
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi
  • Doğanay, A. (2008). Çağdaş sosyal bilgiler anlayışı ışığında yeni sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96
  • Duru, M. K. (2007). İlköğretim fen bilgisi dersinde beyin fırtınası ile öğretimin başarıya, kavram öğrenmeye ve bilişüstü becerilere etkisi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme (9. baskı) Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Eskicumalı, A. (2002). Okul bilgilerinin dağıtılması ve eğitimde gruplama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29 (29), 47-68.
  • Gallagher, S., Courtright, R., and Robinson, L. (2015). What were Willie and Xavier thinking? A reflection on James Gallagher’s research on student-teacher interaction. Journal of the Education of the Gifted, 38(1), 44–50. https://doi.org/10.1177/0162353214565553
  • Garipağaoğlu, B.Ç. (2015). Özel okul sektörü ve etik dışı başarı mühendisliği uygulamaları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16 (3), 181-200.
  • Coleman, J. S., Schiller, K. S., and Schneider, B. (2018). Parent choice and inequality. In Parents, their children, and schools (pp. 147-182). Routledge.
  • Görgen, İ. (2012). Program geliştirmede temel kavramlar. Hasan Şeker (Ed.). Eğitimde program geliştirme içinde (ss. 1-18). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güneş, H. (2016). Okul-çevre ilişkileri, Pegem Yayıncılık.
  • Gürkan, T. (2005). Programın yapısal boyutları ve program geliştirme süreci. M. Gültekin (Ed.). Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (ss. 15-30). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Gwimbi. E.M., and Monk M. (2003) Study of classroom practice and classroom contexts amongst senior high school biology teachers in Harare, Zimbabwe. Science Education, 87, 207- 223.
  • Higgins, S. E., Hall, E., Wall, K., and Woolner, P. (2005). The impact of school environments: A literatüre. University of Newcastle
  • İlhan, B. ve Bümen, N. T. (2023). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim programı uyarlamaları: Örüntüler, nedenler ve sonuçlar. TEBD, 21(1), 303-334. https://doi.org/10.37217
  • Johnson, B. and Christensen, L. (2004). Educationalresearch: Quantitative, qualitative and mixed approaches. Boston: PearsonEducationInc
  • Kabaş, S. (2009). Soru sorma sanatı. Doğan Kitap.
  • Kandemir, Y. (2015). Devlet okulu öğretmenlerinin özel okullara ilişkin tutumlarının incelenmesi, [Yüksek Lisans Tezi], Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kaplan, K. ve Demir, M. (2023). Türkçe dersi öğretim programının (2019) bağlam-girdi-süreç-ürün (CİPP) modeli ile değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 770-785.
  • Koç, A.F. (2019). Okul kültürünün özel okullarda ve devlet okullarında çalışan sosyal bilgiler öğretmenlerinin uygulamalarına etkisi [Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi.
  • Korkut, G. ve Karataş, S. (2019). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin disiplin stratejileri. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2 (1) , 92-105
  • Küçükahmet, A. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri. (23. Baskı). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. S. Turan). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed.). California: SAGE Publications.
  • Nartgün, Ş., ve Kaya, A. (2016). Özel okul velilerin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 153-167.
  • Oğan, M. (2000). Okul, okul aile birliği ile ana-babaların ve velilerin eğitim beklentisi (Ömer Seyfettin lisesi ve hamdullah suphi ilköğretim okulu örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Ohide, A. D. F., and Mbongo, R. W. (2017). Demographic factors affecting teachers’ job satisfaction and performance in private primary schools in Yei Town, South Sudan. International Journal of Education and Multidisciplinary Studies, 8(1), 142–148. https://doi.org/10.21013/jems.
  • Öztürk Akar, E. (2005). Lise biyoloji dersi öğretim programının uygulanmasında okul düzeyinde görülen farklılıklar. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4(7), 51-67.
  • Parlar, H. (2006). Velilerin özel okul tercihlerini etkileyen faktörler ve özel okulların durumu: Kahramanmaraş örneği [Yüksek Lisans Tezi], Yeditepe Üniversitesi.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. Ed. M. Bütün ve S. B. Demir) Ankara: Siyasal Kitabevi
  • Pehlivan, Z., ve Konukman, F. (2004). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açısından karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2(2), 55-59.
  • Peterson, D. K. (2002). The relationship between unethical behavior and the dimensions of the ethical climate questionnaire. Journal of Business Ethics, 41(4), 313-326.
  • Sarıtaş, M. (2015). Öğretmen veli görüşmelerinin yönetimi. M. Şişman-S. Turan (Ed.), İçinde Sınıf Yönetimi (207-223). Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Savaş, A. C. (2012). The contribution of school-familycooperation on effective classroom management in early childhood education. Educational Sciences: Theory and Practice, 12 (4), 3099-3110.
  • Silverman, D. (2005). Doing qualitative research: A practical handbook. London: SagePublication
  • Sowell, E. ve Zambo, R. (1997). Alignment between standards and practices in mathematics education: experiences in Arizona. Journal of Curriculum and Supervision, 12(4), 344-45.
  • Susilo M. J., Junanah J. and Dewantoro M. H., (2021). Comparison of curriculum implementation between public and private schools based on Adiwiyata. Journal of Education and Learning (EduLearn), 15(4), 571-577, doi: 10.11591/edulearn.v15i4.20361
  • Şener, M., Odabaş, M., Işık, M., Güzel-Akpulat, A., Kuzeyhan, H., Yiğit, M., ve Uğurlu, T. (2023).Ortaokul 8. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının öğretmen görüşleri bağlamında incelenmesi. Uluslararası Eğitime Özgün Bakış Dergisi, 1(1),13-29. doi:10.5281/zenodo.7542110
  • Uyar, A., Şan, İ., ve Orhan Karsak, H. G. (2023). 10. sınıf matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 17-47. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1180506
  • Uygun, S. (2003). Türkiye'de dünden bugüne özel okullara bir bakış (gelişim ve etkileri). Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (Jfes), 36(1), 107-120.
  • Ünsal, S., ve Çetin, A. (2019). Özel okul ve devlet okulunda görev yapmış sınıf öğretmenlerinin öğretim programlarını uygulamada karşılaştıkları farklılıklar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1541 – 1551.
  • Yavuz, Y., ve Yılmaz, E. (2012). Resmî ve özel ilköğretim okullarının okul kültürü üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleri. International Journal Of New Trends İn Arts, Sports and Science Education (Ijtase) Issn: 2146-9466, 1(3), 76-90.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H., (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, V. Y. (2020). Öğretmenlerin program okuryazarlıkları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 208-224.

Özel Okul Öğretmenlerinin Öğretim Programlarının Uygulanması Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 13 Issue: 1, 89 - 101, 27.03.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1303187

Abstract

Bu araştırmanın amacı, özel okulda görev yapan öğretmenlerin öğretim programlarının uygulanmasına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma nitel araştırma yaklaşımlarından olgu bilim deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş merkez ilçelerindeki özel okullarda görev yapan 69 öğretmen oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmış ve toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Bu araştırmada; materyallere kolay ulaşma, etkinlik alanlarının geniş olması, teknolojik alt yapının yeterli olması, mesai saatlerinin uygun olması, öğrenci sayısının az olması ve yöneticilerin desteği öğretim programlarının uygulanmasında avantaj oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenin ve öğrencinin yorgun olması, öğretmenlerin fazla iş yükü, akıllı tahtanın olmaması, laboratuvarların eksikliği, velilerin ve yöneticilerin aşırı istekleri ve öğretmen üzerinde baskı oluşturmaları öğretim programlarının uygulanmasında dezavantaj oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin; hazırbulunuşluk düzeylerinin düşük olması, aşırı kaygılı olması, sorumluluk almaması ve isteksiz olmasının öğretim programının uygulanmasına olumsuz yansımalarının olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada katılımcıların öğretim programını uygularken farklı yöntem ve teknikler kullandıkları, süreçte eğitimin paydaşlarıyla işbirliği yaptıkları da belirlenmiştir.

References

  • Acar, H. (2007). Yeni ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi], Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Ak Küçükçayır, G., ve Cemaloğlu, N. (2016). Türkiye’de geçmişten günümüze özel okullar ve eğitim politikaları üzerine bir araştırma. K. Beycioğlu (Ed.). Eğitim yönetimi araştırmaları içinde (ss. 87-99). Pegem Akademi.
  • Akay, C., ve Ültanır, E. (2010). Andragojik Temellere Dayalı Kolaylaştırılmış Okuma-Yazma Eğitimi (KOYE) sürecine yönelik KOYE eğiticilerinin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 75-88. doi: 10.17860/efd.8288
  • Akdoğdu, E., ve Uşun, S. (2017). Sınıf öğretmenliği lisans programının öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 16(2), 16-19.
  • Akın, F., Şimşek, O., ve Erdem, F. (2007). Toplumsal aktörlere göre eğitim sorunlarına bakış. Türk Eğitim Sen Yayınları.
  • Algan, C. E. (2006). Özel okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin eğitimde bilgi teknolojileri kullanımı öz-yeterlilikleri ve derslerinde bilgi teknolojilerinden yararlanma durumları [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi.
  • Anderson, D. S. and Piazza, J. A. (1996). Changing beliefs: Teaching and learning mathematics in constructivist preservice classrooms. Action in Teacher Education, 18(2), 51–62.
  • Arı, A. (2010). Öğretmen adaylarının ilköğretim programıyla ilgili eğitim fakültelerinde kazandıkları bilgi ve beceri düzeylerine ilişkin görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (29), 251-274.
  • Aykaç, N. ve Ulubey, Ö. (2012). Öğretmen adaylarının ilköğretim programının uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences. 45(1) 63-82.
  • Bay, E., Kahramanoğlu, R., Döş, B. ve Özpolat, E.T. (2017). Programa bağlılığı etkileye faktörlerin analizi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 110-137.
  • Bingölbalı, N. (2018). Özel okullarda eğitim alanında yaşanan problemler ve çözüm önerileri [Yüksek Lisans Tezi], İstanbul Gelişim Üniversitesi.
  • Bozgeyikli, H., ve Şat, A. (2014). Öğretmenlerde psikolojik dayanıklılık ve örgütsel vatandaşlık davranışlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi: Özel okul örneği. Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 3(5), 172-191.
  • Bütün, M., ve Gültepe T., (2016). Ortaokul matematik dersi öğretim programının uygulamaya yansıtılması ile ilgili öğretmen görüşleri, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5, 80-89.
  • Cerev, G., ve Çoşkun, S. (2020). Özel okul öğretmenlerin çalışma sorunları üzerine nitel bir araştırma: Elazığ ili örneği. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, 7 (13), 125-142.
  • Ceylan, M., ve Akar, B. (2011). Ortaöğretimde okul-aile işbirliği ile ilgili öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi (Karacasu Lisesi Örneği). Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(2), 43-64.
  • Cizek, G.J. (2001). Moreunintended consequences of high-stakes testing. Educational Measurement: Issues and Practice, 20 (4), 19-27.
  • Creswell, J. W. (2020). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. ( 5. Baskı, Çev. M. Bütün, Ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi
  • Çeliker Ercan, G., and Çubukçu, Z. (2023). Curriculum implementation approaches of secondary school english teachers; A case study, Kastamonu Education Journal, 31(3), 347-366. doi: 10.24106/ KEFDERGI-2021-0006
  • Demirel, Ö. (2012). Eğitimde program geliştirme. Pegem Akademi
  • Doğanay, A. (2008). Çağdaş sosyal bilgiler anlayışı ışığında yeni sosyal bilgiler programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 77-96
  • Duru, M. K. (2007). İlköğretim fen bilgisi dersinde beyin fırtınası ile öğretimin başarıya, kavram öğrenmeye ve bilişüstü becerilere etkisi. [Yayınlanmamış Doktora Tezi], Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ertürk, S. (1997). Eğitimde program geliştirme (9. baskı) Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Eskicumalı, A. (2002). Okul bilgilerinin dağıtılması ve eğitimde gruplama. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 29 (29), 47-68.
  • Gallagher, S., Courtright, R., and Robinson, L. (2015). What were Willie and Xavier thinking? A reflection on James Gallagher’s research on student-teacher interaction. Journal of the Education of the Gifted, 38(1), 44–50. https://doi.org/10.1177/0162353214565553
  • Garipağaoğlu, B.Ç. (2015). Özel okul sektörü ve etik dışı başarı mühendisliği uygulamaları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 16 (3), 181-200.
  • Coleman, J. S., Schiller, K. S., and Schneider, B. (2018). Parent choice and inequality. In Parents, their children, and schools (pp. 147-182). Routledge.
  • Görgen, İ. (2012). Program geliştirmede temel kavramlar. Hasan Şeker (Ed.). Eğitimde program geliştirme içinde (ss. 1-18). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Güneş, H. (2016). Okul-çevre ilişkileri, Pegem Yayıncılık.
  • Gürkan, T. (2005). Programın yapısal boyutları ve program geliştirme süreci. M. Gültekin (Ed.). Öğretimde planlama ve değerlendirme içinde (ss. 15-30). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
  • Gwimbi. E.M., and Monk M. (2003) Study of classroom practice and classroom contexts amongst senior high school biology teachers in Harare, Zimbabwe. Science Education, 87, 207- 223.
  • Higgins, S. E., Hall, E., Wall, K., and Woolner, P. (2005). The impact of school environments: A literatüre. University of Newcastle
  • İlhan, B. ve Bümen, N. T. (2023). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim programı uyarlamaları: Örüntüler, nedenler ve sonuçlar. TEBD, 21(1), 303-334. https://doi.org/10.37217
  • Johnson, B. and Christensen, L. (2004). Educationalresearch: Quantitative, qualitative and mixed approaches. Boston: PearsonEducationInc
  • Kabaş, S. (2009). Soru sorma sanatı. Doğan Kitap.
  • Kandemir, Y. (2015). Devlet okulu öğretmenlerinin özel okullara ilişkin tutumlarının incelenmesi, [Yüksek Lisans Tezi], Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Kaplan, K. ve Demir, M. (2023). Türkçe dersi öğretim programının (2019) bağlam-girdi-süreç-ürün (CİPP) modeli ile değerlendirilmesi, Trakya Eğitim Dergisi, 13(1), 770-785.
  • Koç, A.F. (2019). Okul kültürünün özel okullarda ve devlet okullarında çalışan sosyal bilgiler öğretmenlerinin uygulamalarına etkisi [Yüksek Lisans Tezi), Erciyes Üniversitesi.
  • Korkut, G. ve Karataş, S. (2019). Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin disiplin stratejileri. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2 (1) , 92-105
  • Küçükahmet, A. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri. (23. Baskı). Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber. (Çev. S. Turan). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nd ed.). California: SAGE Publications.
  • Nartgün, Ş., ve Kaya, A. (2016). Özel okul velilerin beklentileri doğrultusunda okul imajı oluşturma. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 153-167.
  • Oğan, M. (2000). Okul, okul aile birliği ile ana-babaların ve velilerin eğitim beklentisi (Ömer Seyfettin lisesi ve hamdullah suphi ilköğretim okulu örneği) [Yüksek Lisans Tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Ohide, A. D. F., and Mbongo, R. W. (2017). Demographic factors affecting teachers’ job satisfaction and performance in private primary schools in Yei Town, South Sudan. International Journal of Education and Multidisciplinary Studies, 8(1), 142–148. https://doi.org/10.21013/jems.
  • Öztürk Akar, E. (2005). Lise biyoloji dersi öğretim programının uygulanmasında okul düzeyinde görülen farklılıklar. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4(7), 51-67.
  • Parlar, H. (2006). Velilerin özel okul tercihlerini etkileyen faktörler ve özel okulların durumu: Kahramanmaraş örneği [Yüksek Lisans Tezi], Yeditepe Üniversitesi.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. Ed. M. Bütün ve S. B. Demir) Ankara: Siyasal Kitabevi
  • Pehlivan, Z., ve Konukman, F. (2004). Beden eğitimi öğretmenleri ile diğer branş öğretmenlerinin problem çözme becerisi açısından karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2(2), 55-59.
  • Peterson, D. K. (2002). The relationship between unethical behavior and the dimensions of the ethical climate questionnaire. Journal of Business Ethics, 41(4), 313-326.
  • Sarıtaş, M. (2015). Öğretmen veli görüşmelerinin yönetimi. M. Şişman-S. Turan (Ed.), İçinde Sınıf Yönetimi (207-223). Ankara: Pegem Akademi Yayınları
  • Savaş, A. C. (2012). The contribution of school-familycooperation on effective classroom management in early childhood education. Educational Sciences: Theory and Practice, 12 (4), 3099-3110.
  • Silverman, D. (2005). Doing qualitative research: A practical handbook. London: SagePublication
  • Sowell, E. ve Zambo, R. (1997). Alignment between standards and practices in mathematics education: experiences in Arizona. Journal of Curriculum and Supervision, 12(4), 344-45.
  • Susilo M. J., Junanah J. and Dewantoro M. H., (2021). Comparison of curriculum implementation between public and private schools based on Adiwiyata. Journal of Education and Learning (EduLearn), 15(4), 571-577, doi: 10.11591/edulearn.v15i4.20361
  • Şener, M., Odabaş, M., Işık, M., Güzel-Akpulat, A., Kuzeyhan, H., Yiğit, M., ve Uğurlu, T. (2023).Ortaokul 8. sınıf fen bilimleri dersi öğretim programının öğretmen görüşleri bağlamında incelenmesi. Uluslararası Eğitime Özgün Bakış Dergisi, 1(1),13-29. doi:10.5281/zenodo.7542110
  • Uyar, A., Şan, İ., ve Orhan Karsak, H. G. (2023). 10. sınıf matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 17-47. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1180506
  • Uygun, S. (2003). Türkiye'de dünden bugüne özel okullara bir bakış (gelişim ve etkileri). Ankara University Journal Of Faculty Of Educational Sciences (Jfes), 36(1), 107-120.
  • Ünsal, S., ve Çetin, A. (2019). Özel okul ve devlet okulunda görev yapmış sınıf öğretmenlerinin öğretim programlarını uygulamada karşılaştıkları farklılıklar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1541 – 1551.
  • Yavuz, Y., ve Yılmaz, E. (2012). Resmî ve özel ilköğretim okullarının okul kültürü üzerine öğretmen ve öğrenci görüşleri. International Journal Of New Trends İn Arts, Sports and Science Education (Ijtase) Issn: 2146-9466, 1(3), 76-90.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H., (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, V. Y. (2020). Öğretmenlerin program okuryazarlıkları ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 208-224.
There are 61 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Special Education and Disability (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Büşra Gürsul 0000-0002-6030-3738

Abdullah Çetin 0000-0003-1118-0740

Publication Date March 27, 2024
Published in Issue Year 2024Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Gürsul, B., & Çetin, A. (2024). Özel Okul Öğretmenlerinin Öğretim Programlarının Uygulanması Sürecine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 13(1), 89-101. https://doi.org/10.30703/cije.1303187

14550                 

© Cumhuriyet University, Faculty of Education