Bu araştırmanın amacı TÜBİTAK tarafından desteklenen proje
kapsamında gerçekleştirilen dijital öykü atölyesi etkinliklerinin
katılımcıların bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutumları
üzerindeki etkisini belirlemek ve proje sürecindeki deneyimlerini
incelemektir. Araştırmada karma yöntem araştırmalarından iç içe
karma desen tercih kullanılmıştır. Araştırma çalışma grubunun
belirlenmesinde amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Projenin birinci aşaması için katılımcı olarak
Türkiye’nin yedi farklı bölgesinde görev yapan 28 sınıf öğretmeni,
projenin ikinci aşaması için ise katılımcı olarak farklı üniversitelerde
öğrenim gören 28 sınıf öğretmeni adayı belirlenmiştir. Araştırma
verilerinin elde edilmesi amacıyla “Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya
İlişkin Tutum Ölçeği” ile araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme
formu kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Shapiro-Wilks ve
Levene’nin Varyansların Homojenliği testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar
testi kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde içerik analizinden
faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre uygulamalar sonrasında
katılımcıların bilgisayar destekli eğitim yapmaya ilişkin tutum
puanlarının artmış olduğu ancak istatistiksel olarak bu artışın anlamlı
olmadığı belirlenmiştir. Katılımcıların dijital öykülemeyi uygulanabilir
buldukları ve dijital öykülemenin birçok katkısı olduğunu
düşündükleri tespit edilmiştir. Katılımcılar bu süreç içinde
uygulamalara, proje ekibine ve diğer katılımcılara yönelik olumlu
duygu ve düşünceye sahip olduklarını belirtmişlerdir. Süreç içerisinde
zamanın kısa olmasından dolayı sorun yaşadıklarını ifade etmişlerdir.
Katılımcılar bu tarz projelerin devam etmesi gerektiğini belirtmişlerdir.
Genel olarak katılımcıların proje deneyimlerinin olumlu olduğu
belirlenmiştir.
The purpose of this study is to determine the effect of digital story workshop activities
within the scope of the project supported by TUBITAK on the attitudes of the
participants towards computer aided education and to examine their experiences in the
project process. In this study, mixed method research has been used. Criterion
sampling method was used for determining the research study group. For the first
section of the project, 28 primary education teachers working in seven different regions
of Turkey were selected. In the second section, 28 prospective primary education
teaches studying in different universities were selected. In order to obtain the research
data “The Attitude Scale Toward Making Computer Supported Education” and the
interview form developed by the researchers were used. In the analysis of quantitative
data,Shapiro-Wilks, Levene's Homogeneity of Variances and Wilcoxon Signed Rank
test were used. Content analysis was used in the analysis of qualitative data. According
to the findings, it was determined that the attitude scores of the participants regarding
computer aided education increased after the applications, but this increase was not
statistically significant. Participants stated that digital storytelling was found to be
feasible and that digital storytelling contributed to the study. Participants stated that
they had positive feelings and thoughts about the applications, project team and other
participants. They stated that they experienced problems due to the short time in the
process. Participants stated that such projects should continue. Overall, the project
experience of the participants was found to be positive.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019Volume: 8 Issue: 1 |