Research Article
BibTex RIS Cite

Pedagojik Formasyon Eğitimi Almakta Olan Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforik Algıları

Year 2017, Volume: 6 Issue: 3, 348 - 364, 31.12.2017
https://doi.org/10.30703/cije.332081

Abstract

Bu
çalışmada, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının almış
oldukları formasyon eğitimine ilişkin algılarını metaforlar yardımıyla ortaya
çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışma grubu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Fırat
Üniversitesi’nde eğitim görmekte olan 184 formasyon öğrencisinden oluşmaktadır.
Öğretmen adaylarının ürettikleri metaforlar ve açıklamaları bilgi ve aydınlanma
kaynağı, yeni bir umut, deneyim kazandıran bir uygulama, işkence aracı,
zorunluluk, şekillendiren ve biçimlendiren bir uygulama, uygulamaya son
verilmesi gereken bir eğitim, kısa süreli bir deneyim, eksikliklerin gidericisi
ve hayal kırıklığı kategorileri olmak üzere 10 kategoriye ayrılmıştır.
Çalışmanın sonucuna göre, katılımcılar, formasyonun bilgi ve aydınlanma kaynağı
olduğunu ve mesleki eksiklikleri giderdiğini, mesleki açıdan öğretmen adayını
şekillendirdiğini, deneyim ve tecrübe kazandırdığını ve öğretmen olmak için
mutlaka alınması gereken bir eğitim olduğunu vurgulamaktadırlar. Bununla
birlikte, pedagojik formasyon eğitimi uygulamasında ciddi sıkıntılar olduğu
(yoğunlaştırılmış eğitim, konaklama problemi, ciddi zaman ve para kaybı,
ekonomik sıkıntı) ve uygulamada revizyonlar yapılması ihtiyacı
vurgulanmaktadır. Bu sonuca göre katılımcılar, genellikle pedagojik formasyon
eğitimi almalarından memnuniyetlerini dile getirmişler ama aksayan yönlerinden
de şikâyetçi olduklarını ve programda iyileştirmeler yapılması gerektiğini
belirtmişlerdir. Pedagojik formasyon eğitimi uygulamaları devam edecekse,
ücretlerin makul seviyelere çekilmesi, öğretmen adaylarının konaklama ve
beslenme sorunlarının çözülmesi, formasyon eğitiminin adayların lisans eğitimi
zamanında verilmesi ve hızlandırılmış eğitim yerine daha fazla uygulamaya
dayalı uzun süreli eğitim verilmesi gerekmektedir.

References

  • Akyüz, Y. (2009). Türk eğitim tarihi (Gözden Geçirilmiş 15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K., ve Erol, E. (2014). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), ss. 48–62.
  • Ayvaz Tuncel, Z. (2016). Pedagojik formasyon sertifika programında Türk eğitim tarihi dersinin yeri ve önemine ilişkin öğrenci görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 315–329.
  • Bağçeci, B., Yıldırım, İ., Kara, K. ve Keskinpalta, D. (2015). Pedagojik formasyon ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 307-324. https://doi.org/10.17556/jef.52416
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Carpenter, J. (2008). Metaphors in qualitative research: Shedding light or casting shadows?. Research In Nursing And Health, 31(3), 274 – 282. https://doi.org/10.1002/nur.20253
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 269-283.
  • Çocuk, H. E., Yokuş, G. ve Tanrıseven, I. (2015). Pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenliğe ilişkin öz-yeterlik ve metaforik algıları: Mersin üniversitesi örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 373-387.
  • Demirtaş, H. ve Kırbaç, M. (2016). Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin pedagojik formasyon eğitimine ilişkin görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 138-152.
  • Durmuşçelebi, M. (2015). Öğretmenlik eğitimi programının etkililiği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 747-766. https://doi.org/10.14527/pegegog.2015.041
  • Dündar, H. ve Karaca, E. T. (2013). Formasyon öğrencilerinin pedagojik formasyon programına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 19-34.
  • Erdem, E. ve Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34(1), 1-14. https://doi.org/10.1016/S0378-2166(01)00007-8
  • Gömleksiz, M., N., Kan, A., Ü. ve Öner, Ü. (2012). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin metaforik algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 419-436.
  • Gülbağcı Dede, H. ve Akkoç, H. (2016). Pedagojik formasyon ve eğitim fakülteleri lisans programlarına katılan matematik öğretmeni adaylarının mesleki kimliklerinin karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 188-206. https://doi.org/10.16949/turcomat.69917
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Baş, F. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 53-62.
  • Kartal, T. ve Afacan, Ö. (2013). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 76-96.
  • Kiraz, Z. ve Dursun, F. (2015). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının aldıkları eğitime ilişkin algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 1008-1028. https://doi.org/10.17860/efd.37544
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil. (çeviren g. Y. Demir). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. ed. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M., B., and Huberman, A., M. (1994). Qualitative data analysis: An expended sourcebook (2nd ed). California: Sage Publications.
  • Miller, S. (1987). Some comments on the utility of metaphors for educational theory and practice. Educational Theory, 37(3), 219-227. https://doi.org/10.1111/j.1741-5446.1987.00219.x
  • Modell, A. H. (2009). Metaphor - the bridge between feelings and knowledge, psychoanalytic inquiry. A Topical Journal For Mental Health Professionals, 29(1), pp. 6-11.
  • Nalçacı, A. ve Bektaş, F. (2012). Öğretmen adaylarının okul kavramına ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 239-258.
  • Polat, S. (2014).Bir mesleğe/işe sahip olan pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelme nedenleri. International Journal of Human Sciences, 11(1), 128-144. https://doi.org/10.14687/ijhs.v11i1.2740
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 55, 459-496
  • Semerci, Ç. (2007). “Program geliştirme” kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140.
  • Sever, D., Aktaş, B., Şahin, S. ve Tunca, N. (2015). Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine başladıklarında karşılaşabileceklerini düşündükleri sorunlar. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5(2), 1-23.
  • Sezgin Nartgün, Ş. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurularına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 47- 58. https://doi.org/10.19160/e-ijer.56142
  • Sezgin Nartgün, Ş. ve Gökçer, İ. (2014). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının mesleklerine, geleceklerine, istihdamlarına ve eğitim politikalarına ilişkin metaforik algıları. E-International Journal of Educational Research, 5(4), 57-69.
  • Süral, S. ve Sarıtaş, E. (2015). Pedagojik formasyon programına katılan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterliklerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 62-75.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Turan, M., Yıldırım, E. ve Tıkman, F. (2016). Öğretmen adaylarının eğitim ve bazı temel kavramlara ilişkin metaforik algıları. Education Sciences (NWSA), 11(5), 217-242.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2014). Öğretmenlik alanları. Atama ve Ders Okutma Esasları, Şubat, 2014.
  • Taneri, P. O. (2016). Öğretmen adaylarının pedagojik formasyon sertifika programının niteliği hakkındaki görüşleri (Çankırı ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 997-1014.
  • Temel, C., Altınkök, M. ve Kayışoğlu, N. B. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi uygulamasının beden eğitimi öğretmenliğine yansımaları. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1862-1872. https://doi.org/10.14687/ijhs.v13i1.3715
  • Temiz, E. (2016). Pedagojik formasyon alan müzik öğretmeni adaylarının mesleki yeterlikleri. Turkish Studies, 11(3), 2165-2174. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.9139
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının pedagojik formasyona ilişkin metaforları. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8 ), 1421-1429.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yüksel, S. (2011). Fen- edebiyat fakültesi öğretim üyelerinin öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin düşünceleri (Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 179-198.

Metaphoric Perceptions of Teacher Candidates in Pedagogic Formation about the Program Itself

Year 2017, Volume: 6 Issue: 3, 348 - 364, 31.12.2017
https://doi.org/10.30703/cije.332081

Abstract

This study aimed to reveal the perceptions of
pedagogical formation trainees about the formation education through metaphors
and explanations they brought to the metaphors. The study group consists of 184
students who are studying at Fırat University during 2013-2014 academic year.
Metaphors and explanations that teacher candidates produce are grouped into 10
categories, which are a source of knowledge and enlightenment, a new hope, an
experience-giving practice, an instrument of torture, a necessity, an
embodiment of shaping and shaping, an education type that should be terminated,
a short-term experience, a remedy for deficiencies and frustration. In the
study, it is emphasized that the pedagogic formation education is the source of
information and enlightenment, fulfills the needs of -training, forms the
teacher candidates in terms of vocation, brings experience, and is an
obligation to be a teacher. However, it is stated that there are serious
problems (e.g. intensive education, accommodation problems, loss of time and
money, and economic problems) in the pedagogical formation education, so this
education should be revised. According to these results, the participants
express the satisfaction of taking education in the pedagogic formation course,
but complain the problems in the process, and state that some improvements must
be done in the program. If the pedagogic formation education continues, the
price must be reduced, the accommodation and nutrition problems must be solved,
formation education should be given during undergraduate education of the
participants, and a long processed and more practical education must be given
instead of accelerated one.

References

  • Akyüz, Y. (2009). Türk eğitim tarihi (Gözden Geçirilmiş 15. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K., ve Erol, E. (2014). Pedagojik formasyon programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(1), ss. 48–62.
  • Ayvaz Tuncel, Z. (2016). Pedagojik formasyon sertifika programında Türk eğitim tarihi dersinin yeri ve önemine ilişkin öğrenci görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 315–329.
  • Bağçeci, B., Yıldırım, İ., Kara, K. ve Keskinpalta, D. (2015). Pedagojik formasyon ve eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 307-324. https://doi.org/10.17556/jef.52416
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Carpenter, J. (2008). Metaphors in qualitative research: Shedding light or casting shadows?. Research In Nursing And Health, 31(3), 274 – 282. https://doi.org/10.1002/nur.20253
  • Çelikten, M., Şanal, M. ve Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik mesleği ve özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 19(2), 207-237.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 269-283.
  • Çocuk, H. E., Yokuş, G. ve Tanrıseven, I. (2015). Pedagojik formasyon öğrencilerinin öğretmenliğe ilişkin öz-yeterlik ve metaforik algıları: Mersin üniversitesi örneği. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(32), 373-387.
  • Demirtaş, H. ve Kırbaç, M. (2016). Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin pedagojik formasyon eğitimine ilişkin görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 138-152.
  • Durmuşçelebi, M. (2015). Öğretmenlik eğitimi programının etkililiği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 747-766. https://doi.org/10.14527/pegegog.2015.041
  • Dündar, H. ve Karaca, E. T. (2013). Formasyon öğrencilerinin pedagojik formasyon programına ilişkin sahip oldukları metaforlar. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 19-34.
  • Erdem, E. ve Demirel, Ö. (2002). Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34(1), 1-14. https://doi.org/10.1016/S0378-2166(01)00007-8
  • Gömleksiz, M., N., Kan, A., Ü. ve Öner, Ü. (2012). İlköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine ilişkin metaforik algıları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 419-436.
  • Gülbağcı Dede, H. ve Akkoç, H. (2016). Pedagojik formasyon ve eğitim fakülteleri lisans programlarına katılan matematik öğretmeni adaylarının mesleki kimliklerinin karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 188-206. https://doi.org/10.16949/turcomat.69917
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Baş, F. (2010). Öğretmen yetiştirme ve öğretmenlik mesleği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 53-62.
  • Kartal, T. ve Afacan, Ö. (2013). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 76-96.
  • Kiraz, Z. ve Dursun, F. (2015). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının aldıkları eğitime ilişkin algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 1008-1028. https://doi.org/10.17860/efd.37544
  • Lakoff, G. ve Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil. (çeviren g. Y. Demir). İstanbul: Paradigma Yayıncılık.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (Çev. ed. Turan, S.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Miles, M., B., and Huberman, A., M. (1994). Qualitative data analysis: An expended sourcebook (2nd ed). California: Sage Publications.
  • Miller, S. (1987). Some comments on the utility of metaphors for educational theory and practice. Educational Theory, 37(3), 219-227. https://doi.org/10.1111/j.1741-5446.1987.00219.x
  • Modell, A. H. (2009). Metaphor - the bridge between feelings and knowledge, psychoanalytic inquiry. A Topical Journal For Mental Health Professionals, 29(1), pp. 6-11.
  • Nalçacı, A. ve Bektaş, F. (2012). Öğretmen adaylarının okul kavramına ilişkin algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 239-258.
  • Polat, S. (2014).Bir mesleğe/işe sahip olan pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelme nedenleri. International Journal of Human Sciences, 11(1), 128-144. https://doi.org/10.14687/ijhs.v11i1.2740
  • Saban, A. (2004). Giriş düzeyindeki sınıf öğretmeni adaylarının “öğretmen” kavramına ilişkin ileri sürdükleri metaforlar. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 2(2), 131-155.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 55, 459-496
  • Semerci, Ç. (2007). “Program geliştirme” kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140.
  • Sever, D., Aktaş, B., Şahin, S. ve Tunca, N. (2015). Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine başladıklarında karşılaşabileceklerini düşündükleri sorunlar. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 5(2), 1-23.
  • Sezgin Nartgün, Ş. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurularına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 47- 58. https://doi.org/10.19160/e-ijer.56142
  • Sezgin Nartgün, Ş. ve Gökçer, İ. (2014). Pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının mesleklerine, geleceklerine, istihdamlarına ve eğitim politikalarına ilişkin metaforik algıları. E-International Journal of Educational Research, 5(4), 57-69.
  • Süral, S. ve Sarıtaş, E. (2015). Pedagojik formasyon programına katılan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik yeterliklerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 62-75.
  • Şişman, M. (2007). Eğitim bilimine giriş. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Turan, M., Yıldırım, E. ve Tıkman, F. (2016). Öğretmen adaylarının eğitim ve bazı temel kavramlara ilişkin metaforik algıları. Education Sciences (NWSA), 11(5), 217-242.
  • Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı (2014). Öğretmenlik alanları. Atama ve Ders Okutma Esasları, Şubat, 2014.
  • Taneri, P. O. (2016). Öğretmen adaylarının pedagojik formasyon sertifika programının niteliği hakkındaki görüşleri (Çankırı ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(3), 997-1014.
  • Temel, C., Altınkök, M. ve Kayışoğlu, N. B. (2016). Pedagojik formasyon eğitimi uygulamasının beden eğitimi öğretmenliğine yansımaları. International Journal of Human Sciences, 13(1), 1862-1872. https://doi.org/10.14687/ijhs.v13i1.3715
  • Temiz, E. (2016). Pedagojik formasyon alan müzik öğretmeni adaylarının mesleki yeterlikleri. Turkish Studies, 11(3), 2165-2174. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.9139
  • Yapıcı, M. ve Yapıcı, Ş. (2013). Öğretmen adaylarının pedagojik formasyona ilişkin metaforları. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(8 ), 1421-1429.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri, (Genişletilmiş 9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yüksel, S. (2011). Fen- edebiyat fakültesi öğretim üyelerinin öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin düşünceleri (Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 179-198.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Yusuf Celal Erol

Tuncay Yavuz Özdemir

Muhammed Turhan

Mukadder Boydak Özan

Hakan Polat

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Erol, Y. C., Özdemir, T. Y., Turhan, M., Boydak Özan, M., et al. (2017). Pedagojik Formasyon Eğitimi Almakta Olan Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforik Algıları. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 6(3), 348-364. https://doi.org/10.30703/cije.332081

14550                 

© Cumhuriyet University, Faculty of Education