Bu
çalışmada, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adaylarının almış
oldukları formasyon eğitimine ilişkin algılarını metaforlar yardımıyla ortaya
çıkarmak amaçlanmıştır. Çalışma grubu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Fırat
Üniversitesi’nde eğitim görmekte olan 184 formasyon öğrencisinden oluşmaktadır.
Öğretmen adaylarının ürettikleri metaforlar ve açıklamaları bilgi ve aydınlanma
kaynağı, yeni bir umut, deneyim kazandıran bir uygulama, işkence aracı,
zorunluluk, şekillendiren ve biçimlendiren bir uygulama, uygulamaya son
verilmesi gereken bir eğitim, kısa süreli bir deneyim, eksikliklerin gidericisi
ve hayal kırıklığı kategorileri olmak üzere 10 kategoriye ayrılmıştır.
Çalışmanın sonucuna göre, katılımcılar, formasyonun bilgi ve aydınlanma kaynağı
olduğunu ve mesleki eksiklikleri giderdiğini, mesleki açıdan öğretmen adayını
şekillendirdiğini, deneyim ve tecrübe kazandırdığını ve öğretmen olmak için
mutlaka alınması gereken bir eğitim olduğunu vurgulamaktadırlar. Bununla
birlikte, pedagojik formasyon eğitimi uygulamasında ciddi sıkıntılar olduğu
(yoğunlaştırılmış eğitim, konaklama problemi, ciddi zaman ve para kaybı,
ekonomik sıkıntı) ve uygulamada revizyonlar yapılması ihtiyacı
vurgulanmaktadır. Bu sonuca göre katılımcılar, genellikle pedagojik formasyon
eğitimi almalarından memnuniyetlerini dile getirmişler ama aksayan yönlerinden
de şikâyetçi olduklarını ve programda iyileştirmeler yapılması gerektiğini
belirtmişlerdir. Pedagojik formasyon eğitimi uygulamaları devam edecekse,
ücretlerin makul seviyelere çekilmesi, öğretmen adaylarının konaklama ve
beslenme sorunlarının çözülmesi, formasyon eğitiminin adayların lisans eğitimi
zamanında verilmesi ve hızlandırılmış eğitim yerine daha fazla uygulamaya
dayalı uzun süreli eğitim verilmesi gerekmektedir.
Metafor öğretmen yetiştirme pedagojik formasyon eğitimi pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmen adayı
This study aimed to reveal the perceptions of
pedagogical formation trainees about the formation education through metaphors
and explanations they brought to the metaphors. The study group consists of 184
students who are studying at Fırat University during 2013-2014 academic year.
Metaphors and explanations that teacher candidates produce are grouped into 10
categories, which are a source of knowledge and enlightenment, a new hope, an
experience-giving practice, an instrument of torture, a necessity, an
embodiment of shaping and shaping, an education type that should be terminated,
a short-term experience, a remedy for deficiencies and frustration. In the
study, it is emphasized that the pedagogic formation education is the source of
information and enlightenment, fulfills the needs of -training, forms the
teacher candidates in terms of vocation, brings experience, and is an
obligation to be a teacher. However, it is stated that there are serious
problems (e.g. intensive education, accommodation problems, loss of time and
money, and economic problems) in the pedagogical formation education, so this
education should be revised. According to these results, the participants
express the satisfaction of taking education in the pedagogic formation course,
but complain the problems in the process, and state that some improvements must
be done in the program. If the pedagogic formation education continues, the
price must be reduced, the accommodation and nutrition problems must be solved,
formation education should be given during undergraduate education of the
participants, and a long processed and more practical education must be given
instead of accelerated one.
Metaphor teacher education pedagogic formation program teacher candidate receiving pedagogic formation education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 6 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606