Bu çalışma, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş-altı yaş çocuklarının cinsel istismara yönelik bilgilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma nitel araştırma modelinde tek grup öntest-sontest zayıf deneysel desen olarak tasarlanmıştır. Çalışma grubunu okul öncesi eğitim kurumuna devam 5-6 yaş grubu 24 çocuk oluşturmuştur. Çocukları istismar ile ilgili bilgilendirme süreci için konu ile ilgili hikaye etkinliği kullanılmıştır. Veriler çizim ve görüşme tekniklerinin bir arada kullanılmasıyla toplanmıştır. Çalışma grubuna ön test ve son test olarak yapılan görüşmelerin değerlendirilmesi sürecinde, elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Çocuklara son test olarak gerçekleştirilen görüşme sorularının güvenirliğini sağlamak için uygulanan çizim tekniğinde çocukların resimleri içerik analizi yöntemine göre analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, çocukların iyi ve kötü dokunmayı bilme, kendilerini cinsel istismardan nasıl koruyacaklarını, cinsel istismarla karşılaştıklarında nasıl ve kimden yardım isteyeceklerini bilme konularında eksik ve yanlış bilgilere sahip oldukları görülmüştür.
The aim of the present study was to investigate preschool children’s (aged 5-6 years)
knowledge about child sexual abuse. This study used a qualitative research model and onegroup
pretest-posttest weak experimental design. The study group was composed of 24
preschool children aged 5-6 years. A story activity was used to provide information on child
sexual abuse. Data was collected by using both drawing and interview techniques. Collected
data was analyzed by a content analysis during the evaluation of pretest-posttest interviews
conducted with the study group. During the drawing activity, which was carried out to
ensure reliability of posttest interview questions, children’s drawings were analyzed by using
a content analysis method. As a result of the study, it was concluded that the children had
incomplete or inaccurate knowledge about the difference between good touch and bad touch,
how to protect themselves from sexual abuse, from whom and how to ask help when
subjected to sexual abuse.
Other ID | JA54HB69KR |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 6 Issue: 1 |