Bu araştırmada, çevrimiçi öz düzenleyici öğrenme ortamında farklı denetim odağı yönelimlerine sahip bilişim teknolojileri öğretmen adaylarına verilen metabilişsel desteğin, öz düzenleme becerilerini nasıl etkilediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2x3 faktöriyel desende yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde Öğretmenlik Uygulaması dersini alan 72 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, denetim odağı yönelimlerinin göz önünde bulundurulmasıyla farklı gruplara atanan öğretmen adaylarına, metabilişsel rehberlik yapılarak destek verilme durumuna göre, 6 hafta devam eden deneysel işlemler sonucu elde edilmiştir. Araştırmada ayrıca, çevrimiçi öz düzenleyici öğrenme ile çevrimiçi ortamda algılanan sosyalleşme arasında bir ilişki olup olmadığı da incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda, metabilişsel desteğe göre çevrimiçi öz düzenleyici öğrenme ölçeği öntest puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir. Ancak, uygulama sonucunda çevrimiçi öz düzenleyici öğrenme ölçeği sontest puanları arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir. Bunun yanı sıra, denetim odağı ve metabilişsel destek puanları kontrol edildiğinde (sabit tutulduğunda), çevrimiçi öz düzenleyici öğrenme ölçeği sontest puanları ile çevrimiçi öğrenme ortamında algılanan sosyalleşme ölçeği sontest puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Bu bağlamda, benzer bir araştırmada çevrimiçi öz düzenleyici öğrenmenin sosyal boyutunun incelenmesinde yarar olduğu söylenebilir.
Çevrimiçi öz düzenleyici öğrenme denetim odağı metabilişsel destek problem tabanlı öğrenme sosyalleşme.
The purpose of this study is to determine how metacognitive guidance given to
preservice teachers of information and communication technologies having different
locus of control tendencies affects their self regulation skills in online self regulated
learning environment. The study was carried out in 2x3 factorial design. The research
group consists of 72 at the Department of Computer and Instructional Technologies
Education at Ankara University and Gazi University and who attended the lesson of
Teaching Practice. The data of the study were obtained as a result of a six-week ongoing
experimental procedure applied to the preservice teachers who were appointed to
different groups in accord with their locus of control tendencies and took metacognitive
guidance. Whether there is a relation between online self regulated learning and
perceived socialization in online environment or not was also investigated in the study.
The findings of the study showed no significant difference among online self regulated
learning pretest scores with regard to the metacognitive guidance. However, a
significant difference was identified among the Online Self Regulated Learning Scale
posttest scores at the end of the application. In addition to these finding, when the scores
of locus of control and metacognitive guidance were controlled, no significant difference
was found between the posttest scores of online self regulated learning and perceived
socialization in online learning environment. Within this context, a research on the social
extent of online self regulated learning could be useful.
Online self regulated learning locus of control metacognitive guidance problem based learning sociability
Other ID | JA39ZK74CF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 6 Issue: 1 |