Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi ünitelerine ilişkin bilgi düzeylerini incelemektir. Bu amaçla, öğretmen adaylarının ilkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersi Vücudumuz Bilmecesini Çözelim, Maddeyi Tanıyalım ve Kuvvet ve Hareket ünitelerine ilişkin bilgi düzeyleri araştırılmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği lisans programında birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf düzeylerinde öğrenim gören toplam 411 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler Uyanık (2014) tarafından geliştirilen başarı testleri ile toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21.0 istatistik paket programı üzerinde tek yönlü ANOVA ve çoklu karşılaştırma için Tamhane’s T2 testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, birinci ve ikinci sınıftaki öğretmen adayları ile üçüncü sınıftaki öğretmen adaylarının başarı testleri puanları arasında üçüncü sınıf öğrencilerinin lehine anlamlı bir fark olduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte, dördüncü sınıftaki öğretmen adayları ile birinci ve ikinci sınıftaki öğretmen adaylarının başarı testi puanları arasında dördüncü sınıftaki öğretmen adaylarının lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Birinci ve ikinci sınıftaki öğretmen adaylarının başarı testi puanları arasındaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Üçüncü ve dördüncü sınıftaki öğretmen adaylarının başarı testleri puanları arasındaki farkın da istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit edilmiştir.
The purpose of this research is to examine the elementary teacher candidates' knowledge
levels regarding the elementary school 4th grade science course units. For this purpose, it is
investigated that the elementary teacher candidates’ knowledge levels regarding to the first
three units of 4th grade elementary science course. The survey model is used this study. The
study group consists of 411 elementary teacher candidates from first, second, three and fourth
grade levels in Elementary Teaching Degree Program of Kastamonu University Faculty of
Education in 2015-2016 academic year autumn semester. Data were collected the achievement
tests, developed by Uyanık (2014). Data were analyzed with SPSS 21.0 statistical software
package. One-way ANOVA and Tamhane’s T2 test were used for analyzing data. According
to the findings, it was determined that there was a significant difference between the
achievement test scores of first, second graders and third graders in favor of third grade
students. Furthermore, it was determined that there was a significant difference between the
achievement test scores of first, second graders and fourth graders in favor of fourth grade
students. The difference between the achievement test scores of the first and second grade
teacher candidates were determined not to be statistically significant. Besides the difference
between the achievement test scores of the third and fourth grade teacher candidates were
determined not to be statistically significant
Other ID | JA87TE67BR |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 5 Issue: 4 |