Bu araştırma, Türkiye’de farklı üniversitelerin okul öncesi öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının okudukları programa ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya koymayı amaçlamaktadır. Betimsel nitelik taşıyan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim yaklaşımı kullanılmıştır. Kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilen çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Hacettepe, Yüzüncü Yıl ve Karadeniz Teknik Üniversiteleri Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programlarında öğrenim gören 264 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının, okul öncesi öğretmenliği programına ilişkin sahip oldukları algıları ortaya çıkarmak için görüşme formu hazırlanmıştır. Öğretmen adaylarının okul öncesi öğretmenliği programına ilişkin algıları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgulara göre erişilen 264 öğretmen adayı okul öncesi öğretmenliği programına ilişkin toplam 183 geçerli metafor üretmiştir. Elde edilen veriler ışığında oluşturulan kategoriler içerisinde en fazla metafor barındıran kategoriler “vazgeçilmez/gerekli”, “rehber/yönlendiren” ve “zenginlik/derinlik” iken en az metafor “estetik/değerli”, “zor” ve “bilgi kaynağı/öğreten” kategorilerinde toplanmıştır.
This
research aimed at revealing perceptions of teacher candidates attending
preschool teacher training programs of different universities in Turkey related
to programs that they attend through metaphors. Phenomenology approach,
one of the qualitative research methods, was used in the research which
bears a descriptive quality. The study group chosen with convenience sampling
method consists of 264 teacher candidates attending Preschool Education
Department of Hacettepe, Yüzüncü Yıl and Karadeniz Technical Universities in
the academic year of 2013-2014. An interview form was used to reveal
perceptions of teacher candidates attended the research related to preschool
teacher education programme. Preschool teacher candidates' perceptions of
preschool teacher training programs were analyzed by the method of metaphor
analysis. According to the findings obtained in this study, 264 preschool
teachers candidates accessed have produced a total of 183 valid metaphors
related to preschool teacher training program: Within the categories
established under the light of data obtained, those including most metaphors
are accumulated in categories such as "essential/necessary",
"guide/director" and "richness/depth", while the least
metaphor including ones as "aesthetics/valuable",
"difficult" and "a source of information/teacher".
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA54CK78PY |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 5 Issue: 3 |