The aim of this research is to examine the studies made in the context of representation in Turkey between 2002-2020 from a holistic perspective. For this purpose, 41 articles and 53 graduate theses, which are open to access and whose full texts can be accessed, in the YÖK National Thesis Center, Google Scholar search engine, YÖK Academic, TÜBİTAK-ULAKBİM DergiPark and EBSCOhost-ERIC databases related to representation between 2002-2020 are included in the research. These studies were examined in detail according to their publication years, types, research methods used, sample or study groups, aims and results and analyzed with thematic content analysis. According to the findings obtained from the studies examined, it has been seen that there are more studies on representations in recent years, and articles and master's theses are dominant as a genre. Considering the research methods used in the studies, it was determined that the most studies were done with the case study method, which is one of the qualitative methods. As the sample/study group, mostly teacher candidates and middle school students were used in the studies. Most studies have aimed to examine representations in the context of a topic or learning domain. One of the common conclusions of the reviewed studies is that pre-service teachers and students have low ability to transition between different representations of related concepts and topics, and they have difficulties and fail in the process. In line with the results obtained from the studies examined, various suggestions were made for future studies on representation
mathematics education representation research tendencies thematic content analysis research
Bu araştırmanın amacı Türkiye’de 2002-2020 yılları arasında temsil bağlamında yapılmış olan çalışmaları bütüncül bir bakış açısıyla incelemektir. Bu amaç doğrultusunda 2002-2020 yılları arası temsil ile ilgili YÖK Ulusal Tez Merkezi, Google Akademik arama motoru, YÖK Akademik, TÜBİTAK-ULAKBİM DergiPark ve EBSCOhost-ERIC veri tabanlarında yer alan erişime açık ve tam metinlerine ulaşılabilen 41 makale ve 53 lisansüstü tez araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Bu çalışmalar yayım yıllarına, türlerine, kullanılan araştırma yöntemlerine, örneklem/çalışma gruplarına, amaçlarına ve sonuçlarına göre detaylı olarak incelenmiş ve tematik içerik analizi ile analiz edilmiştir. İncelenen çalışmalardan elde edilen bulgulara göre, temsillerle ilgili son yıllarda yapılan çalışmaların daha fazla olduğu ve tür olarak makale ve yüksek lisans tezlerinin ağırlıkta olduğu görülmüştür. Çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemlerine bakıldığında ise en fazla çalışmanın nitel yöntemlerden durum çalışması yöntemi ile yapıldığı belirlenmiştir. Örneklem/çalışma grubu olarak çalışmalarda çoğunlukla öğretmen adayları ve ortaokul öğrencileri kullanılmıştır. Çoğu çalışma, temsilleri bir konu veya öğrenme alanı bağlamında incelemeyi amaçlamıştır. İncelenen çalışmaların yaygın olarak ulaştıkları sonuçlardan biri öğretmen adaylarının ve öğrencilerin ilgili kavramların ve konuların farklı temsilleri arasında geçiş yapma becerilerinin düşük olduğu ve süreçte zorluk yaşayıp başarısız olduklarıdır. İncelenen çalışmalardan elde edilen sonuçlar doğrultusunda temsil ile ilgili ileride yapılacak çalışmalar için çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
matematik eğitimi temsil araştırma eğilimleri tematik içerik analizi araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 11 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606