Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Preservice Mathematics Teachers' Views on Distance Education Applications During the Covid-19 Pandemic Process

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 4, 1449 - 1470, 30.12.2021
https://doi.org/10.30703/cije.853688

Öz

In this study, it was aimed to reveal the views of preservice elementary mathematics teachers towards distance education in the process of Covid-19 pandemic that affected all over the world.In the study, phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used.The participants of the study are 38 preservice elementary mathematics teachers at the education faculty of a state university in Central Anatolia Region. A questionnaire consisting of six open-ended questions was prepared in order to determine the opinions of pre-service teachers on distance education in the Covid-19 pandemic process; the form was sent to preservice teachers via e-mail. The data obtained were analyzed with the content analysis technique. According to the results obtained from the research; preservice teachers find distance education useful in terms of being able to follow the lessons at the desired time and place, monitor the repetition of the lessons as often as desired, reduce the fear of catching the virus, minimize economic needs, and ensure the continuity of education. However, according to preservice teachers, the negative aspects of distance education; low motivation, limitation of face-to-face communication, infrastructure problems, difficulties in accessing technological tools, and problems arising during the course process and evaluation. The preservice teachers generally found the performances of the lecturers who gave the lessons in the process successful. The suggestions offered to increase the effectiveness of the distance education process are primarily the synchronous processing of the lessons and the necessity of attendance. Finally, while the preservice elementary mathematics teachers stated that in the future of mathematics education, distance education can be included with a complementary role; the common view is that distance education cannot replace face-to-face education in mathematics education.

Kaynakça

  • Balıkçıoğlu, N., Çınar Öz, D., ve Işın, N . (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi:Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46. doi: 10.19126/suje.38758
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı.Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Chen, G. D., Ou, K. L., Liu, C. C., and Liu, B. J., (2001). Intervention and strategy analysis for web group-learning. Journal of Computer Assisted Learning, 17, 58-71.
  • Doggett, M., A. (2008). The videoconferencing vlassroom: What do students think?.Journal of Industrial Teacher Education, 44(4), 29-41.
  • Genç, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Gillies, D. (2008). Student perspectives on video conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118.
  • Görgülü-Arı, A. ve Hayır-Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13(26), 187-204.
  • Jin, S. H. (2005). Analyzing student-student and student-instructor interactıon through multiple communicatıon tools in web-based learning. International Journal of Instructional Media, 32(1), 59-67.
  • Karadağ, E., ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274. doi:10.26450/jshsr.1868
  • Keskin, M., ve Derya, Ö. (2020). COVID-19 Sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Lin, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Social Health Behaviour, 3, 1-2.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Mulenga, E. M., and Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the gateway for digital learning inmathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2), 1-11. https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
  • Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D. and Russell, J. D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning(3rd ed.). New Jersey: Pearson Merill. Prentice Hall.
  • Ojo, D. O. and Olakuluhin, F. K. (2006). Attitudes and perceptions of students to open anddistance learning in Nigeria.International Review of Research in Open and Distance Learning, 7(1), 1-10.
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ. ve Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarınailişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2),294-304.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N. ve Özkan, İ. (2016). Uzaktan Eğitim UygulamasınınÖğrenci Bakış Açısına Göre Değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Paydar, S. ve Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenmeortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Pınar, M.A ve Dönel-Akgül, G. (2020). Medya destekli güncel biyoloji konularınınöğretimi hakkında öğretmen adaylarının görüşleri. International Social Sciences Studies Journal, 6(56), 535-546.
  • Roberts, R. (2009). Video conferencing in distance learning: A new zealand schools’perspective. Journal of Distance Learning, 13(1), 91-107.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4). doi: 10.7759/cureus.7541.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrim içi (online)eğitimin önlenemeyen yükselişi.Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda ÖğrenimGören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and response.https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden 16.06.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Wheeler, S. (2002). Student perceptions of learning support in distance education. Quarterly Review of Distance Education, 3(4), 19-29.
  • Wilson, T. and Whitelock, D. (1998). Monitoring the on-line behavior of distance learningstudents. Journal of Computer Assisted Learning, 14, 91–99.
  • Yalman, M. ve Kutluca, T. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 197-208.
  • Yamamoto, G. T., Özgeldi, M., and Altun, D. (2018). Instructional developments and progress foropen and equal access for learning. Open and Equal Access for Learning in School Management içinde (s. 117-143), IntechOpen.
  • Yıldırım A., ve Şimşek H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, E. (2011). Web-Tabanlı Senkron Derslerin Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime KarşıTutumları Ve Senkron Teknolojileri Kabulleri Üzerine Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yolcu,H.H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),6(4), 237-250.
  • YÖK (2020a). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. 15 Haziran 2020 tarihinde www.yok.gov.tr adresinden ulaşılmıştır.
  • YÖK (2020b). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. 15 Haziran 2020 tarihinde www.yok.gov.tr adresinden ulaşılmıştır.
  • YÖK (2020c). Basın açıklaması (26.03.2020). 15 Haziran 2020 tarihinde www.yok.gov.tr adresinden ulaşılmıştır.
  • Yuan, J., Li, M., ve Lu, Z. K. (2020). Monitoring transmissibility and mortality of COVID-19 in Europe. International Journal of Infectious Diseases, 95, 311–315. doi: 10.1016/j.ijid.2020.03.050

Matematik Öğretmeni Adaylarının Covid-19 Pandemisi Sürecindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına Yönelik Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 4, 1449 - 1470, 30.12.2021
https://doi.org/10.30703/cije.853688

Öz

Bu çalışmada, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 pandemi sürecinde, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenografik araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını, İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören 38 ilköğretim matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının Covid-19 pandemi sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik görüşlerini belirleyebilmek adına, altı açık uçlu sorudan oluşan bir anket formu hazırlanmış; form öğretmen adaylarına mail yoluyla iletilmiştir. Elde edilen verilen veriler içerik analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğretmen adayları, derslerin istenilen zaman ve mekanda takip edilebilmesi, derslerin istenilen sıklıkta tekrarının izlenebilmesi, virüse yakalanma korkusunu azaltması, ekonomik ihtiyaçları aza indirgemesi ve eğitimin devamlılığını sağlaması yönleriyle uzaktan eğitimi faydalı bulmaktadır. Bununla birlikte, öğretmen adaylarına göre uzaktan eğitimin olumsuz yönleri; motivasyonu düşürmesi, yüz-yüze iletişimi sınırlandırması, alt yapı problemlerinin olması, teknolojik araçlara ulaşmadaki sıkıntılar ile ders süreci ve değerlendirmede ortaya çıkan sorunlardır. Öğretmen adayları genel olarak süreç içerisinde öğretim elemanlarının ders anlatımlarını anlaşılır ve derste kullandıkları materyalleri yeterli bulmuştur. Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim sürecinin etkinliğini artırmak adına sundukları öneriler ise öncelikli olarak derslerin senkron işlenmesi ve devam zorunluluğunun olmasıdır. Son olarak öğretmen adayları, matematik eğitiminin geleceğinde bir tamamlayıcı rolle uzaktan eğitime yer verilebileceğini belirtirken; ortak görüş, uzaktan eğitimin matematik eğitiminde yüz yüze eğitimin yerini tutamayacağıdır.

Kaynakça

  • Balıkçıoğlu, N., Çınar Öz, D., ve Işın, N . (2019). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim derslerindeki memnuniyet araştırması: Aşık Veysel Meslek Yüksekokulu örneği. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 20(1), 462-473.
  • Barış, M. F. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi:Namık Kemal Üniversitesi örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46. doi: 10.19126/suje.38758
  • Başar, M., Arslan, S., Günsel, E. ve Akpınar, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitim algısı.Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 3(2), 14-22.
  • Chen, G. D., Ou, K. L., Liu, C. C., and Liu, B. J., (2001). Intervention and strategy analysis for web group-learning. Journal of Computer Assisted Learning, 17, 58-71.
  • Doggett, M., A. (2008). The videoconferencing vlassroom: What do students think?.Journal of Industrial Teacher Education, 44(4), 29-41.
  • Genç, M. F., Gümrükçüoğlu, S. (2020). Koronavirüs (Covıd-19) sürecinde ilâhiyat fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitime bakışları. Turkish Studies, 15(4), 403-422. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43798
  • Gillies, D. (2008). Student perspectives on video conferencing in teacher education at a distance. Distance Education, 29(1), 107-118.
  • Görgülü-Arı, A. ve Hayır-Kanat, M. (2020). Covid-19 (Koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492.
  • Ilgaz, H. (2014). Uzaktan eğitim öğrencilerinin eşzamanlı öğrenme uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 13(26), 187-204.
  • Jin, S. H. (2005). Analyzing student-student and student-instructor interactıon through multiple communicatıon tools in web-based learning. International Journal of Instructional Media, 32(1), 59-67.
  • Karadağ, E., ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N. ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 19, 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274. doi:10.26450/jshsr.1868
  • Keskin, M., ve Derya, Ö. (2020). COVID-19 Sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Lin, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Social Health Behaviour, 3, 1-2.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Mulenga, E. M., and Marbán, J. M. (2020). Is COVID-19 the gateway for digital learning inmathematics education? Contemporary Educational Technology, 12(2), 1-11. https://doi.org/10.30935/cedtech/7949
  • Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D. and Russell, J. D. (2006). Educational Technology for Teaching and Learning(3rd ed.). New Jersey: Pearson Merill. Prentice Hall.
  • Ojo, D. O. and Olakuluhin, F. K. (2006). Attitudes and perceptions of students to open anddistance learning in Nigeria.International Review of Research in Open and Distance Learning, 7(1), 1-10.
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ. ve Öztürk, M. (2017). Örgün eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarınailişkin öğrenci ve öğretim elemanı değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(2),294-304.
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N. ve Özkan, İ. (2016). Uzaktan Eğitim UygulamasınınÖğrenci Bakış Açısına Göre Değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Paydar, S. ve Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenmeortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Pınar, M.A ve Dönel-Akgül, G. (2020). Medya destekli güncel biyoloji konularınınöğretimi hakkında öğretmen adaylarının görüşleri. International Social Sciences Studies Journal, 6(56), 535-546.
  • Roberts, R. (2009). Video conferencing in distance learning: A new zealand schools’perspective. Journal of Distance Learning, 13(1), 91-107.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to Coronavirus Disease 2019 (COVID-19): impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 12(4). doi: 10.7759/cureus.7541.
  • Telli, S. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrim içi (online)eğitimin önlenemeyen yükselişi.Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.32329/uad.711110
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda ÖğrenimGören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • UNESCO. (2020). COVID-19 educational disruption and response.https://en.unesco.org/covid19/educationresponse adresinden 16.06.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Wheeler, S. (2002). Student perceptions of learning support in distance education. Quarterly Review of Distance Education, 3(4), 19-29.
  • Wilson, T. and Whitelock, D. (1998). Monitoring the on-line behavior of distance learningstudents. Journal of Computer Assisted Learning, 14, 91–99.
  • Yalman, M. ve Kutluca, T. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının bölüm dersleri için kullanılan uzaktan eğitim sistemi hakkındaki yaklaşımları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 197-208.
  • Yamamoto, G. T., Özgeldi, M., and Altun, D. (2018). Instructional developments and progress foropen and equal access for learning. Open and Equal Access for Learning in School Management içinde (s. 117-143), IntechOpen.
  • Yıldırım A., ve Şimşek H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, E. (2011). Web-Tabanlı Senkron Derslerin Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime KarşıTutumları Ve Senkron Teknolojileri Kabulleri Üzerine Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yolcu,H.H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd),6(4), 237-250.
  • YÖK (2020a). Koronavirüs (COVID-19) bilgilendirme notu: 1. 15 Haziran 2020 tarihinde www.yok.gov.tr adresinden ulaşılmıştır.
  • YÖK (2020b). Üniversitelerde uygulanacak uzaktan eğitime ilişkin açıklama. 15 Haziran 2020 tarihinde www.yok.gov.tr adresinden ulaşılmıştır.
  • YÖK (2020c). Basın açıklaması (26.03.2020). 15 Haziran 2020 tarihinde www.yok.gov.tr adresinden ulaşılmıştır.
  • Yuan, J., Li, M., ve Lu, Z. K. (2020). Monitoring transmissibility and mortality of COVID-19 in Europe. International Journal of Infectious Diseases, 95, 311–315. doi: 10.1016/j.ijid.2020.03.050
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zeynep Bahar Erşen 0000-0002-7928-2535

Yunus Yumak 0000-0002-7309-9430

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Erşen, Z. B., & Yumak, Y. (2021). Matematik Öğretmeni Adaylarının Covid-19 Pandemisi Sürecindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına Yönelik Görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(4), 1449-1470. https://doi.org/10.30703/cije.853688

Cited By












e-ISSN: 2147-1606

14550        14551