Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of the 7th Grade Students’ Geometry Oriented Self-Efficacy on the Geometric Habits of the Mind

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 3, 906 - 926, 26.09.2021
https://doi.org/10.30703/cije.732645

Öz

It is important to learn the concepts of geometry and to solve geometric problems from the lowest level to the highest level of education. Geometric habits of mind are an important factor in individuals' ability to solve geometry problems. Besides, there are affective factors affecting success. One of these factors is self-efficacy for geometry. For this reason, the aim of research is to investigate relationship between 7th grade students’ self-efficacy beliefs about geometry and the geometric habits of mind. On the other hand, it was aimed to investigate whether belief in self-efficacy towards geometry predicted geometric habits of mind. This sample of the research designed in relational model consists of 115 randomly selected 7th grade students studying at a secondary school affiliated to the Ministry of Education. The research data were obtained with the “Geometry Self-Efficacy Scale” developed by Cantürk-Günhan and Başer (2007) and the “Geometric Habits of Mind Test” developed by the researchers. To analyze the data, Pearson’s correlation and regression analysis are used. Findings showed that students’ self-efficacy towards geometry and their average scores from the scales for geometric habits of mind were moderate. It was found that there was a positive but low relationship between the “Geometric Habits of Mind Test” and the “Geometry Self-Efficacy Scale”. It has been determined that self-efficacy towards geometry predicts geometric habits of mind at some level. In line with the findings, suggestions have been made for improving and searching geometric self-efficacy of secondary school students and geometric habits of mind

Kaynakça

  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood cliffs, New Jersey: Prentice – Hall.
  • Bandura, A. (1995). Exercise of personal and collective efficacy in changing societies. In A. Bandura (Ed.), Self-efficacy in changing societies. (pp. 1-45). New York: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511527692
  • Berkant, H. G., and Çadırlı, G. (2019). Ortaokul öğrencilerinin geometri öz-yeterlik inançlarının ve geometrik düşünme becerilerinin incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 6(3), 29-52. https://doi.org/10.33907/turkjes.602382
  • Bindak, R. (2004). Geometri tutum ölçeği güvenirlik geçerlik çalışması ve bir uygulama (Yayımlanmamış Doktora tezi). Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Bülbül, B. (2016). Matematik öğretmeni adaylarının geometrik düşünme alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Bülbül, B. Ö., and Güven, B. (2019). Geometrik düşünme alışkanlıkları ile akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Matematik öğretmeni adayları örneği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(3), 711-731. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.495105
  • Bülbül, B. Ö. (2021). Factors affecting prospective mathematics teachers’ beliefs about geometric habits of mind. Journal of Pedagogical Research, 5(2), 36-48. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2021068370
  • Bülbül, B. Ö., and Güven, B. (2020). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme alışkanlıklarının değişimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 431-453. DOI: 10.9779/pauefd.513220
  • Bülbül, B. Ö., and Güler, M. (2021). Can geometry achievement and geometric habits of mind be improved online? Reflections from a computer aided intervention. Journal of Educational Technology, 49(3), 376–398. https://doi.org/10.1177/0047239520965234
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak-Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., and Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (16. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cantürk - Günhan, B. (2006). İlköğretim II. kademede matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Cantürk - Günhan, B., and Başer, N. (2007). Geometriye yönelik öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Degisi, 33(33), 68-76.
  • Cohen, L., Manion, L., and Morrisson, K. (2007). Research methods in education (Sixth Edition). New York: Routledge Publications. https://doi.org/10.4324/9780203029053
  • Costa, A. L., and Kallick, B. (2000). Discovering and exploring habits of mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Currculum Development.
  • Çağırgan Gülten, D., and Soytürk, İ. (2013). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin geometri öz-yeterliklerinin akademik başarı not ortalamaları ile ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 55 – 70.
  • Çontay, E. G. (2012). Geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri konusunda yazma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve geometriye yönelik öz- yeterliklerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Deringöl, Y. (2020). Middle school students perceptions of their self-efficacy in visual mathematics and geometry: a study of sixth to eighth grade pupils in Istanbul province, Turkey, Education 3-13, 48(8), 1012-1023. DOI: 10.1080/03004279.2019.1709527
  • Driscoll, M., Wing Di Matteo, R., Nikula, J., and Egan, M. (2007). Fostering geometric thinking: A guide for teachers grades 5-10. Portsmouth, NH: Heineman.
  • Driscoll, M., Wing Di Matteo, R., Nikula, J., Egan, M., Mark, J., and Kelemanik, G. (2008). The fostering geometric thinking toolkit. Portsmouth, NH: Heinemann.
  • Duatepe-Paksu, A. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının geometri hazırbulunuşlukları, düşünme düzeyleri, geometriye karşı özyeterlikleri ve tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-218.
  • Erdoğan, A., Baloğlu, M., and Kesici, S. (2011). Gender differences in geometry and mathematics achievement and self-efficacy beliefs in geometry. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 43, 91-106.
  • Erkek, Ö., and Işıksal-Bostan, M. (2015). Uzamsal kaygı, geometri öz-yeterlik algısı ve cinsiyet değişkenlerinin geometri başarısını yordamadaki rolleri. İlköğretim Online, 14(1), 164-181. [Online]: http://ilkogretim‐online.org.tr. DOI: 10.17051/io.2015.18256
  • Erşen, Z. B. (2017). Investigation of the Relationship between 10th science high school students’ geometric habits of mind and attitudes towards geometry. SDU International Journal of Educational Studies, 4(2), 71-85.
  • Erşen, Z. B., Ezentaş, R., and Altun, M. (2018). Evaluation of the teaching environment for improve the geometric habits of mind of tenth grade students. European Journal of Education Studies, 4(6), 47-65.
  • Faydalı, M. (2018). Farklılaştırılmış öğretim yaklaşım uygulamalarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniveristesi, Konya.
  • Goldenberg, E. P., Cuoco, A. A., and Mark, J. (1998). A role for geometry in general education. In R. Lehrer & D. Chazan (Eds.) Designing Learning Environments for Developing Understanding of Geometry and Space. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 3-44.
  • İlhan, M., and Oral, B. (2012). Analysis of geometric thinking levels of candidate mathematics teachers of primary and secondary schools in terms of various variables. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 6(1), 201-219.
  • Kılıç, Ç. (2003). İlköğretim 5. sınıf matematik dersinde Van Hiele düzeylerine göre yapılan geometri öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Köse, N., and Tanışlı, D. (2014). Primary school teacher candidates’ geometric habits of mind. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(3), 1220-1229. DOI: 10.12738/estp.2014.3.1864
  • Marshall, A. R. (2004). High school mathematics habits of mindinstruction: student growth and development. Disseration Abstracts International, 115B, (UMI No. 1421654).
  • Marzano, R. J., Pickering, D., and McTighe, J. (1993). Assessing student outcomes: Performance assessment using the dimensions of learning model. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • MEB (2020). TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi No:15. Ankara: MEB. http://timss.meb.gov.tr/www/raporlar/icerik/3
  • Özen, D. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik düşünmelerinin geliştirilmesi: Bir ders imecesi (Yayımlanmamış Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özkan, E. (2010). Geometri öz-yeterliği, cinsiyet, sınıf seviyesi, anne-baba eğitim durumu ve geometri başarısı arasındaki ilişkiler (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Özkeleş-Çağlayan, Ş. (2010). Lise 1. sınıf öğrencilerinin geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumunun geometri dersi akademik başarısını yordama gücü. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Pajares, F., and Miller, M.D. (1994). The role of self efficacy and self concept beliefs in mathematical problem solving: A path analysis. Journal of Educational Psychology, 86, 193-203. https://doi.org/10.1037/0022-0663.86.2.193
  • Schunk, D. H. (1983).Developing children’s self efficacy and skills: The roles of social comparative information and goal setting. Contemporary Educational Psychology, 8, 76-86. https://doi.org/10.1016/0361-476X(83)90036-X
  • Siegle, D. (2003). Influencing student mathematics self - efficacy through teacher training. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Research Association. Chicago, IL.
  • Teti, M. D., and Gelfand, M. D. (1991). Behavioral competence among mothers of infants in the first year: The mediational role of maternal self-efficacy. Child Development, 62, 918-929. https://doi.org/10.2307/1131143
  • Tolga, A., and Cantürk Günhan, B. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin zihnin geometrik alışkanlıklarının belirlenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 37 - 56.
  • Toluk-Uçar, Z. (2009). Developing pre-service teachers understanding of fractions through problem posing. Teaching and Teacher Education, 25(1), 166–175. https://doi.org/10.1016/j.tate.2008.08.003
  • Uygan, C. (2016). Ortaokul öğrencilerinin zihnin geometrik alışkanlıklarının kazanımına yönelik dinamik geometri yazılımındaki öğrenme süreçleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Uygun, S., Ergen, G., and Öztürk, İ. H. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa’da öğretmen eğitimi programlarında uygulama eğitiminin karşılaştırılması. Elementary Education Online, 10(2), 389-405. [Online]: http://www.ilkogretim- online.org/
  • Yenilmez, K., and Korkmaz, D. (2013). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlikleri ile geometrik düşünme düzeyleri arasındaki ilişki. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7(2), 268-283. https://doi.org/10.12973/nefmed210
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. In A. Bandura (Ed.). Self-efficacy in changing societies. (pp. 46-68). New York: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511527692.009

7.sınıf Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Öz-Yeterliklerin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarına Etkisi

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 3, 906 - 926, 26.09.2021
https://doi.org/10.30703/cije.732645

Öz

Bu araştırmanın amacı, 7.sınıf öğrencilerinin
geometriye yönelik öz-yeterlikleri ile zihnin geometrik alışkanlıkları
arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada ayrıca geometriye yönelik
öz-yeterlik inancının zihnin geometrik alışkanlıklarını yordayıp yordamadığını
belirlemek amaçlanmıştır. İlişkisel modelde tasarımlanan araştırmanın
örneklemini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulda öğrenim görmekte olan
7. sınıf öğrencileri arasından rastlantısal olarak seçilen 102 öğrenci
oluşturmaktadır.
Araştırma
verileri, Cantürk - Günhan ve Başer’in (2007) geliştirmiş oldukları “Geometri
Öz-yeterlik Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından oluşturulmuş olan
“Geometrik Düşünmeyi Teşvik Etme Testi” ile toplanmıştır. Araştırma verileri
SPSS 20.00 paket programıyla analiz edilmiştir.

Verileri analiz etmek için, Pearson korelasyon analizi ve regresyon analizi
kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucu, öğrencilerin geometriye yönelik
öz-yeterlikleri ve zihnin geometrik alışkanlıklarına yönelik ölçeklerden
aldıkları ortalama puanlarının orta düzeyde olduğu görülmüştür. Analiz sonucuna
göre “Geometrik Düşünmeyi Teşvik Etme Testi” ile “Geometri Öz-Yeterlik Ölçeği”
arasında pozitif yönde ancak düşük bir ilişkinin bulunduğuna ulaşılmıştır.
Geometriye yönelik öz-yeterlik inancının zihnin geometrik alışkanlıklarını bir
düzeyde yordadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda
ortaokul öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlikleri ile zihnin geometrik
alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik bazı öneriler sunulmuştur. 

Kaynakça

  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood cliffs, New Jersey: Prentice – Hall.
  • Bandura, A. (1995). Exercise of personal and collective efficacy in changing societies. In A. Bandura (Ed.), Self-efficacy in changing societies. (pp. 1-45). New York: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511527692
  • Berkant, H. G., and Çadırlı, G. (2019). Ortaokul öğrencilerinin geometri öz-yeterlik inançlarının ve geometrik düşünme becerilerinin incelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 6(3), 29-52. https://doi.org/10.33907/turkjes.602382
  • Bindak, R. (2004). Geometri tutum ölçeği güvenirlik geçerlik çalışması ve bir uygulama (Yayımlanmamış Doktora tezi). Dicle Üniversitesi, Diyarbakır.
  • Bülbül, B. (2016). Matematik öğretmeni adaylarının geometrik düşünme alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik tasarlanan öğrenme ortamının değerlendirilmesi (Yayımlanmamış Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Bülbül, B. Ö., and Güven, B. (2019). Geometrik düşünme alışkanlıkları ile akademik başarı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Matematik öğretmeni adayları örneği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 10(3), 711-731. https://doi.org/10.16949/turkbilmat.495105
  • Bülbül, B. Ö. (2021). Factors affecting prospective mathematics teachers’ beliefs about geometric habits of mind. Journal of Pedagogical Research, 5(2), 36-48. http://dx.doi.org/10.33902/JPR.2021068370
  • Bülbül, B. Ö., and Güven, B. (2020). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme alışkanlıklarının değişimi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 431-453. DOI: 10.9779/pauefd.513220
  • Bülbül, B. Ö., and Güler, M. (2021). Can geometry achievement and geometric habits of mind be improved online? Reflections from a computer aided intervention. Journal of Educational Technology, 49(3), 376–398. https://doi.org/10.1177/0047239520965234
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak-Kılıç, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., and Demirel, F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (16. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cantürk - Günhan, B. (2006). İlköğretim II. kademede matematik dersinde probleme dayalı öğrenmenin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma (Yayımlanmamış Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Cantürk - Günhan, B., and Başer, N. (2007). Geometriye yönelik öz-yeterlik ölçeğinin geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Degisi, 33(33), 68-76.
  • Cohen, L., Manion, L., and Morrisson, K. (2007). Research methods in education (Sixth Edition). New York: Routledge Publications. https://doi.org/10.4324/9780203029053
  • Costa, A. L., and Kallick, B. (2000). Discovering and exploring habits of mind. Alexandria, VA: Association for Supervision and Currculum Development.
  • Çağırgan Gülten, D., and Soytürk, İ. (2013). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin geometri öz-yeterliklerinin akademik başarı not ortalamaları ile ilişkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 55 – 70.
  • Çontay, E. G. (2012). Geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri konusunda yazma etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin başarılarına ve geometriye yönelik öz- yeterliklerine etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Deringöl, Y. (2020). Middle school students perceptions of their self-efficacy in visual mathematics and geometry: a study of sixth to eighth grade pupils in Istanbul province, Turkey, Education 3-13, 48(8), 1012-1023. DOI: 10.1080/03004279.2019.1709527
  • Driscoll, M., Wing Di Matteo, R., Nikula, J., and Egan, M. (2007). Fostering geometric thinking: A guide for teachers grades 5-10. Portsmouth, NH: Heineman.
  • Driscoll, M., Wing Di Matteo, R., Nikula, J., Egan, M., Mark, J., and Kelemanik, G. (2008). The fostering geometric thinking toolkit. Portsmouth, NH: Heinemann.
  • Duatepe-Paksu, A. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının geometri hazırbulunuşlukları, düşünme düzeyleri, geometriye karşı özyeterlikleri ve tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 203-218.
  • Erdoğan, A., Baloğlu, M., and Kesici, S. (2011). Gender differences in geometry and mathematics achievement and self-efficacy beliefs in geometry. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 43, 91-106.
  • Erkek, Ö., and Işıksal-Bostan, M. (2015). Uzamsal kaygı, geometri öz-yeterlik algısı ve cinsiyet değişkenlerinin geometri başarısını yordamadaki rolleri. İlköğretim Online, 14(1), 164-181. [Online]: http://ilkogretim‐online.org.tr. DOI: 10.17051/io.2015.18256
  • Erşen, Z. B. (2017). Investigation of the Relationship between 10th science high school students’ geometric habits of mind and attitudes towards geometry. SDU International Journal of Educational Studies, 4(2), 71-85.
  • Erşen, Z. B., Ezentaş, R., and Altun, M. (2018). Evaluation of the teaching environment for improve the geometric habits of mind of tenth grade students. European Journal of Education Studies, 4(6), 47-65.
  • Faydalı, M. (2018). Farklılaştırılmış öğretim yaklaşım uygulamalarının bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniveristesi, Konya.
  • Goldenberg, E. P., Cuoco, A. A., and Mark, J. (1998). A role for geometry in general education. In R. Lehrer & D. Chazan (Eds.) Designing Learning Environments for Developing Understanding of Geometry and Space. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 3-44.
  • İlhan, M., and Oral, B. (2012). Analysis of geometric thinking levels of candidate mathematics teachers of primary and secondary schools in terms of various variables. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 6(1), 201-219.
  • Kılıç, Ç. (2003). İlköğretim 5. sınıf matematik dersinde Van Hiele düzeylerine göre yapılan geometri öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları, tutumları ve hatırda tutma düzeyleri üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Köse, N., and Tanışlı, D. (2014). Primary school teacher candidates’ geometric habits of mind. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(3), 1220-1229. DOI: 10.12738/estp.2014.3.1864
  • Marshall, A. R. (2004). High school mathematics habits of mindinstruction: student growth and development. Disseration Abstracts International, 115B, (UMI No. 1421654).
  • Marzano, R. J., Pickering, D., and McTighe, J. (1993). Assessing student outcomes: Performance assessment using the dimensions of learning model. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • MEB (2020). TIMSS 2019 Türkiye Ön Raporu. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi No:15. Ankara: MEB. http://timss.meb.gov.tr/www/raporlar/icerik/3
  • Özen, D. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik düşünmelerinin geliştirilmesi: Bir ders imecesi (Yayımlanmamış Doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Özkan, E. (2010). Geometri öz-yeterliği, cinsiyet, sınıf seviyesi, anne-baba eğitim durumu ve geometri başarısı arasındaki ilişkiler (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
  • Özkeleş-Çağlayan, Ş. (2010). Lise 1. sınıf öğrencilerinin geometri dersine yönelik özyeterlik algısı ve tutumunun geometri dersi akademik başarısını yordama gücü. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Pajares, F., and Miller, M.D. (1994). The role of self efficacy and self concept beliefs in mathematical problem solving: A path analysis. Journal of Educational Psychology, 86, 193-203. https://doi.org/10.1037/0022-0663.86.2.193
  • Schunk, D. H. (1983).Developing children’s self efficacy and skills: The roles of social comparative information and goal setting. Contemporary Educational Psychology, 8, 76-86. https://doi.org/10.1016/0361-476X(83)90036-X
  • Siegle, D. (2003). Influencing student mathematics self - efficacy through teacher training. Paper Presented at the Annual Meeting of the American Research Association. Chicago, IL.
  • Teti, M. D., and Gelfand, M. D. (1991). Behavioral competence among mothers of infants in the first year: The mediational role of maternal self-efficacy. Child Development, 62, 918-929. https://doi.org/10.2307/1131143
  • Tolga, A., and Cantürk Günhan, B. (2019). Ortaokul matematik öğretmenlerinin zihnin geometrik alışkanlıklarının belirlenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(1), 37 - 56.
  • Toluk-Uçar, Z. (2009). Developing pre-service teachers understanding of fractions through problem posing. Teaching and Teacher Education, 25(1), 166–175. https://doi.org/10.1016/j.tate.2008.08.003
  • Uygan, C. (2016). Ortaokul öğrencilerinin zihnin geometrik alışkanlıklarının kazanımına yönelik dinamik geometri yazılımındaki öğrenme süreçleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Uygun, S., Ergen, G., and Öztürk, İ. H. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa’da öğretmen eğitimi programlarında uygulama eğitiminin karşılaştırılması. Elementary Education Online, 10(2), 389-405. [Online]: http://www.ilkogretim- online.org/
  • Yenilmez, K., and Korkmaz, D. (2013). İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin geometriye yönelik öz-yeterlikleri ile geometrik düşünme düzeyleri arasındaki ilişki. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 7(2), 268-283. https://doi.org/10.12973/nefmed210
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. In A. Bandura (Ed.). Self-efficacy in changing societies. (pp. 46-68). New York: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511527692.009
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sevinç Taş 0000-0001-5247-8565

Ayşe Yavuz 0000-0002-0469-3786

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Taş, S., & Yavuz, A. (2021). The Effect of the 7th Grade Students’ Geometry Oriented Self-Efficacy on the Geometric Habits of the Mind. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 906-926. https://doi.org/10.30703/cije.732645

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551