The literature about digital media and technology usage of children has two faces. On one side the production-oriented sophisticated use of digital devices is reported while on the other side it is a source of concern due to excessive and pointless use. Some of the children are tech-consumers in terms of using their digital devices and some children use them beneficially. This qualitative study adopts a phenomenological approach, with a focus to draw a conclusion for educators and aims to shed a light on the technological device use of children in terms of duration, purpose, preferences, and feelings about the usage. A total of 61 children aged 7-15 years participated in the study. The children were from different backgrounds such as different parts of the country, different types of schools, and different socio-economic levels. Identifying the similarities and differences of the characteristics of their usage is thought to reveal the factors that motivate the beneficial use of digital technology or that lead to consumption as a means of leisure time tool. The findings of this study enable to provide recommendations to teachers to guide students in the beneficial use of technology. Furthermore, the study has some suggestions in a wider scope of the implications for practice and/or policy.
Digital technology, sophisticated use, technology and children production-oriented use
Alan yazında çocukların dijital teknoloji kullanımı iki yönlü ele alınmaktadır. Bir tarafta, dijital cihazların üretim odaklı ve gelişmiş amaçlarla kullanımı bildirilirken, diğer tarafta aşırı ve gereksiz kullanımı kaygıya neden olmaktadır. Çocuklardan bazıları dijital cihazlarını kullanma konusunda sosyal medya takibi örneğinde olduğu gibi tüketimden öteye geçemezken, bazı çocuklar ise dijital cihazlarını kodlama, üç boyutlu tasarım, dijital kitap, oyun yazma gibi üretim amacıyla kullanmaktadır. Bu nitel çalışma, eğitimciler için sonuç çıkarmaya odaklanarak fenomenolojik yaklaşımı benimsemiştir ve çocukların dijital cihazlarını kullanım süresi, amacı, tercihleri ve bu cihazları kullanırken ya da dijital cihazlara ulaşamadıkları durumlardaki duygularını derinlemesine inceleyerek çocukların teknolojik cihaz kullanımı olgusuna ışık tutmayı amaçlamaktadır. Çalışmaya 7-15 yaş arası toplam 61 çocuk katılmıştır. Çocuklar, ülkenin farklı bölgeleri, farklı okul türleri ve farklı sosyo-ekonomik seviyelerinden gelmektedir. Araştırmaya katılan farklı özelliklere sahip çocukların dijital cihaz kullanımlarının benzerlik ve farklılıklarının tespit edilmesinin, dijital teknolojinin faydalı kullanımını motive eden veya boş zaman aracı olarak tüketime yol açan faktörleri ortaya çıkarabileceği düşünülmektedir. Araştırma bulguları çocukların bilgisayar ve tablet kullanımlarının okul, kişisel gelişim ve eğlence olmak üzere üç ana başlık altında toplandığını, telefon kullanımlarının ise iletişim ve eğlence olmak üzere iki başlık altında toplandığını göstermektedir. Bu çalışmanın bulguları öğretmenlere, öğrencilere teknolojinin faydalı kullanımı konusunda rehberlik etmeleri için önerilerde bulunulmasını sağlamaktadır. Ayrıca, çalışma uygulama ve / veya politika için daha geniş bir kapsamda öneriler sunmaktadır.
Dijital teknoloji, sofistike kullanım üretim odaklı kullanım dijital tüketim teknoloji ve çocuk
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606