Araştırmada, manipülatif materyal destekli matematik etkinliği uygulamalarının, okul öncesi öğretmen adaylarının görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Araştırmaya 20 okul öncesi öğretmen adayı dahil edilmiştir. Araştırmanın uygulama aşaması Uşak ilinde yer alan, araştırmaya gönüllü olarak destek veren anasınıfı ve anaokullarında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmada verilerin elde edilmesinde nitel araştırma yöntemlerinden gözlem ve görüşme tekniklerinden yararlanılmıştır. Her öğretmen adayı, öğretim elemanının düzenli olarak dönütleri ile yön verdiği iki matematik etkinliği planlamıştır. Planlanan iki etkinlikte çalışma sayfası ve manipülatif materyaller olmak üzere iki farklı materyal kullanılmıştır. Öğretmen adayları etkinlik planını, önce sınıf ortamında, diğer öğretmen adayları ve dersin öğretim elemanına sunmuştur, daha sonra bu etkinlikleri araştırmaya gönüllü olarak dâhil olan anasınıfı ve anaokullarında uygulamışlardır. Uygulamalarda etkinlik sürecinin tam olarak değerlendirilebilmesi amacı ile gözlem ve video kayıt yöntemleri ile veriler toplanmıştır ve alınan kayıtlar derste dersin öğretim elemanı ve diğer öğretmen adayları ile birlikte incelenip, değerlendirilmiştir. Değerlendirme sürecinde çocukların planlanan etkinliklere katılım durumu, ilgi ve dikkat süreleri dikkate alınarak, araştırmacı tarafından kaydedilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğretmen adayları ile yapılan görüşmelerde, adayların erken dönemde matematik eğitimine yönelik görüşlerinin olumlu yönde değiştiğini belirttikleri ve matematik eğitimi ile ilgili kavram yanılgılarının farkına vardıklarını ifade ettikleri; gözlem değerlendirmelerine göre ise çocukların çalışma kâğıdı kullanılan matematik etkinliklerine yönelik ilgilerinin olmadığı, manipülatif materyal kullanılan etkinliklerde daha etkin ve istekli oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
okul öncesi eğitim okul öncesi dönem erken çocukluk erken matematik matematik manipülatifleri
It was aimed to support preschool teacher candidates' target views about early childhood mathematics education and it was aimed to evaluate manipulative material supported mathematics activities within the framework of the pre-service teachers' opinions. 20 preschool teacher candidates were included in the study. The study was conducted in preschools located in Usak province. Qualitative research methods were used in the study; observation and interview techniques were used to obtain the data. Each preschool teacher candidate planned two mathematical activities, which were regularly directed by the instructor. Two different materials were used in the two planned activities; worksheet and manipulative materials. Pre-service teachers presented the activity in the classroom environment to the other pre-service teachers and the instructor of the course; then, they applied these activities in preschools which voluntarily involved in the research. Data were collected through observation and video recording methods in order to evaluate the effectiveness process in the applications and the records were examined and interpreted together with the instructor and other prospective teachers. As a result of the research, in the interviews with the prospective teachers, they stated that their opinions about early mathematics education changed and they became aware of misconceptions about mathematics education; According to the observation results, it was concluded that children were not interested in math activities using worksheets and they were more active in activities using manipulative materials.
Preschool education early childhood early math mathematics manipulatives
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 9 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606