In the historical process, the most commonly used material in education and training is the textbook that is used as a guide for the instructor and the student. Textbooks are key materials of educational processes in terms of assessment and evaluation. Textbooks in terms of foreign language education are tools that affect quality. Within the scope of foreign language education, textbooks are prepared considering the level of students and language development and they are used frequently in language education. Integral content in terms of basic language skills increases the permanence of what is learned and affects the importance of the textbook. Regulation of these materials according to international standards affects the efficiency of the process. It is known that the number of materials used in teaching Turkish as a foreign language has increased in recent years. In addition, the number of studies on material properties is increasing in direct proportion. In this study, Istanbul B2 level textbook which is used in teaching Turkish to foreigners has been examined within the scope of Unit Evaluation Criteria by using document analysis method. Visual and content harmony and an extensive structuring of basic language skills are observed in the course material. Istanbul B2 level textbook has been observed to come to the fore with exercise types reading skill activities. In the context of basic language skills, it was determined that the regulations regarding the number of activities should be made and the regulations were proposed.
Teaching Turkish to foreigners textbooks common application text for languages reading listening
Tarihsel süreç içinde eğitim ve öğretimde en sık kullanılan, öğretici ve öğrenci için rehber mahiyetinde bulunan materyal, ders kitabı olarak kabul edilmektedir. Ders kitapları, ölçme ve değerlendirme açısından eğitim süreçlerinin anahtar materyali konumundadır. Yabancı dil eğitimi açısından ders kitapları, kaliteyi etkileyen araçlardır. Yabancı dil eğitimi kapsamında da öğrencilerin düzeyi ve dil gelişimi gözetilerek ders kitapları hazırlanmakta ve dil eğitiminde de çok sık kullanılmaktadır. Temel dil becerileri açısından birbiri ile bütünleşik içerikler, öğrenilenlerin kalıcılığını artırmakta olup ders kitabının önemini etkilemektedir. Bu materyallerin uluslararası standartlara göre düzenlenmesi sürecin verimliliğini etkilemektedir. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde son yıllarda kullanılan materyal sayısının arttığı bilinmekte olup materyal nitelikleri üzerine çalışmaların sayısı da doğru orantılı olarak artmaktadır. Bu araştırmada da yabancılara Türkçe öğretiminde kullanılan İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Seti B2 düzeyi ders kitabı, doküman analizi yöntemi kullanılarak Ünite Değerlendirme Ölçütleri kapsamında incelenmiştir. İçerik analizi ve etkinliklerin fonksiyonları, kıstaslarla değerlendirilmiştir. Ünite değerlendirme ölçütleri kapsamında değerlendirilen ders materyalinde görsel ve içerik uyumu, temel dil becerilerini kapsayıcı bir yapılandırmanın hakim olduğu gözlemlenmiştir. İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Öğretim Seti B2 düzeyi ders kitabının alıştırma tipleri okuma becerisi etkinlikleri ile öne çıktığı gözlemlenmiştir. Temel dil becerileri bağlamında, etkinlik sayıları ile ilgili düzenlemelere gidilmesi gerektiği tespit edilmiş olup düzenlemeler önerilmiştir.
Yabancılara Türkçe öğretimi ders kitabı ünite değerlendirme ölçütleri okuma dinleme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 9 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606