Bir Devlet Üniversitesindeki İngiliz
Dilinde Öğretim Uygulamaları ve Öğrencilerin İngilizce Özyeterlik İnançları
Öz
Türkiye'deki üniversiteler, uluslararası rekabet güçlerini
geliştirmek ve böylece kurumları için prestij elde etmek için giderek artan bir
şekilde öğretim dili olarak İngilizce’yi benimsemektedir. Bu çalışma, öğretim
dili kısmen ya da tamamen İngilizce olan programlara kayıtlı öğrencilerin
İngilizce özyeterlik inançlarını ve İngiliz dilinde öğretim uygulamaları
hakkındaki görüşlerini incelemeyi amaçlamıştır. Bu çalışma karma yöntem
desenine sahip olup araştırma sorularına cevap vermek için hem nicel hem de
nitel veriler toplanmıştır. Çalışma, lisans öğrencilerine yönelik olarak
2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında öğrencilerin dağıtılan
anketleri doldurmaları yoluyla gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda, veriler İngilizce ile ilgili
Özyeterlik İnancı Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu
sorulardan oluşan bir anket aracılığıyla toplanmış ve üniversite genelinde
yabancı dil hazırlık okulu ile lisans düzeyindeki tüm bölümlere uygulanması
hedeflenmiştir. Çalışma 674 öğrencinin katılımı ile gerçekleşmiştir. Toplanan
veriler istatistiksel ve tematik olarak analiz edilmiştir. Çalışmada
öğrencilerin İngilizce’ye ilişkin özyeterlik inançlarına ve yabancı dilde alan
bilgisi kazanma deneyimlerine ilişkin sonuçlar ortaya konulmuştur. Açık uçlu
sorulardan elde edilen bulgular, nicel verilerden elde edilen bulguların
desteklenmesini sağlamıştır. Öğrencilerin öz-yeterlik inançlarının ve bu
çalışmada incelenen öğretim dili İngilizce olan programlar ile ilgili
görüşlerinin, üniversite yöneticilerinin kurumlarının dil politikasını
geliştirmelerine veya yeniden yapılandırmalarına dair kararlarına ışık
tutacağına inanılmaktadır.
Anahtar Kelimeler: Lisans öğrencileri, özyeterlik
inancı, yabancı dil olarak İngilizce, öğretim dili olarak İngilizce, yükseköğretim
Undergraduate students self-efficacy beliefs English as a Foreign Language English-medium instruction
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606