Bu
araştırmada, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına
yönelik görüşlerini incelemek amaçlanmıştır.
Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılarak yürütülen bu
araştırmanın çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemiyle belirlenen
15 okul yöneticisi ve 36 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak
yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik
analizi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda kurslarının okul yöneticilerine, öğretmenlere, öğrencilere ve
velilere olumlu etkilerinin yanı sıra olumsuz etkilerinin de olduğu
belirlenmiştir. Kursların işleyişine ve planlamasına ilişkin sorunlar
bulunmakla birlikte en sık belirtilen sorun öğrenci devamsızlığıdır. Katılımcıların
çoğunluğuna göre kurslar verimli geçmektedir. Kursların verimliliğinin
artırılması için kursların işleyişinde öğrencilerin devamlarının sağlanması,
kaynak eksikliğinin giderilmesi, etkili eğitim-öğretim yöntem ve tekniklerinin
kullanılması, kursun ve kurs işlemlerinin ciddi bir şekilde yapılması,
kurslarda değerlendirme sınavı yapılması öneriler arasında öne çıkmaktadır.
Kursların planlanmasında hafta sonu yapılması, ders saati ve çeşidinin
artırılması, ders programının iyi planlanması, ders sayısı ve çeşidinin
azaltılması, okulun fiziki koşullarının düzenlenmesi, gönüllü öğrencilerin
kursa alınması, kurslarda öğrencilerin dersine giren öğretmenlerin tercih
edilmesi öne çıkan önerilerdir. Kurslara teşvik edici uygulamalarda kurs için
velilerden ücret talep etme, öğretmenlerin kurs ek ders ücretlerinin
artırılması, öğrenci ve veli ilgisini artırıcı çalışmalar yapma öneriler
arasında öne çıkmıştır.
Destekleme ve yetiştirme kursları okul yöneticisi öğretmen öğrenci veli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606