Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi'nin amacı, eğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalar ile bilime katkı sağlamak, evrensel bir bakış açısı ile eğitim alanında değişimleri ve ihtiyaçları tespit etmek ve özgün çözümler üretmek, eğitim alanındaki kurum ve kuruluşlara, program geliştiricilere kaynak sağlayıcı olmak ve bu alanlarda Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek çok yönlü destek olmaktır.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi (CUED), bilim ve teknolojideki değişmeleri takip ederek eğitimde küresel ve bölgesel gelişmelere yön vermeyi ve sorunlara çözüm bulmayı sağlayacak eğitim temelli bilimsel düşünceleri önemsemektedir. Gelişen bilgi ve becerileri eğitime uyarlayan eğitim anlayışlarının oluşmasını sağlamayı hedefleyen nitelikli ve özgün bilimsel çalışmaların okuyucularla buluşmasını ve bu sayede eğitim sistemine katkı sunmayı amaçlamaktadır.
CUED erken çocukluk, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite düzeylerini kapsayan disipliner/disiplinlerarası öğrenme, kariyer planlama, mesleki gelişim süreçleri, eğitimde aile katılımı ve yaşam boyu öğrenme üzerine nitel, nicel ve karma yöntemlerle yürütülmüş araştırmaya dayalı yüksek nitelikli çalışmaları teşvik etmektedir.
CUED’in önceliğine aldığı çalışmalar şunlardır:
• Kuram ve uygulama bağını kuran ve öğretmen yetiştirme süreçlerini destekleyen,
• Doğal eğitim ortamlarındaki öğrenci, veli, öğretmen, idarecilerin düşüncelerini iyi tasarlanmış çalışmalara aktaran,
• Yerel politika, program ve yenilikleri uluslararası bir bakış açısıyla değerlendiren,
• Yeni eğitim modelleri, ölçme araçları, disiplinler arası araştırma desenleri geliştirmeye yardımcı olan,
• Öğrenme ortamlarını teknolojiyle birleştiren,
• Disiplinlerarası ve disiplinlerüstü çalışmalar,
• Güçlü gerekçelere dayandırılan ve yeterli istatistiksel analizleri yapılan eğitsel ölçme araçlarının geliştirildiği,
• Eğitim uygulamalarını geliştirmeye yardımcı teknoloji entegrasyonunu içeren,
• Teorik veya uygulamalı yeni bir eğitsel model geliştiren ve bu modeli değerlendiren,
• Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini destekleyen.
*Yukarıdaki özellikleri taşısa da aşağıdaki özelliklerden en az birisini içerisinde barındıran çalışmalar değerlendirme sürecine dâhil edilmeyecektir.
Aşağıdaki çalışma türleri CUED'in odağının dışındadır:
• Ders kitaplarının analizi
• Yalnızca bir bağımsız değişkenle yürütülen basit nicel (Örneğin, x değişkeninin y değişkeni üzerindeki etkisi) çalışmalar,
• Yalnızca bir veri toplama aracı yoluyla yürütülen basit nitel ya da nicel çalışmalar (Örneğin, yalnızca demografik değişkenlere göre yapılan analizler, yalnızca görüşme ya da ölçek yoluyla yürütülen araştırmalar),
• Yalnızca katılımcıların görüşleri üzerine temellendirilen çalışmalar,
• Yeterli sayıda örneklem üzerinden yürütülmemiş nicel çalışmalar (Bu tür araştırmalarda alanyazınında kabul görmüş formüller dikkate alınmalı ve evrene bağlı minimum örneklem sayısı sınır belirlenmelidir.),
• Üniversite öğrencilerinin aldıkları bir derse yönelik oluşturdukları tutum, davranış vb. özelliklerini ölçen çalışmalar,
• Sınırlı kapsama sahip, yerel bilgilere dayalı ve uluslararası literatüre katkı sunmayan çalışmalar (Örneğin Uluslararası alanda geçerliği bulunmayacak, yerel şartlarla sınırlı bir bilgiyi ölçmeyi amaçlayan ölçek uyarlama ve geliştirme çalışmaları veya genellenebilirliği anlamlı olmayan sınırlı bilgi üreten çalışmalar),
• Eğitim bilimlerinin odağı dışında kalan çalışmalar (Örneğin hemşirelik eğitimi, mühendislik eğitimi, mimarlık eğitimi gibi çalışmalar dergimizin yayın odağının dışındadır.),
• Zayıf bilimsel yöntemle yürütülmüş, geçerliği ve güvenirliği düşük çalışmalar (Örneğin, içerik analizi denildiği hâlde içerik analizi yapılmamış çalışmalar, nicel/nitel veri analizinin niteliği zayıf olan çalışmalar),
• Alanyazınındaki yeri ve önemi net bir şekilde açıklanmayan çalışmalar (Örneğin, çalışmanın ilgili konuda alanyazınına katkısı, kuramsal yeri ve altyapısı nitelikli bir şekilde açıklanmayan çalışmalar).
Yayımlanma Ayları
Mart
Haziran
Eylül
Aralık