Amaç ve Kapsam

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisinin amacı, eğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalarda yüksek akademik standartlarda bilime katkı sağlamak, evrensel bir bakış açısı ile dünyada olan gelişmeleri takip etmek, ülkemizde eğitim alanında değişimleri ve ihtiyaçları tespit etmek ve özgün çözümler üretmek, eğitim kuruluşları, meslek kuruluşları ve toplumun ulusal ve uluslar arası gelişimlerine destek olmak ve bu alanlarda Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek kaynak oluşumuna destek olmaktır.

Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi erken çocukluk, ilkokul, ortaokul lise ve yükseköğretim düzeylerini kapsayan disipliner/disiplinlerarası öğrenme, kariyer planlama, mesleki gelişim süreçleri, eğitimde aile katılımı ve yaşam boyu öğrenme üzerine nitel, nicel ve karma yöntemlerle yürütülmüş araştırmaya dayalı yüksek nitelikli çalışmaları yayımlar.



CUED önceliğine aldığı çalışmalar şunlardır:

1. Kuram ve uygulama bağını kuran ve öğretmen yetiştirme süreçlerini destekleyen,

2. Eğitimde gelişim, yönetim ve denetleme konularını derinlemesine inceleyen,

3. Doğal eğitim ortamlarındaki öğrenci, veli, öğretmen, idarecilerin düşüncelerini iyi tasarlanmış çalışmalara aktaran,

4. Yerel politika, program ve yenilikleri uluslararası bir bakış açısıyla değerlendiren,

5. Yeni eğitim modelleri, ölçme araçları, disiplinler arası araştırma desenleri geliştirmeye yardımcı olan,

6. Öğrenme ortamlarını teknolojiyle birleştiren,

7. Multidisiplinler (disiplinlerarası) ve transdisipliner (disiplinler üstü) çalışmalar (STEM gibi),

8. Eğitsel ölçme araçlarının geliştirildiği ve aynı anda kullanışlılığının sınandığı,

9. Eğitim uygulamalarını geliştirmeye yardımcı teknoloji entegrasyonunu içeren,

10. Teorik veya uygulamalı yeni bir eğitsel model geliştiren ve bu modeli değerlendiren,

11. Öğretmenlerin mesleki gelişim süreçlerini destekleyen.

*Yukarıdaki özellikleri taşısa da aşağıdaki özelliklerden en az birisini içerisinde barındıran çalışmalar hakem değerlendirme sürecine dahil edilmeyecektir.

1. Alanyazın (literatür) derleme ve kitap analizi çalışmaları,

2. Ders kitaplarının analizini içeren çalışmalar,

3. Yalnızca bir bağımsız değişkenle yürütülen basit nicel (Örneğin, x değişkeninin y değişkeni üzerindeki etkisi) çalışmalar,

4. Yalnızca bir veri toplama aracı yoluyla yürütülen basit nitel ya da nicel çalışmalar (Örneğin, yalnızca demografik değişkenlere göre yapılan analizler, yalnızca görüşme ya da ölçek yoluyla),

5. Yalnızca katılımcıların görüşleri üzerine temellendirilen çalışmalar,

6. Yeterli sayıda örneklem üzerinden yürütülmemiş nicel çalışmalar (Bu tür araştırmalarda alanyazında kabul görmüş formüller dikkate alınmalı ve evrene bağlı minimum örneklem sayısı sınır belirlenmelidir.),

7. Üniversite öğrencilerinin aldıkları bir derse yönelik oluşturdukları tutum, davranış vb. özelliklerini ölçen çalışmalar,

8. Metafor çalışmaları,

9. Uluslararası konu kapsamı dışında olan yerel çalışmalar (Örneğin, yalnızca basit (uluslararası olmayan yerel odaklı) ölçek geliştirme ve uyarlamaya yönelik çalışmalar),

10. Eğitim bilimlerinin odağı dışında kalan çalışmalar,

11. Zayıf bilimsel yöntemle yürütülmüş, geçerliği ve güvenirliği düşük çalışmalar (Örneğin, içerik analizi denildiği halde içerik analizi yapılmamış çalışmalar, nicel/nitel veri analizinin niteliği zayıf olan çalışmalar),

12. Alanyazındaki yeri ve önemi net bir şekilde açıklanmayan çalışmalar (Örneğin, çalışmanın ilgili konuda alanyazına katkısı, kuramsal yeri ve altyapısı nitelikli bir şekilde açıklanmayan çalışmalar).

Yayımlanma Ayları
Mart Haziran Eylül Aralık
Son Güncelleme Zamanı: 14.01.2025 16:38:36

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551