Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisinin amacı, eğitim alanında ve disiplinler arası çalışmalar ile bilime katkı sağlamak, evrensel bir bakış açısı ile eğitim alanında değişimleri ve ihtiyaçları tespit etmek ve özgün çözümler üretmek, eğitim alanındaki kurum ve kuruluşlara program geliştiricilere kaynak sağlayıcı olmak ve bu alanlarda Türkçe ve İngilizce dillerinde hazırlanmış çalışmalara yer vererek eğitim alanına çok yönlü destek olmaktır.
CUED önceliğine aldığı çalışmalar şunlardır:
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi erken çocukluk, ilkokul, ortaokul, lise ve yükseköğretim düzeylerini kapsayan disipliner/disiplinlerarası bakış açısıyla nitel, nicel ve karma yöntemlerle yürütülmüş araştırmaya dayalı yüksek nitelikli çalışmaları/araştırma makalelerini yayımlamaktadır. Dergimizde değerlendirilmeye alınacak çalışmaların örneklemi okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, öğretmen adayı, öğretmen, okul müdürleri ve eğitim fakültesi akademisyenlerinden en az birisini içermelidir.
*Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi’ne gönderilen çalışmalarda aşağıdaki özelliklerden en az birisinin bulunması durumunda ön incelemede elenerek hakem değerlendirme sürecine dahil edilmeyecektir.
1. Eğitim bilimlerinin odağı dışında kalan çalışmalar (eğitim konusunu ele alan her çalışma eğitim bilimleri alanına hizmet etmemektedir. Örneğin: Mühendislik eğitimi, tıp eğitimi gibi çalışmalar dergimiz kapsamı dışındadır.),
2. Sosyal bilimlerin alanına giren eğitim alanı dışındaki psikoloji bilimine yönelik çalışmalar (Örneğin: Okul öncesi döneme ait çocukları olan annelerin duyguları, üniversite öğrencilerin madde bağımlılığı hakkındaki düşünceleri gibi.)
3. Metafor çalışmaları,
4. Ders kitaplarının incelemeleri/analizini içeren çalışmalar,
5. Yalnızca katılımcıların görüşleri üzerine temellendirilen çalışmalar,
6. Eski öğretim programları ya da güncel olmayan öğretim sistemlerine dayalı olarak geliştirilmiş ölçekler, testler, anketler, materyaller ve araçları içeren çalışmalar,
7. Zayıf bilimsel yöntemle yürütülmüş, geçerliği ve güvenirliği düşük çalışmalar (Örneğin, içerik analizi denildiği halde içerik analizi yapılmamış çalışmalar, nicel/nitel veri analizinin niteliği zayıf olan çalışmalar),
8. Alanyazındaki yeri ve önemi net bir şekilde açıklanmayan çalışmalar (Örneğin, çalışmanın ilgili konuda alanyazına katkısı, kuramsal yeri ve altyapısı nitelikli bir şekilde açıklanmayan çalışmalar).
9. Yalnızca bir bağımsız değişkenle yürütülen basit nicel (Örneğin, x değişkeninin y değişkeni üzerindeki etkisi) çalışmalar,
10. Yalnızca bir veri toplama aracı yoluyla yürütülen basit nitel ya da nicel çalışmalar (Örneğin, yalnızca demografik değişkenlere göre yapılan analizler, yalnızca görüşme ya da ölçek yoluyla),
11. Yeterli sayıda örneklem üzerinden yürütülmemiş nicel çalışmalar (Bu tür araştırmalarda alanyazında kabul görmüş sayılar dikkate alınarak örneklem sayısı belirlenmelidir.),
12. Uluslararası konu kapsamı dışında olan yerel çalışmalar (Örneğin, uluslararası olmayan yerel odaklı ölçek geliştirme ve uyarlamaya yönelik çalışmalar),
e-ISSN: 2147-1606