This study aimed to assess practitioners' perspectives on the Orff-Schulwerk approach in Turkey, focusing on its content, materials, teaching process, current status, and future prospects. Utilizing a general survey model, data was collected through a "Expert Interview Form" designed by researchers. Educators providing Orff-Schulwerk education in Ankara were identified, and the form was administered to those willing to participate voluntarily. Results indicated that most participants emphasized the approach's reliance on individuals' personal experiences, while some described it as a process learned through doing, experiencing, and utilizing creativity. Regarding elemental concepts, participants expressed them as "fundamental and primitive" or as "intrinsic kinetic energy." In terms of materials, most preferred rhythmic instruments and utilized a variety of creative alternatives. Song selection often prioritized "prosody," with an equal distribution noted in using cultural melodies. Key attributes deemed essential for an effective Orff-Schulwerk educator included strong musical and artistic backgrounds, creativity, and innovation. Additionally, the majority expressed negative views on the approach's development and current status in Turkey.
Türkiye’de Orff-Schulwerk yaklaşımının uygulayıcılar açısından değerlendirilmesine yönelik yapılan bu çalışmada uygulayıcıların Türkiye’deki Orff-Schulwerk yaklaşımının içeriğine, materyallerine, ders işleme sürecine, yaklaşımının mevcut durumuna ve geleceğine yönelik görüşlerini saptamak amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında Orff-Shulwerk eğitimcilerinin görüşleri tarama modellerinden genel tarama modeli kullanılarak alınmıştır. Ankara ilinde Orff Schulwerk yaklaşımı ile eğitim vermekte olan eğitimciler tespit edilmiş ve eğitimcilere “Katılımcı Görüşme Formu” uygulanmıştır. Katılımcıların görüşleri doğrultusunda elde edilen sonuçlara göre; Orff Schulwerk yaklaşımının tanımına ilişkin katılımcıların çoğu yaklaşımın bireyin kendi deneyimleri üzerinden gerçekleştiğini vurgulamış ve diğer bir kısmı da yaklaşımın yaparak, yaşarak ve yaratıcılığı kullanarak öğrenilen bir süreç olarak ifade etmiştir. Kullandıkları materyallere ilişkin görüşleri doğrultusunda katılımcıların çoğunluğu ritmik çalgıları tercih etmekte, derslerinde sadece çalgı materyalleri değil, aynı zamanda yaratıcı ve alternatif diğer materyallerden de yararlandıklarını belirtmiştir. Kendi kültürlerimize ait ezgileri kullanma konusunda ise eşit bir dağılım olduğu göze çarpmaktadır. Katılımcıların iyi bir Orff Schulwerk eğitimcisinin sahip olması gereken özellikler hakkındaki düşüncelerinin başında “müzikal ve sanatsal birikimi iyi olmalı” ve “yaratıcı, yenilikçi ve özgür olmalı” öne çıkmaktadır. Son olarak katılımcıların tamamına yakın bir kısmı Orff Schulwerk yaklaşımının Türkiye’deki gelişimi ve mevcut durumuna ilişkin olumsuz görüş bildirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2024 |
Submission Date | March 17, 2024 |
Acceptance Date | May 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024Volume: 13 Issue: 3 |