Programlama öğretiminde algoritma tasarımı, çözülecek problemin tanımlanmasında özel bir yere sahiptir. Bu bağlamda programcı adaylarının algoritmayı nasıl algıladıkları önem kazanmaktadır. Bu nitel araştırmanın amacı Bilgisayar Programcılığı öğrencilerinin algoritma kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi ve ortaya çıkan metaforların ortak özellikleri bakımından kavramsal kategoriler altında toplanmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi’ne bağlı 5 farklı meslek yüksekokulu bünyesindeki Bilgisayar Programcılığı bölümlerinde öğrenim gören 372 önlisans öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve “Algoritma …… gibidir, çünkü ……” cümlesini içeren formlar ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda Bilgisayar Programcılığı bölümü öğrencilerinin algoritmaya yönelik 63 geçerli metafor geliştirdikleri görülmüştür. Algoritma kavramına yönelik en çok geliştirilen metaforlar merdiven (%5.6, f=6), ebeveyn (%4.7, f=5), labirent (%4.7, f=5) ve öğretmen (%4.7, f=5) metaforlarıdır. Bilgisayar Programcılığı öğrencilerinin üretmiş oldukları metaforlarda algoritmanın en çok rehber, yol gösterici (%37.4, f=40) ve sistematik bir yapı (%34.6, f=37) yönü olduğunu vurgulanmıştır.
Algorithm design in programming instruction has a special significance in defining the
problem to be solved. In this context, it gains importance that how programmer candidates
perceive the algorithm. The aim of this qualitative study was to analyze the perceptions of the
students at the Computer Programming Department regarding algorithm by metaphor
analysis and to subsume under conceptual categories to the emerging metaphors in terms of
common characteristics. The research sample consists of 372 associate degree students,
studying in 5 different Computer Programming Department depending on the Kastamonu
University in the 2015-2016 academic year. Data was collected with the forms prepared by the
researchers and containing the phrase “Algorithms are like ......., because .......”. The data have
been resolved and interpreted using the content analysis method. According to the data
analysis, it was observed that the Computer Programming department students were
developed 63 valid metaphors for the algorithm. Stairs (5.6%, f=6), parents (4.7%, f=5),
labyrinth (4.7%, f=5), and teacher (4.7%, f=5) are the more produced metaphors according to
the algorithm. In the metaphors developed by the Computer Programming students is more
highlighted that algorithms have aspects as a director, guidance (37.4%, f=40) and a systematic
structure (34.6%, f=37).
Other ID | JA87YN73HH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017Volume: 6 Issue: 1 |