Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin algılarına göre okul müdürlerinin mizah tarzları ile liderlik davranışları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığının tespit edilmesidir. Araştırmanın örneklemini Karabük, Sinop ve Çankırı illerinde liselerde görev yapan 203 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada verilerinin toplanması amacıyla “Mizah Tarzları Anketi” ve “Okul Müdürlerinin Öğretim Liderliği Davranışları Anketi” kullanılmıştır. Sonuçlar okul müdürlerinin mizah tarzları ile öğretim liderliği davranışları arasında anlamlı ve pozitif yönde bir ilişkiye işaret etmektedir. Belirgin bir şekilde üretici tarza sahip okul müdürleriyle çalışan öğretmenlerin okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarına ilişkin puanları en yüksek düzeyde iken mizahi olmayan tarza sahip okul müdürleriyle çalışan öğretmenlerin okul müdürlerinin öğretim liderliği davranışlarına ilişkin puanları ise en düşük düzeydedir. Sonuçlar okul müdürlerinin mizah tarzlarının öğretim liderliği davranışlarını sergileme düzeylerini belirlemede önemli bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır.
The aim of this research is to determine whether there is a meaningful difference or not
between humor styles of school principals and their leadership behaviors. The sample
population of the research is 203 teachers who work in high schools in Karabük, Sinop,
Çankırı provinces. As a data collection instrument “Humor Styles Survey” and “Instructional
Leadership Behaviors Questionnaire” were used. The findings of the research point out a
meaningful and a positive relationship between humor styles of school principals and their
instructional leadership behaviors. Evidently, the instructional leadership rating of the
teachers who work with the principals who have producer humor style is the highest while
instructional leadership rating of teachers who work with the principals who have
nonhumorous style is the lowest. Results show that humor styles of school principals have a
significant effect on determining the level of instructional leadership behaviors.
Other ID | JA47AC83TE |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015Volume: 4 Issue: 3 |