Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin öz düzenleyici öğrenme stratejileri ve matematik kimliği düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelemesi amaçlanmaktadır. Araştırma ilişkisel araştırma modeli ve nedensel karşılaştırma kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Türkiye'nin bir il merkezindeki devlet ve özel ortaokullarda öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Örnekleme ise 865 ortaokul öğrencisi dâhil edilmiştir. Verilerin toplanması için demografik bilgi formu, matematik kimliği ölçeği ve öz düzenleyici öğrenme stratejileri ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, öğrencilerin öz düzenleyici öğrenme stratejileri ve matematik kimlik düzeylerinin cinsiyete göre istatistiksel olarak farklılaşmadığını ancak anne ve baba eğitim durumu, matematik başarı not ortalaması, matematik proje yarışmalarına katılma durumu, ders dışı destek alma durumu, okul türü ve sınıf seviyesine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılaştığını göstermiştir. Ayrıca, öz düzenleyici öğrenme stratejileri ile matematik kimliği düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmektedir.
Matematik Matematik Kimliği Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 13 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606