Davranış problemleri; çocuklar, aileleri ve toplum açısından kısa ve uzun vadede ciddi sonuçları olan davranışlardır. Çocuklukta daha sık görülen davranış problemlerinden özellikle dışsallaştırılmış problem davranışlar, çocukların iletişim ve kabul görme gibi kişilerarası becerilerde sorun yaşamalarına neden olabilir. Bu davranışlara müdahalede ebeveynlerin bildiği yöntemler her zaman yeterli olmayabilir. Ebeveynlerin olumlu müdahaleleri problem davranışı azaltırken, uygun olmayan müdahaleleri problem davranışı meydana getiren birçok tetikleyici öncülden biri olabilir. Literatürdeki birçok çalışmada, ebeveyn eğitim programlarının davranış problemlerinin önlenmesinde ve tedavi edilmesinde geçerliliği kanıtlanmış en etkili yollardan biri olduğu yaygın olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, söz konusu çalışmada çocukluk döneminde görülen dışsallaştırılmış problem davranışları önlemede kullanılan çevrimiçi ebeveyn eğitim programları ve programların etkililiklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamında, çocukluk döneminde görülen dışsallaştırılmış problem davranışları önlemede kullanılan çevrimiçi ebeveyn eğitim programları ve etkililikleriyle ilgili literatür gözden geçirilmiş; erişilen programlara ve içeriklerine yer verilmiştir. Ulaşılan programlardan elde edilen bilgiler doğrultusunda, çevrimiçi ebeveyn eğitim programlarının dışsallaştırılmış davranış problemlerini azaltmada etkili olduğu bulgusuna erişilmiştir. Çağ teknoloji çağıdır. Eğitime ihtiyaç duyan ancak eğitime katılmada imkânı olmayan aileler için çevrimiçi aile eğitim programları büyük avantajdır. Ayrıca yaşanan pandemi, deprem gibi beklenmedik olaylar ailelerin eğitimlere ulaşmasını aksatabilmektedir. Çağın gerekliliklerine uyum sağlayabilmek ve ihtiyaç duyan hedef kitlenin programlara erişim sağlamasında çevrimiçi programlar oldukça önemlidir.
Çevrimiçi ebeveyn eğitim programları çocuk dışsallaştırılmış problem davranış
Yapılan bu çalışmada bilimsel, etik ve alıntı kurallarına uyulduğu; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifatın yapılmadığı, karşılaşılacak tüm etik ihlallerde “Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi ve Editörünün” hiçbir sorumluluğunun olmadığı, tüm sorumluluğun sorumlu yazara ait olduğu ve bu çalışmanın herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiş olduğu sorumlu yazar tarafından taahhüt edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yetişkin Eğitimi, Çocuk Gelişimi Eğitimi |
Bölüm | İnceleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 13 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606