Bu çalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından 2019 yılında yayımlanmış Okul Öncesi Eğitim Etkinlik Kitabı’ndaki matematik etkinliklerinin Ulusal Matematik Öğretmenleri Konseyi’nin (National Council of Mathematics Teachers- NCTM) 2000 yılında yayımladığı rapor esas alınarak matematik eğitimi içerik standartları açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminden yararlanılan bu çalışmada, veriler doküman incelemesi yöntemiyle elde edilmiştir. Etkinlik kitabında yer alan 341 etkinlikten 76’sının matematik etkinliği olduğu belirlenmiş ve bu etkinlikler araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Veriler, betimsel analiz yönteminden yararlanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, kitaptaki matematik etkinliklerinin büyük çoğunluğunun NCTM içerik standartlarını karşıladığı belirlenmiştir. Ayrıca kitapta yer alan matematik etkinliklerinin çoktan aza doğru sırayla sayı, geometri, veri analizi ve olasılık, cebir, işlem, ve ölçme boyutuna yönelik hazırlanmış olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan yola çıkarak, okul öncesi öğretmenlerinin matematik etkinliklerini uygulamasının matematik becerilerini desteklemekte faydalı olacağı, bununla birlikte kitapta sayıca daha az yer alan cebir, işlem ve ölçme alanlarında etkinlikler planlayarak eğitim sürecine entegre etmelerinin gerekli olduğu düşünülmektedir.
Okul öncesi etkinlik kitabı NCTM okul öncesi eğitim matematik etkinlikleri erken matematik eğitimi
Herhangi bir kurum tarafından desteklenmiş bir araştırma değildir.
Proje kapsamında gerçekleştirilmiş bir araştırma değildir.
In this study, the mathematics activities in the Preschool Education Activity Book published by the Ministry of National Education (MoNE) General Directorate of Basic Education in 2019 were examined in terms of mathematics education content standards based on the report published by the National Council of Mathematics Teachers (NCTM) in 2000. Utilizing a qualitative research method, data were obtained by document analysis. A total of 76 of the 341 activities in the activity book were identified as mathematics activities and included in the study. Descriptive analysis was employed to analyze the data. The results indicated that the majority of the mathematics activities in the book met the NCTM content standards. Moreover, the mathematics activities in the book were found to be arranged in order from most to least in terms of their focus on numbers, geometry, data analysis and probability, algebra, operations, and measurement dimensions. The results of the study indicate that preschool teachers' implementation of mathematics activities may be beneficial in supporting mathematical skills. However, it is crucial for them to plan activities in the fields of algebra, operations, and measurement, which are less prevalent in the book, and integrate them into the education process.
Preschool education activity book NCTM preschool education math activities early math education
Proje kapsamında gerçekleştirilmiş bir araştırma değildir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | İnceleme |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Proje kapsamında gerçekleştirilmiş bir araştırma değildir. |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 13 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606