This study aimed to investigate the performance and common errors of fifth grade students in equivalent fractions. The study was conducted with 435 fifth grade students from two different middle schools in Salihli, which is a district of Manisa province, in the spring semester of the 2021 – 2022 academic year. In the study, survey design, one of the descriptive research models, was used. As data collection tool, a test was developed by the researchers. Equivalent Fractions Knowledge Test, consisting of six open – ended questions, was administered to all fifth-grade students at once. Students’ responses were analysed with descriptive statistical methods. According to the results, the overall performance of students in the test was low. It was observed that the students showed the highest performance in a question which included area model, and the lowest performance in a question given in context which included set model. Additionally, the most common error was that students considered multiplying a fraction by 2 and expanding it by 2 as the same algorithm while they also confused similarly for dividing and simplifying algorithms. To prevent this confusion, it can be suggested to pay attention to the use of mathematical language properly during teaching.
equivalent fractions unit equivalence fifth grade simplifying and expanding fractions common errors
Bu araştırmada beşinci sınıf öğrencilerinin denk kesirler konusundaki performanslarının ve yaygın hatalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021 – 2022 eğitim – öğretim yılında Manisa ilinin Salihli ilçesine bağlı iki farklı ortaokulda öğrenim gören 435 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada betimsel araştırma türlerinden birisi olan tarama deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından denk kesirler konusunda bir test geliştirilmiştir. Altı adet açık uçlu sorudan oluşan Denk Kesirler Bilgi Testi, tüm beşinci sınıf öğrencilerine tek seferde uygulanmıştır. Öğrencilerin teste verdikleri cevaplar betimsel istatistik yöntemleri ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin testteki genel performansı düşük bulunmuştur. Öğrencilerin en yüksek performansı alan modeli içeren bir soruda, en düşük performansı ise bağlam içerisinde verilen bir küme modeli sorusunda sergiledikleri görülmüştür. Ayrıca denk kesirler konusunda karşılaşılan en yaygın hata ise öğrencilerin bir kesri 2 ile çarpmayı ve 2 ile genişletmeyi aynı algoritma olarak görürken bölme ve sadeleştirme algoritmalarını da benzer şekilde karıştırmaları olmuştur. Bu karışıklığın önlenmesi için öğretim esnasındaki matematik dilinin doğru kullanılmasına dikkat edilmesi önerilebilir.
denk kesirler birim denkliği beşinci sınıf kesirleri sadeleştirme ve genişletme yaygın hatalar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 13 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606