Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Content Analysis of Research on Teachers’ Technology Integration in Science Education in Turkey

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 4, 1789 - 1825, 30.12.2021
https://doi.org/10.30703/cije.938487

Öz

This study examines the studies carried out with teachers on technology integration in science education in Turkey, published between 2013-2020. In this context, Google Academic, DergiPark and the National Thesis Center of the Council of Higher Education databases were searched by using binary combinations of ‘‘science’’, ‘‘physics’’, ‘‘chemistry’’ and ‘‘biology’’ and ‘‘technology integration’’, ‘‘using of technology’’ and ‘‘technological pedagogical content knowledge (TPCK)’’ as keywords. A total of 49 scientific studies (articles, master thesis and doctoral thesis) determined as a result of the searching were examined according to the content analysis method. Each of the studies was examined in terms of publication year, subject area, research method, sample characteristics, data collection tools, data analysis methods, validity and reliability strategies and educational technologies studied in research. In addition, studies that are handled from the perspective of the TPACK model have been analyzed in terms of the TPACK sub-dimensions studied. The findings show that more research has been conducted in the relevant field in recent years, the research mostly focused on teachers’ views on the integration of technology into science education, the most research was done on the smart board among the educational technologies, the qualitative and quantitative research methods were preferred more than the mixed methods, the use of questionnaires/scales was mostly preferred as a data collection tool, expert review to ensure validity and Cronbach’s alpha coefficient to ensure reliability was more preferred. In the studies that were handled from the perspective of the TPACK model, it has been observed that all of them were studied on the TPACK sub-dimension of the TPACK model and they have studied at least on the pedagogical knowledge (PD) sub-dimension. In the light of these results, suggestions were made for the following studies to be carried out on the research subject.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. and Orhan, F. (2001). The use of computers in K-12 schools in Turkey. TechTrends, 45(6), 29-31.
  • Akpınar, A. G. E., Aktamış, A. G. H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93-100.
  • Alkan, C. (1998). Eğitim teknolojisi. Ankara: Ani Yayıncılık
  • Avcı, Ü., Kula, A. ve Haşlaman, T. (2019). Öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine entegre etmek istedikleri teknolojilere ilişkin görüşleri [Teachers’ opinions on technology that they want to integrate into the learning-teaching process]. Acta Infologica, 3(1), 13-21. doi: 10.26650/acin.556003
  • Aydın, M. ve Soyer, I. (2020). Teknoloji okuryazarlığı ve fen öğretimi. Artun, Aydın-Günbatar ve Günbatar (Ed.) Fen öğretiminde teknoloji eğilimleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of Social Research (2nd ed.). New York: The Free Pres.
  • Baki, A. ve Çelik, D. (2005), Grafik hesap makinelerinin matematik derslerine adaptasyonu ile ilgili matematik öğretmenlerinin görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 146-162.
  • Balcı, A. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Bozkurt, A. (2015). Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-81.
  • Çağıltay, K. ve Erdoğmuş, F. U. (2009). Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yapılan master ve doktora tezlerinde genel eğilimler. M. Akgül, E. Derman, U. Çağlayan ve A. Özgit (Ed.), XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s.389-393) içinde, Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
  • Çakır, H. S. (2015). Eğitimde teknoloji kullanım yöntemlerinin verimli öğrenme sürecindeki etkileri. Journal of Research in Education and Teaching, 4(1), 56-63.
  • Çakıroğlu, J. ve Çetinkaya-Aydin, G. (2019). Fen bilimleri öğretiminde teknoloji kullanımı. Akgündüz, D. (Ed.), Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar. (57-73). Ankara: Anı yayıncılık.
  • Çakmak, O. (1999). Fen eğitiminin yeni boyutu: Bilgisayar-multimedya-internet destekli eğitim. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 116-125.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Demir, S. B. ve Yorulmaz, E. (2014). Tarih derslerinde akıllı tahta kullanım durumunun incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 16-38.
  • Demirci Güler, M. P. ve Irmak, B. (2018). Fen eğitiminde teknoloji kullanımı üzerine yapılan çalışmaların içerik analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2473-2496.
  • Demircioğlu, G. ve Yadigaroğlu, M. (2014). Kimya öğretmenlerinin Fatih projesine ilişkin görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching, 3(2), 302-310.
  • Ertmer, P. A. (1999). Addressing first-and second-order barriers to change: Strategies for technology integration. Educational technology research and development, 47(4), 47-61.
  • Farjon, D., Smits, A., and Voogt, J. (2019). Technology integration of pre-service teachers explained by attitudes and beliefs, competency, access, and experience. Computers & Education, 130, 81-93.
  • Fernandes, G. W. R., Rodrigues, A. M. and Ferreira, C. A. R. (2019). Using ICT in Inquiry-Based Science Education. Springer International Publishing.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199.
  • Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., St. Clair, L. and Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the TPACK confidence of inservice science teachers. TechTrends, Special Issue on TPACK, 53(5), 70-79.
  • Grimalt-Álvaro, C., Ametller, J., and Pintó, R. (2019). Factors Shaping the Uptake of ICT in Science Classrooms. A Study of a Large-Scale Introduction of Interactive Whiteboards and Computers. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 27(1), 18-36.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 80-88.
  • Hızal, A. (1991). Türkiyede eğitim teknolojisi eğitim bilimlerinde çağdaş gelişmeler. [New educational technology approaches in educational sciences in Turkey]. Eskisehir: Anadolu Universitesi, Acik Ogretim Fakultesi Yayini.
  • Kaltakci- Gurel, D. K., Eryılmaz, A., ve McDermott, L. C. (2015). A review and comparison of diagnostic instruments to identify students' misconceptions in science. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(5), 989-1008.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim’11- XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 2-4 Şubat 2011. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kılıç, A., Aydemir, S., ve Kazanç, S. (2019). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) temelli harmanlanmış öğrenme ortamının fen bilimleri öğretmen adaylarının TPAB ve sınıf içi uygulama becerilerine etkisi. Ilkogretim Online, 18(3), 1208-1232.
  • Kiray, S. A. (2016). Development of a TPACK self-efficacy scale for preservice science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 2(2), 527-541.
  • Koehler, M. J. and Mishra, P. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • Koehler, M. J. and Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı [Project-based learning aproach in science education]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili Türkiye kaynaklı dergilerde yayımlanmış makalelerin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 2(3), 1-10.
  • Lai, J. W., and Bower, M. (2019). How is the use of technology in education evaluated? A systematic review. Computers & Education, 133, 27-42.
  • Miles, M. B., and Huberman, M. A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Namdar, B. ve Küçük, A. (2018). Fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu çalışmalarının betimsel içerik analizi [A descriptive content analysis of research on technology integration in science education: The case of Turkey]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 355-383. doi: 10.21764/maeuefd.375088
  • Pierson, M. (1999). Technology practice as a function of pedagogical expertise. (Doctoral dissertation), Arizona State University.
  • Saban, A., Eid-Koçbeker, B.N., Alan, S., Doğru, S., Ege, İ., Arslantaş, S., Çınar, D. ve Tunç, P. (2010). Eğitim bilim alanında nitel araştırma metodolojisi ile gerçekleştirilen makalelerin analiz edilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 125-142.
  • Sağlık, M. and Öztürk, S. (2001). Television as an educational technology: Using television at open educational faculty, Anadolu University. The Turkish Online Journal of Distance Education, 2(1), 74-82.
  • Sandoval, W. A., and Reiser, B. J. (2004). Explanation-driven inquiry: Integrating conceptual and epistemic scaffolds for scientific inquiry. Science Education, 88(3), 345–372. https://doi.org/10.1002/sce.10130
  • So, H. J. and Kim, B. (2009). Learning about problem based learning: Student teachers ıntegrating technology, pedagogy and content knowledge. Australasian Journal of Educational Technology, 25, 1, 101-116.
  • Sözbilir, M., Kutu, H. and Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of published papers. J. Dillon ve D. Jorde (Ed), Science Education Research and Practice in Europe: Retrospective and Prospective (s.341-374) içinde. Rotterdam: Sense Publishers.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Uysal, Ö., Kobak, K., Berk, C., Kılıçer, T. ve Çiğdem, H. (2009). İki binli yıllarda Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında gözlenen eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9, 941-966.
  • Tatar, E., Kağızmanlı, T. B. ve Akkaya, A. (2013). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 33-45.
  • Timur, B. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuvvet ve hareket konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerinin gelişimi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Topaloğlu, M. (2020). Eğitimde dijital dönüşüm: mobil öğrenmenin mental iyi oluş düzeyi açısından incelenmesi. Trakya üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi, 22(1), 65-78.
  • Topuz, A. C. ve Göktaş, Y. (2015). Türk eğitim sisteminde teknolojinin etkin kullanımı için yapılan projeler: 1984-2013 dönemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 8(2), 99-110. doi: 10.17671/btd.43357
  • Türkmen, H. and Pedersen, J. E. (2005). Examing the technological history of Turkey impacts on teaching science. Science Education International, 17 (2), 115-123.
  • Windschitl, M. and Sahl, K. (2002). Tracing teachers’ use of technology in a laptop computer school: the ınterplay of teacher beliefs, social dynamics, and ınstitutional culture. American Educational Research Journal, 39, 165-205
  • Yılmaz, B. A. (2013). Eğitimde FATİH projesi ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA). M. Akgül ve diğerleri (Ed.), XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s.963-964) içinde. Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Yılmaz, Z. A. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin FATİH projesi ve akıllı tahta hakkındaki görüşleri. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 71-83.

Türkiye’de Fen Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Öğretmenler ile Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 4, 1789 - 1825, 30.12.2021
https://doi.org/10.30703/cije.938487

Öz

Bu çalışma, 2013-2020 yılları arasında yayınlanan, Türkiye’de, fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu üzerine öğretmenler ile yapılan çalışmaları incelemeyi amaçlamaktadır. Bu kapsamda Google Akademik, DergiPark ve Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi veri tabanları ‘‘fen’’, ‘‘fizik’’, ‘‘kimya’’ ve ‘‘biyoloji’’ anahtar sözcükleri ile ‘‘teknoloji entegrasyonu’’, ‘‘teknoloji kullanımı’’ ve ‘‘teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB)’’ anahtar sözcüklerinin ikili kombinasyonları kullanılarak taranmıştır. Tarama sonucunda belirlenen toplam 49 bilimsel araştırma (makale, yüksek lisans ve doktora tezi) içerik analizi yöntemine göre incelenmiştir. Araştırmaların her biri yayın yılı, konu alanı, araştırma yöntemi, örneklem özellikleri, veri toplama araçları, veri analiz yöntemleri, geçerlik ve güvenirlik için kullanılan stratejiler, üzerine çalışılan eğitim teknolojileri bakımından incelenmiştir. Ek olarak TPAB modeli perspektifinden ele alınan araştırmalar ise çalışılan alt boyutlar bakımından analiz edilmiştir. Bulgular, ilgili alanda son yıllarda daha çok araştırma yapıldığını, araştırmaların en çok teknolojinin fen eğitimine entegrasyonu konusundaki öğretmen görüşlerine odaklandığını, eğitim teknolojilerinden en çok akıllı tahta üzerine araştırmalar yapıldığını, nitel ve nicel araştırma deseninin, karma desene göre daha çok tercih edildiğini, anket/ölçek kullanımının en çok tercih edilen veri toplama aracı olduğunu, geçerliği sağlamak için uzman incelemesinin ve güvenirliği sağlamak için Cronbach alfa katsayısının daha çok tercih edildiğini göstermektedir. TPAB modeli perspektifinden ele alınan çalışmalarda ise tümünde TPAB modelinin TPAB alt boyutu üzerine, en az ise pedagojik bilgi (PB) alt boyutu üzerine çalışıldığı görülmüştür. Bu sonuçlar ışığında araştırma konusuna yönelik yapılacak sonraki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. and Orhan, F. (2001). The use of computers in K-12 schools in Turkey. TechTrends, 45(6), 29-31.
  • Akpınar, A. G. E., Aktamış, A. G. H. ve Ergin, Ö. (2005). Fen Bilgisi dersinde eğitim teknolojisi kullanılmasına ilişkin öğrenci görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(1), 93-100.
  • Alkan, C. (1998). Eğitim teknolojisi. Ankara: Ani Yayıncılık
  • Avcı, Ü., Kula, A. ve Haşlaman, T. (2019). Öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine entegre etmek istedikleri teknolojilere ilişkin görüşleri [Teachers’ opinions on technology that they want to integrate into the learning-teaching process]. Acta Infologica, 3(1), 13-21. doi: 10.26650/acin.556003
  • Aydın, M. ve Soyer, I. (2020). Teknoloji okuryazarlığı ve fen öğretimi. Artun, Aydın-Günbatar ve Günbatar (Ed.) Fen öğretiminde teknoloji eğilimleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of Social Research (2nd ed.). New York: The Free Pres.
  • Baki, A. ve Çelik, D. (2005), Grafik hesap makinelerinin matematik derslerine adaptasyonu ile ilgili matematik öğretmenlerinin görüşleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4), 146-162.
  • Balcı, A. (2007). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Bozkurt, A. (2015). Mobil öğrenme: her zaman, her yerde kesintisiz öğrenme deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 65-81.
  • Çağıltay, K. ve Erdoğmuş, F. U. (2009). Türkiye’de eğitim teknolojileri alanında yapılan master ve doktora tezlerinde genel eğilimler. M. Akgül, E. Derman, U. Çağlayan ve A. Özgit (Ed.), XI. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s.389-393) içinde, Şanlıurfa: Harran Üniversitesi.
  • Çakır, H. S. (2015). Eğitimde teknoloji kullanım yöntemlerinin verimli öğrenme sürecindeki etkileri. Journal of Research in Education and Teaching, 4(1), 56-63.
  • Çakıroğlu, J. ve Çetinkaya-Aydin, G. (2019). Fen bilimleri öğretiminde teknoloji kullanımı. Akgündüz, D. (Ed.), Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar. (57-73). Ankara: Anı yayıncılık.
  • Çakmak, O. (1999). Fen eğitiminin yeni boyutu: Bilgisayar-multimedya-internet destekli eğitim. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 116-125.
  • Çalık, M. ve Sözbilir, M. (2014). İçerik analizinin parametreleri. Eğitim ve Bilim, 39(174), 33-38.
  • Demir, S. B. ve Yorulmaz, E. (2014). Tarih derslerinde akıllı tahta kullanım durumunun incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 16-38.
  • Demirci Güler, M. P. ve Irmak, B. (2018). Fen eğitiminde teknoloji kullanımı üzerine yapılan çalışmaların içerik analizi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 2473-2496.
  • Demircioğlu, G. ve Yadigaroğlu, M. (2014). Kimya öğretmenlerinin Fatih projesine ilişkin görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching, 3(2), 302-310.
  • Ertmer, P. A. (1999). Addressing first-and second-order barriers to change: Strategies for technology integration. Educational technology research and development, 47(4), 47-61.
  • Farjon, D., Smits, A., and Voogt, J. (2019). Technology integration of pre-service teachers explained by attitudes and beliefs, competency, access, and experience. Computers & Education, 130, 81-93.
  • Fernandes, G. W. R., Rodrigues, A. M. and Ferreira, C. A. R. (2019). Using ICT in Inquiry-Based Science Education. Springer International Publishing.
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177-199.
  • Graham, C. R., Burgoyne, N., Cantrell, P., Smith, L., St. Clair, L. and Harris, R. (2009). TPACK development in science teaching: Measuring the TPACK confidence of inservice science teachers. TechTrends, Special Issue on TPACK, 53(5), 70-79.
  • Grimalt-Álvaro, C., Ametller, J., and Pintó, R. (2019). Factors Shaping the Uptake of ICT in Science Classrooms. A Study of a Large-Scale Introduction of Interactive Whiteboards and Computers. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 27(1), 18-36.
  • Hançer, A. H., Şensoy, Ö. ve Yıldırım, H. İ. (2003). İlköğretimde çağdaş fen bilgisi öğretiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine bir değerlendirme. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 80-88.
  • Hızal, A. (1991). Türkiyede eğitim teknolojisi eğitim bilimlerinde çağdaş gelişmeler. [New educational technology approaches in educational sciences in Turkey]. Eskisehir: Anadolu Universitesi, Acik Ogretim Fakultesi Yayini.
  • Kaltakci- Gurel, D. K., Eryılmaz, A., ve McDermott, L. C. (2015). A review and comparison of diagnostic instruments to identify students' misconceptions in science. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 11(5), 989-1008.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim’11- XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 2-4 Şubat 2011. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Kılıç, A., Aydemir, S., ve Kazanç, S. (2019). Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) temelli harmanlanmış öğrenme ortamının fen bilimleri öğretmen adaylarının TPAB ve sınıf içi uygulama becerilerine etkisi. Ilkogretim Online, 18(3), 1208-1232.
  • Kiray, S. A. (2016). Development of a TPACK self-efficacy scale for preservice science teachers. International Journal of Research in Education and Science, 2(2), 527-541.
  • Koehler, M. J. and Mishra, P. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A framework for integrating technology in teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • Koehler, M. J. and Mishra, P. (2009). What is technological pedagogical content knowledge? Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 9(1), 60-70.
  • Korkmaz, H. ve Kaptan, F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı [Project-based learning aproach in science education]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200.
  • Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili Türkiye kaynaklı dergilerde yayımlanmış makalelerin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 2(3), 1-10.
  • Lai, J. W., and Bower, M. (2019). How is the use of technology in education evaluated? A systematic review. Computers & Education, 133, 27-42.
  • Miles, M. B., and Huberman, M. A. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Namdar, B. ve Küçük, A. (2018). Fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu çalışmalarının betimsel içerik analizi [A descriptive content analysis of research on technology integration in science education: The case of Turkey]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 355-383. doi: 10.21764/maeuefd.375088
  • Pierson, M. (1999). Technology practice as a function of pedagogical expertise. (Doctoral dissertation), Arizona State University.
  • Saban, A., Eid-Koçbeker, B.N., Alan, S., Doğru, S., Ege, İ., Arslantaş, S., Çınar, D. ve Tunç, P. (2010). Eğitim bilim alanında nitel araştırma metodolojisi ile gerçekleştirilen makalelerin analiz edilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 125-142.
  • Sağlık, M. and Öztürk, S. (2001). Television as an educational technology: Using television at open educational faculty, Anadolu University. The Turkish Online Journal of Distance Education, 2(1), 74-82.
  • Sandoval, W. A., and Reiser, B. J. (2004). Explanation-driven inquiry: Integrating conceptual and epistemic scaffolds for scientific inquiry. Science Education, 88(3), 345–372. https://doi.org/10.1002/sce.10130
  • So, H. J. and Kim, B. (2009). Learning about problem based learning: Student teachers ıntegrating technology, pedagogy and content knowledge. Australasian Journal of Educational Technology, 25, 1, 101-116.
  • Sözbilir, M., Kutu, H. and Yaşar, M. D. (2012). Science education research in Turkey: A content analysis of selected features of published papers. J. Dillon ve D. Jorde (Ed), Science Education Research and Practice in Europe: Retrospective and Prospective (s.341-374) içinde. Rotterdam: Sense Publishers.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Uysal, Ö., Kobak, K., Berk, C., Kılıçer, T. ve Çiğdem, H. (2009). İki binli yıllarda Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında gözlenen eğilimler. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 9, 941-966.
  • Tatar, E., Kağızmanlı, T. B. ve Akkaya, A. (2013). Türkiye’deki teknoloji destekli matematik eğitimi araştırmalarının içerik analizi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 33-45.
  • Timur, B. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kuvvet ve hareket konusundaki teknolojik pedagojik alan bilgilerinin gelişimi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Topaloğlu, M. (2020). Eğitimde dijital dönüşüm: mobil öğrenmenin mental iyi oluş düzeyi açısından incelenmesi. Trakya üniversitesi Sosyal bilimler Dergisi, 22(1), 65-78.
  • Topuz, A. C. ve Göktaş, Y. (2015). Türk eğitim sisteminde teknolojinin etkin kullanımı için yapılan projeler: 1984-2013 dönemi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 8(2), 99-110. doi: 10.17671/btd.43357
  • Türkmen, H. and Pedersen, J. E. (2005). Examing the technological history of Turkey impacts on teaching science. Science Education International, 17 (2), 115-123.
  • Windschitl, M. and Sahl, K. (2002). Tracing teachers’ use of technology in a laptop computer school: the ınterplay of teacher beliefs, social dynamics, and ınstitutional culture. American Educational Research Journal, 39, 165-205
  • Yılmaz, B. A. (2013). Eğitimde FATİH projesi ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA). M. Akgül ve diğerleri (Ed.), XV. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri (s.963-964) içinde. Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Yılmaz, Z. A. (2020). Fen bilimleri öğretmenlerinin FATİH projesi ve akıllı tahta hakkındaki görüşleri. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 71-83.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm İnceleme
Yazarlar

Pelin Devran 0000-0003-1834-2781

Elif Selcan Öztay 0000-0001-6156-1950

Ayşegül Tarkın Çelikkkıran 0000-0003-4379-3031

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Devran, P., Öztay, E. S., & Tarkın Çelikkkıran, A. (2021). Türkiye’de Fen Eğitiminde Teknoloji Entegrasyonu Üzerine Öğretmenler ile Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(4), 1789-1825. https://doi.org/10.30703/cije.938487

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551