The study adopted a descriptive form of survey design to investigate the strategies employed in integrating peace education contents into the curriculum of the Nigerian Teacher Education programme at both faculty of education in the University and College of education to produce teachers. Pre-service teacher educators in Nigeria Colleges of Education constituted the population while the target population was the Pre-service teacher educators in North-Central Nigeria. Three Federal and three state colleges were sampled for the study using stratified sampling techniques out of a total of six Federal and six State colleges of education in the geopolitical region. A total population of 333 pre-service teacher educators was sampled using simple random sampling techniques out of 2,411 respondents. A researcher's designed questionnaire with content validity of 0.74 through the use of percentage-difference coefficient of correlation as well as a reliability index of 0.71 through the use of test-retest method was used to elicit the needed data from the respondents. The mean score was the statistical tool used to answer the research questions raised in the study. Findings from the study revealed that the integrative approach was considered the best option for mainstreaming the contents of peace education. More so, the study recommended teaching methods and strategies such as inquiry; expository, activity, and discussion with the different strategies to be used to impart peace education to pre-service teachers.
Nil
Nil
Çalışma, öğretmen yetiştirmek için hem Üniversite hem de Eğitim Fakültesindeki Nijeryalı Öğretmen Eğitimi programının müfredatına barış eğitimi içeriklerini entegre etmede kullanılan stratejileri araştırmak için açıklayıcı bir anket tasarımı formunu benimsemiştir. Nijerya Eğitim Kolejlerindeki hizmet öncesi öğretmen eğitimcileri nüfusu oluştururken, hedef nüfus Kuzey-Orta Nijerya'da hizmet öncesi öğretmen eğitimcileridir. Jeopolitik bölgedeki toplam altı Federal ve altı Eyalet eğitim kolejinden tabakalı örnekleme teknikleri kullanılarak çalışma için üç Federal ve üç eyalet koleji örneklendi. Toplam 333 öğretmen adayı eğitimcisinden oluşan toplam 2,411 katılımcıdan basit rastgele örnekleme teknikleri kullanılarak örneklenmiştir. Katılımcılardan ihtiyaç duyulan verileri elde etmek için araştırmacının yüzde-fark korelasyon katsayısı ve güvenirlik indeksi 0.71 kullanılarak 0.74 içerik geçerliliği olan anket formu kullanılmıştır. Ortalama puan, çalışmada ortaya çıkan araştırma sorularını yanıtlamak için kullanılan istatistiksel araçtır. Çalışmadan elde edilen bulgular, bütüncül yaklaşımın barış eğitiminin içeriğini yaygınlaştırmak için en iyi seçenek olarak kabul edildiğini ortaya koydu. Dahası öğretmen adaylarına barış eğitimi vermek için kullanılacak farklı stratejiler açıklama, etkinlik ve tartışma önerilebilir.
Nil
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Nil |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606