Nitelikli öğretmen yetiştirebilmek için öğretmen yetiştiren kurumların lisans müfredatlarında çağın gereklerine uygun şekilde düzenlemeler yapılmalıdır. Bu amaçla 2018-2019 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanmak üzere 25 lisans programının ders ve içeriklerinde düzenleme yapılmıştır. Bu yeni program, 2018-2019 öğretim yılında sadece lisans 1. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Sınıf öğretmenliği alanı farklı içeriklere sahip olmasından dolayı en çok değişikliğe uğrayan öğretmenlik alanlarının başında gelmektedir. Yeni sınıf öğretmenliği lisans programındaki tüm derslerin, özellikle de fen derslerinin içeriğindeki değişiklikler programın en dikkat çekici yönüdür. Değişen yeni sınıf öğretmenliği lisans programında Genel Fizik, Genel Kimya ve Genel Biyoloji gibi alan dersleri kaldırılmıştır. Bu bağlamda bu çalışmada, eski programdaki alan derslerinin tüm konularını içeren ve yeni programda sadece bir dönemde verilecek olan İlkokulda Temel Fen Bilimleri dersi hakkında akademisyenlerin görüş ve değerlendirilmesinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Ölçüt örnekleme yöntemiyle de çalışmanın katılımcıları belirlenmiştir. Çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Fırat ve İnönü Üniversitelerinde görev yapan 10 öğretim üyesi ile yürütülmüştür. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, akademisyenler genel olarak İlkokulda Temel Fen Bilimleri dersinin içeriğinin ve süresinin yetersiz olduğunu ve bu içerikle fen alanında donanımlı öğretmenler yetişmeyeceğini ifade etmişlerdir.
Akademsiyen görüşü fen bilimleri ilkokul lisans programı sınıf öğretmeni
In order to train qualified teachers, arrangements should be made in the undergraduate curriculum of teacher training institutions in accordance with the requirements of the recent times. For this purpose, the courses and content of 25 undergraduate programs have been arranged to be implemented as of 2018-2019 academic year. This new program was applied only on 1st-year undergraduate students during the 2018-2019 academic year. Primary school teaching is among primary areas of teaching that underwent the most of revisions due to its complex structure. In the new primary school teaching undergraduate program, the changes in the content of all courses, particularly of science courses are the most striking aspect of the program. The field courses such as General Physics, General Chemistry and General Biology were removed in the new primary school teaching undergraduate program. In this content, the aim of current study is to determine the opinions and evaluation of academicians about the Elementary Science Course in Primary School that includes all subjects of field courses in former program and being taught in only one term in the new program. This study is a qualitative research and data was obtained with a semi-structured interview form. The participants who attended the study were determined by criterion sampling method. The study was carried out with ten academic staff working in Fırat University and Inonu University in the spring semester of 2018-2019. The content analysis method was used for data analysis. According to the results, academicians generally stated that they found the content and duration of the Elementary Science Course in Primary School insufficient. Finally, the participants have also stated that teachers who are equipped in the field of science will not be raised with this content.
Academician opinion primary school primary school teacher science undergraduate program
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606