Araştırma
sonucunda alternatif (performansa dayalı) ölçme ve değerIendirme teknikleriyle
yürütülen biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin üst bilişse
yönelimli sınıf çevresine yönelik algıları üzerinde etkili olduğu tespit
edilmiştir. Deney kontrol ve plasebo grubundaki öğrencilerin, üst bilişe
yönelimli sınıf çevresinin; duygusal destek, paylaşılan kontrol,
öğrenci-öğrenci etkileşimi, öğrencinin sesi ve üst bilişsel talepler
faktörlerine ilişkin ön test puan ortalamaları anlamlı olarak farklılaşmazken
son test puan ortalamaları arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık
gözlenmiştir. Diğer taraftan kontrol ve plasebo gruplarının puan ortalamaları
arasındaki farklılıkların ise istatistiksel olarak anlamlı olmadığı tespit
edilmiştir.
Araştırmada
yarı-deneysel yöntem esas alınmıştır ve çalışma; deney, plasebo ve kontrol
gruplu ön test-son test yarı deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmanın
çalışma grubunu 37 [Deney (n=12), Plasebo (n=12) ve Kontrol (n=13)] yedinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur.
Araştırmada veriler Üst Bilişe Yönelimli Sınıf Çevresi Ölçeği-Fen ile
toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde; “Kruskal
Wallis Testi” ve “Mann Whitney U Testi”
kullanılmıştır.
Bu
araştırmanın amacı; alternatif (performansa dayalı) ölçme
ve değerlendirme teknikleriyle yürütülen biçimlendirici değerlendirme
uygulamalarının, öğrencilerin fen bilimleri dersinde üst bilişe yönelimli sınıf çevresine
yönelik algıları üzerindeki etkisini incelemektir.
Üst biliş Biçimlendirici Değerlendirme Alternatif (Performansa Dayalı) Ölçme ve Değerlendirme Fen Bilimleri Dersi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Başkanlığı
EGT-051
EGT-051
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | EGT-051 |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 9 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606