Bu araştırmanın amacı, onuncu sınıf fizik dersinde
uygulanan farklılaştırılmış öğretimin sınıf iklimine etkisini araştırmaktır.
Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından birisi olan durum çalışması
metodolojisi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Erzurum ilinde üç
farklı lisede öğrenim görmekte olan toplam 84 onuncu sınıf öğrencisi
oluşturmuştur. Beş hafta süren uygulama boyunca fizik dersi farklılaştırılmış
öğretim ile işlenmiştir. Dersleri öğrencilerin kendi öğretmenleri anlatırken
araştırmacılardan birisi sınıf ortamını gözlemlemiştir. Araştırmanın verileri
“Sınıf İklimi Gözlem Formu” (SİGF) kullanılarak toplanmıştır. Toplanan
verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Sonuç olarak
farklılaştırılmış öğretimin olumlu bir sınıf iklimi oluşturduğu
gözlemlenmiştir. Bu sonuçtan yola çıkılarak öğrencileri ile iletişim kurmakta
zorlanan öğretmenlerin sınıflarında farklılaştırılmış öğretim kullanmaları
tavsiye edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606