Bu
çalışmanın amacı doğrultusunda; cebir öğrenme alanı ile ilköğretim matematik
öğretmeni adaylarının öğretimsel stratejiler bilgilerinin lisans
eğitimleri boyunca nasıl bir gelişim gösterdiği incelenmiştir. Bu
çalışmada önce nicel verilerin elde edildiği, nicel verileri desteklemek için
nitel verilerin kullanıldığı, açıklayıcı-doğrulayıcı
karma araştırma deseni kullanılmıştır.
Bu çalışmanın katılımcılarını; amaçsal örneklem yöntemiyle seçilen, bir
üniversitenin eğitim fakültesinin ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde
öğrenim 176 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının öğretimsel stratejiler bilgi gelişimlerini incelemek amacıyla mülakat,
gözlem ve sekiz sorudan oluşan öğretimsel stratejiler bilgi testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen verilerin
analizinde nitel ve nicel veri analiz teknikleri bir arada kullanılmıştır. Çalışma
sonunda öğretmen adaylarının öğretimsel stratejiler bilgilerinin sınıf düzeyiyle doğru olarak
geliştiği fakat bu gelişiminin yetersiz olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.
Cebir pedagojik alan bilgisi öğretimsel stratejiler bilgisi öğretmen adayı
The purpose of the study was to investigate prospective
mathematics teachers’ development of knowledge instructional strategies during the their undergraduate education. The explanatory-confirmatory research design,
one of the mixed research designs, was used in this study. The participants of
the study consist of 176 prospective teachers studying at the department of
elementary school mathematics education of a university in Turkey. In this
study, the instructional strategies knowledge test consisting of eight
questions, the interview and the observation were used as data collection tools
to examine the instructional strategies knowledge development of prospective
teachers. Both qualitative and quantitative data analysis techniques were used
during the data analysis process. As a result, it was found that the
instructional strategies knowledge of the prospective teachers was developed as directly proportional depending on the class level but this development was insufficient.
Algebra pedagogical content knowledge knowledge of instructional strategies prospective teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606