Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının
matematiksel kavram yanılgılarını belirlemeye, gidermeye ve kavram öğretimine
ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma
yaklaşımı kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılı
güz döneminde bir üniversitenin İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalında
öğrenim gören toplam 32 matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı
olarak araştırmanın amacı doğrultusunda hazırlanmış 6 açık uçlu sorudan oluşan
bir form kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının açık uçlu sorulara verdikleri
cevaplar taranarak dijital ortama aktarılmıştır. Daha sonra veriler MAXQDA 12
nitel veri analiz programı kullanılarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma
sonucunda, öğretmen adaylarının matematiksel kavram yanılgılarının
belirlenmesi, giderilmesi ve kavram öğretiminde kavram haritası, kavram
karikatürü ve iki aşamalı teşhis testlerinin kullanılmasının daha uygun
olacağını düşündükleri ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, matematiksel kavram
yanılgılarını belirlemede ve gidermede bu alternatif yöntem veya tekniklerin
kullanılması önerilmektedir.
Matematik öğretmen adayları matematiksel kavram yanılgıları kavram haritası kavram karikatürü iki aşamalı teşhis testi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606