Bu çalışmada bilgisayar destekli yavaş geçişli
animasyon tekniğinin 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersinde akademik
başarıları, bilimsel düşünme becerileri ve hedef yönelimlerine etkisi
araştırılmaktadır. Nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneysel yöntem ile
yürütülen çalışmada deney grubu 23, kontrol grubu 22 öğrenciden oluşmaktadır.
Deney grubunda dersler yavaş geçişli animasyon tekniği ile yürütülürken kontrol
grubunda müfredat doğrultusunda yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak;
araştırmacılar tarafından geliştirilen “Elektrik Enerjisi Başarı Testi”,
Göktürker (2005) tarafından geliştirilen “Bilimsel Düşünme Becerileri Ölçeği”
ile Şenler ve Sungur (2007) tarafından Türkçe’ ye uyarlanmış “Hedef Yönelimleri
Ölçeği” kullanılmıştır. Ayrıca derinlemesine
bilgi edinmek için 3 soruluk açık uçlu görüşme formu deney grubu öğrencilerine
dağıtılarak öğrencilerin yavaş geçişli animasyon tekniği ile ilgili görüşleri
alınmıştır. Uygulama haftada 4 saat olmak üzere 6 haftada tamamlanmıştır.
Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Sonuçlara göre öğrencilerin
başarılarının deney grubu lehine anlamlı farklılık gösterdiği görülürken, hedef
yönelimleri ve bilimsel düşünme becerilerinde gruplar arasında anlamlı bir fark
oluşmamıştır. Öğrencilerin yavaş geçişli animasyona yönelik görüşleri
incelendiğinde, teknik hakkında genel olarak eğlenceli, keyifli gibi olumlu
ifadelerde bulunduğu görülmekle birlikte zaman alıcı olması gibi olumsuz
ifadelere de rastlanılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre fen kavramlarını
öğrenmeyi kolaylaştırması açısından gerekli teknolojik araçların varlığı ile
öğrencilerin ve öğretmenlerin kolaylıkla animasyon oluşturabilmesini sağlayan
bu tekniğin daha fazla tanıtılarak yaygın hale getirilmesi önerilmektedir.
Fen bilimleri dersi yavaş geçişli animasyon akademik başarı bilimsel düşünme becerileri hedef yönelimleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 8 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606