Bu çalışma Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında 2017-2018 yılı bahar yarı döneminde öğrenimlerini sürdüren 2. Sınıf öğrencilerinin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersi kapsamında hazırladıkları materyalleri geliştirme ve sunum sürecinin bu dersi alan 52 ikinci sınıf öğretmen adayının (33 kız, 19 erkek) görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesini kapsamaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından araştırmanın amacına göre hazırlanmış beş yarı yapılandırılmış sorudan oluşan bir görüşme formu ile toplanmıştır. Veriler Maxqda 11 nitel veri analizi programı ve betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Ana kategoriler ve temalar oluşturulduktan sonra, görüşlerden elde edilen kodlar temalar altında sıralanmıştır. Bulgular, ikinci sınıf öğretmen adaylarının, materyallerin geliştirilmesi ve sunum süreci hakkında olumlu düşüncelere sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, materyal hazırlama ve sunum aşamalarına yönelik yaşanılan zorluklar da ortaya çıkmıştır. Dönem sonunda, öğrenciler tarafından hazırlanan materyallerin diğer öğretmenler ve öğrenciler tarafından ziyaret edilerek görülmesi açısından sergilenmesi önerilmektedir. Diğer bir öneride bu materyallerin yakınlardaki okullar veya köy okulları ile paylaşılarak öğrenme- öğretme sürecinde kullanılmasını içermektedir.
Sınıf öğretmenliği ikinci sınıf öğretmen adayları materyal geliştirme öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi ders planı Maxqda 11
This study aimed to evaluate the development and presentation process of materials prepared by sophomores studying in the Department of Elementary Education in the Faculty of Education at Cumhuriyet University in the spring semester of 2017-2018 academic year within the scope of Instructional Technologies and Material Design course in accordance with the views of 52 sophomore preservice primary teachers (33 females, 19 males) taking this course in this term. An interview form including five semi structured questions and prepared by the researcher was used as a tool for the collection of data. The data were analyzed using Maxqda11, qualitative data analysis software, and descriptive analysis technique. After generating main categories and themes, codes obtained from the views were arranged according to the themes. The findings disclosed that sophomore preservice primary teachers had positive opinions about the development and presentation process of materials. However, regarding preparing a material and preparing a presentation themes, the participants also mentioned some difficulties they experienced during this process. At the end of the term, exhibition of the prepared materials by students was suggested for other teachers and students to visit and see them. Another suggestion includes sharing the materials prepared by the students within the scope of the ITMD course with nearby schools or village schools so that they make use of them in their teaching- learning process.
material development Instructional Technologies and Material Design course Sophomore preservice primary teachers lesson plan Maxqda 11
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 7 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606