Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgilerde Yerel Coğrafya Öğretimi: Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 193 - 218, 06.10.2018
https://doi.org/10.30703/cije.383154

Öz

Yerel coğrafya öğretimi, öğrencilerin öğrenim gördüğü okulun yakın çevresinde veya civar bölgesinde yer alan, coğrafya öğretiminde kullanılabilecek tüm coğrafi unsurların öğretimde etkin bir şekilde kullanılmasıdır. Başka bir ifadeyle yerel coğrafya öğretimi, öğrencinin mikro coğrafi çevresinden başlayarak, bulunduğu çevreyi ve bölgeyi daha iyi anlamasına olanak sağlayan, birey olarak yer aldığı ülkeyi ve yaşadığımız dünyayı anlamasını kolaylaştıran bir öğretim yaklaşımı olarak da adlandırabiliriz. Araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin yerel coğrafya öğretimine, uygulamalarına ve bu uygulamaların gerçekleştirilebilirliğine ilişkin görüş ve önerilerini tespit etmektir. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ağırlıklı olarak Kayseri ve Bolu’da görev yapmakta olan 101 sosyal bilgiler öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Nitel Araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada tarafımızca hazırlanan sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir Görüş Formu kullanılmıştır. Bu formdan elde edilen bulgular, nitel araştırma analiz tekniklerinden Betimsel Analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılar yerel coğrafyanın sosyal bilgiler dersinde kullanılabileceğini, kullanılmasıyla öğrencilere birtakım yararlar sağlayacağını ve yerel coğrafya öğretiminden sosyal bilgiler dersinde Yeryüzü Şekilleri, İklim ve Türleri, Ekonomi ve Sosyal Hayat, Nüfus ve Yerleşme, Bölgelerimiz, Ulaşım, Turizm ve Sanayi ile Tarım ve Hayvancılık gibi konularda yararlanılabileceğini belirtmişlerdir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretim programına yerel coğrafya ile ilgili doğrudan konu ve ünitelerin eklenmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Akcan, S. (2010). Sosyal bilgiler öğretiminde okul dışı çevre eğitimi unsurları (Bilecik ili örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Bolu.
  • Akınoğlu, O. (2005). Coğrafya eğitiminin etkililiği ve sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 12. ss.77-95.
  • Akkuş, A. ve Meydan, A. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde tarihi ve coğrafi mekân uygulamalarının değerlendirilmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 4(13), ss.14-30.
  • Alkış, S. (2008). Coğrafya öğretiminde inceleme gezileri ve arazi çalışmaları, R. Özey, A. Demirci (Ed.). Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Alım, M. (2008). Lise öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumları. Doğu Coğrafya Dergisi, 13(19), ss.25-32.
  • Altın, B. N. ve Atçı, A. Ş. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (internet tabanlı uygulamalar), M. Safran (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • Armağan, B. (2015). İlkokul dördüncü sınıf fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları: bir eylem araştırması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir.
  • Avcı-Akçalı, A. ve Demircioğlu, İ. H. (2016). Opinions of pre-service social studies teachers about using historical environment. International Electronic Journal of Elementary Education, 9(1), ss.39-58.
  • Aytaç, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimlerinde gezi-gözlem metodunun yeri ve önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11-1(21), ss.55-69.
  • Bartosh, O. (2009). Learning through environmental education: exploring the ınfluences of environmental education programs on student learning and achievement (Unpublished Doctoral Thesis). The University Of British Columbia (Vancouver). Canada.
  • Baydil, E. (2003). Eğitim fakülteleri, ilköğretim ve Türkçe öğretmenliği bölümleri için coğrafyaya giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bernard, H. R. and Ryan, G. W. (2010). Analyzing qualitative data. United States of America: SAGE Publications.
  • Bilgi, M. G. (2010). Ortaöğretim kurumlarında coğrafya dersi kapsamındaki çevre konularının öğretiminde aktif öğretim yöntemlerinin rolü. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), ss.271-290.
  • Binbaşıoğlu, C. (2000). Okulda ders dışı etkinlikler (öğretmen kitapları dizisi). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Birinci, O. (2013). İlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersine yönelik geliştirilen doğa eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin doğa algılarına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi. Rize.
  • Bowen, A. C. (1911). The ımportance and possibilities of local geography in elementary schools. The Journal of Geography, 10(4), pp.109-114.
  • Bryman, A. (2001). Social research methods. New York: Oxford University Press.
  • Chin, J. (2001). All of a place: connecting schools, youth and community. a project of the bay area school reform collaborative funders learning community. Erişim tarihi: 10.05.2015, http://www.fundee.org/facts/reports/
  • Cin, M. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının coğrafya dersine olan ilgi düzeyleri ve cinsiyet farklılıkları. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(18), ss.39-48. Çalışkan, O. (2015). Coğrafya eğitimi ve arazi çalışmaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çeken, R. ve Ayas, C. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersi programının uygulandığı yörenin coğrafi şartlarına göre uyarlanması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2) ss.191-207.
  • Çengelci, T. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı öğrenmeye ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), ss.1823-1841. DOI: m10.12738/estp.2013.3.1410
  • Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı okul ortamlarına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 39, ss.317-335.
  • Dewey, J. (2012). Okul ve Toplum, (Eğitim Klasikleri Dizisi-1), (H. A. Başman, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğanay, H. ve Sever, R. (2013). Genel ve fiziki coğrafya. Ankara: Pegem Akademi.
  • Efe, R. (1997). Coğrafyada yeni yaklaşımlar, coğrafya eğitiminde çağdaş metod ve teknikler. Marmara Coğrafya Dergisi, 1, ss.135-149.
  • Ekinci, D. (2004). Coğrafya lisans programına kayıtlı öğrencilerin coğrafya açısından lisans öncesi bilgi alt yapısı I: genel ortaöğretim kurumlarında coğrafya öğretiminin ana çizgileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.247-260.
  • Erdem, M. (2007). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin gezi-gözlem tekniğine ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Erdoğan, E. ve Aydın, D. (2003). Türkiye’nin beşeri ve ekonomik coğrafyası. Ankara: Doğan Yayıncılık.
  • Evans, R. T. ve Kılınç, E. (2013). History of place-based education in the social studies field. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Sosyal Bilgiler Öğretimi Özel Sayısı). 6(14) ss.263-280.
  • Evin-Gencel, İ. (2006). Öğrenme stilleri, deneyimsel öğrenme kuramına dayalı eğitim, tutum ve sosyal bilgiler program hedeflerine erişi düzeyi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir.
  • Feng, L. (2012). Based on the local curriculum resources of geography case teaching research (Unpublished Master Thesis) Zhejiang Normal University. China.
  • Fly, M. J. (2010). A place-based model for k-12 education in Tennessee, Erişim tarihi: 10.12.2015, http://web.utk.edu/~markfly/documents/Place-Based%20K 12%20Education%20Proposal%205_10_10.pdf
  • Fogel, S. (1998). Social studies: joining the community through environment-based education. closing the achievement gap, using the enviroment as an integrating context for learning (Prepared by Gerald A. Lieberman and Linda L. Hoody). Erişim tarihi: 07.12.2015, http://www.seer.org/pages/execsum.pdf
  • Garipağaoğlu, N. (2001). Gezi-gözlem metodunun coğrafya eğitimi ve öğretimindeki yeri. Marmara Coğrafya Dergisi, 2(3), ss.13-30.
  • Glenn, J. L. (2000). Environment-based education: creating high performance, the national environmental education & training foundation. Erişim tarihi: 10.12.2015, http://eric.ed.gov/?q=Glenn%2c+Joanne+Lozar&id=ED451033
  • Gökler, F. (2012). Doğal ortamda yürütülen çevre eğitiminin, ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Ovacık örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir.
  • Görecek-Baybars, M. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Researcher: Social Science Studies, 5(9), ss.218-229.
  • Gümüşçü, O. (2013). Coğrafyaya davet. İstanbul: Yeditepe Yayınları.
  • Gümüşçü, O., Şenkul, Ç. ve Yılmaz, H. H. (2014). Temelleri gelişimi ve yapısıyla tarihi coğrafya. İstanbul: Yeditepe Yayınları.
  • Güner, İ. (2011). Coğrafyanın gelişimi, H. Yazıcı ve K. M. Koca (Ed.). Genel coğrafya. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güven, A., Gazel, A. A. ve Sever, R. (2004). Tarih öğretmenlerinin gezi-gözlem uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.225-235.
  • Huang, Y. and Pan, A. (2014). The local geography education in guangzhou high school, Education Research Frontier, 4(4), ss.110-116.
  • Juan, Z. S. (2012). Construction of local geography teaching materials based on the new curriculum standards (Unpublished Master’s Thesis). Shandong Normal University. China. Erişim tarihi: 15.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1957744
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kaya, İ. (2014). Coğrafi düşüncede mekân. Coğrafyacılar derneği uluslararası kongresi bildiriler kitabı. Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği Yayınları.
  • Kaya, K. (1942). İlkokulda coğrafya öğretimi. İstanbul: Maarif Matbaası.
  • Kırıkçı, A. C. ve Yılmaz, K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihi çevre eğitimine yönelik görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 35, ss.74-86.
  • Kızılçaoğlu, A. ve Önal, H. (2008). Beşeri sistemler öğrenme alanında yerel bakış açısının önemi ve etkinlik önerileri. Marmara Coğrafya Dergisi, 18, ss.96-113.
  • Kolukısa, E. A. (2002). Lise coğrafya öğretim programı hazırlanırken dikkat edilmesi gerekli bazı hususlar. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), ss.159-168.
  • Köşker, N. (2012). Coğrafya eğitiminde yer temelli öğretim yaklaşımına ilişkin öğretmen görüşleri (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Köşker, N. ve Karabağ, S. (2012). Coğrafya eğitiminde yer temelli öğretim yaklaşımına ilişkin öğretmen görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 16(3), ss.123-137.
  • Kubiatko, M., Janko T. and Mrazkova, K. (2012). Czech student attitudes towards geography, Journal of Geography, 111(2), pp.67-75. DOI: 10.1080/00221341.2011.594904
  • Lei, Z. (2007). Study local geography education in middle school by inquiring, (Unpublished Master’s Thesis). Northeast Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1320684
  • Li, Y. (2014). The research on content system of local geography teaching under the new curriculum standard in Linyi City (Unpublished Master's Thesis). Shandong Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015. http://www.dissertationtopic.net/doc/2203238
  • Malkoç, S. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılma durumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi. Eskişehir.
  • Mathews, W. F. (1839). Local geography of europa. Kidderminster: Thomas Pennel. Erişim tarihi: 01.12.2015, https://books.google.com.tr/books?id=DXYEAAAAQAAJ&printsec=frontcover&hl=tr&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
  • Mazman, F. (2007). Sosyal bilgiler eğitiminde gezi-gözlem metodunun uygulanmasına ilişkin bir araştırma (Tokat örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi. Tokat
  • McCune, S. (1948). Exercises for Teaching Local Geography at The Collage Level. The Journal of Geography, 47. Erişim tarihi: 24.01.2018, http://booksc.org/book/30014050/01232f
  • Mei-Xue, L. (2004). Study local geographical teaching and application of its resources – take example for senior geography teaching in zaozhuang region (Unpublished Master’s Thesis). Shandong Normal University. China. Erişim tarihi: 23.12.2015, http://www.docin.com/p-822026787.html
  • Memişoğlu, H. ve Öner, G. (2013). Sosyal bilgiler dersinde öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre coğrafya konularının öğretimi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(3), ss.347-366.
  • Mentiş-Taş, A. ve Özkaral, T. C. (2015). Sosyal bilgiler 4-5. sınıf programı ve ders kitaplarının yer temelli eğitim yaklaşımına göre değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Özel Sayısı), ss.32-43.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber, (S. Turan, Çev. Ed.), (F. Koçak-Canbaz ve M. Öz, Bölüm Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Meydan, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde gezi-gözlem ve doğa eğitimi, R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ (Ed.). Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar-I. Ankara: Pegem Akademi.
  • Meydan, A. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde doğa eğitimi, A. Şimşek ve S. Kaymakcı (Ed.). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2015). Genişletilmiş bir kaynak kitap: nitel veri analizi, (S. A. Altun ve A. Ersoy, Çev. Ed.), (A. Ç. Kılınç, Bölüm Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: qualitative data analysis, Second Edition, Sage Puplications, California, USA.
  • NIOS (The National Institute of Open Schooling). (2015). Nature of geography as a discipline, Erişim tarihi: 17.12.2015, http://www.nios.ac.in/media/documents/316courseE/ch1.pdf
  • Okur-Berberoğlu, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve türkiye’deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), ss.32-42.
  • Ormond, C. G. A. (2013). Sustainability education as teacher education: a mixed methods study of a place-based learning environment (Unpublished Doctoral Thesis). Simon Fraser University. Canada.
  • Öcal, Â. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersinde 6. sınıf öğrencilerinin mekânsal biliş becerilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öner, G. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı tarih öğretimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 4(1), ss.89-121.
  • Özçağlar, A. (2006). Coğrafyaya giriş. Ankara: Hilmi Usta Matbaacılık.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), ss.323-343.
  • Özgen, N. (2011). Fiziki coğrafya dersi öğretim metoduna farklı bir yaklaşım: gezi- gözlem destekli öğretim. Marmara Coğrafya Dergisi, 23, ss.373-388.
  • Öztürk, M. ve Alkış, S. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının coğrafya ile ilgili algılamaları. İlköğretim Online, 8(3), ss.782-797.
  • Özür, N. (2010). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pınarcıoğlı, M. (1994). Yeni coğrafya ve yerellikler, Toplum ve bilim dergisi, 64-65, Basılı, İstanbul: Birikim Yayınları. ss.90-110.
  • Rickinson, M., Dillon, J., Teamey, K., Morris, M., Choi, M. Y., Sanders, D. and Benefield, P. (2004). A review of research on outdoor learning, national foundation for educational research and king’s college london. Erişim tarihi: 16.12.2015, http://www.field-studies-council.org/media/268859/2004_a_review_of_research_on_outdoor_learning.pdf
  • Savard. C. (1976). Çağdaş pedagojiden seçmeler, (N. Yüzbaşıoğulları, Çev.). Öğretmen Kitapları: 128. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Simith, G. A. and Sobel, D. (2010). Place -and community- based education in schools. New York: Routledge.
  • Sobel, D. (2012). Place-based education: connecting classroom and community. Erişim tarihi: 09.12.2015, http://www.antiochne.edu/wp-content/uploads/2012/08/pbexcerpt.pdf
  • Şeyihoğlu, A. ve Geçit, Y. (2010). Sınıf öğretmenlerinin “coğrafya” imajları. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), ss.59-75.
  • Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve kapsamı, A. Şimşek ve S. Kaymakcı (Ed.). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • Tana, H. (2012). Research on Bayannaoer local geography teaching case design (Unpublished Master's Thesis). Inner Mongolia Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1957908
  • Taşoğlu, M. (2010). Coğrafya öğretiminde okul dışı etkinliklerin öğrencinin akademik başarısına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Tomal, N. (2010). High school students’ attitudes towards geography and the questions they wonder about, Scientific Research and Essays, 5(13), pp.1729-1733.
  • Topçu, E. (2017). Out of school learning environments in social studies education: a phenomenological research with teacher candidates. International Education Studies, 10(7), pp.126-142.
  • Ünlü, M. (2014). Coğrafya öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Varma, O. P. (2005). Geography teaching. India: Sterling Publishers.
  • Wang, X. W. (2005). A practical research on local geography teaching (Unpublished Master’s Thesis). Fujian Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/957176
  • Woodhouse, J. L. and Knapp, C. E. (2000), Place-based curriculum and ınstruction: outdoor and environmental education approaches. Erişim tarihi: 08.12.2015, http://www.ericdigests.org/2001-3/place.htm
  • Xin, Z. (2007). The exploration of the basic problem of local geography education of middle school (Unpublished Master’s Thesis). Northeast Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1320682
  • Xu, J. H. (2005). The theory and practice in countryside’s local geography education (Unpublished Master’s Thesis). Nanjing Normal University. China. Erişim tarihi: 21.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1045447
  • Yardımcı, E. (2009). Yaz bilim kampında yapılan etkinlik temelli doğa eğitiminin ilköğretim 4 ve 5. sınıftaki çocukların doğa algılarına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Bolu.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, C. (1997). Coğrafya eğitiminde arazi tatbikatlarının önemi ve bir uygulama örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, ss.287-307.
  • Yılmaz, C. ve Bilgi, M. G. (2011). Aday öğretmenlerin coğrafya arazi çalışmalarına bakışı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), ss.961-983. Yörü, S. (2007). Vatan sevgisi ve yurttaşlık bilinci oluşturmada lise coğrafya derslerinin yerinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Yuan, H. B. (2004). A probe the local-geography education (Unpublished Master’s Thesis). Hunan Normal University. China. Erişim tarihi: 15.12.2015, http://mt.china-papers.com/3/?p=112174-
  • Yuan, L. Y. (2011). Study of local geographical education in middle school- take Zhenjiang City as a example (Unpublished Master’s Thesis). Shandong Normal University. China. Erişim tarihi: 22.12.2015, http://www.docin.com/p-1212394076.html
  • Yun, L. Z. (2007). The new curriculum under the concept of local geography teaching (Unpublished Master’s Thesis). Hebei Normal University. China. Erişim tarihi: 15.12.2015, http://www.topresearch.org/showinfo-109-519757-0.html
  • Yunlong, Z. (tarihsiz). Local geography teaching is the implementation of the new curriculum reform help. Erişim tarihi: 07.03.2016, http://www.docin.com/p-281436566.html ve http://big.hi138.com/jiaoyuxue/xuekejiaoyu/201012/270543.asp#.Vt1E0vmLTIV
  • Zuo, L. (2013). The development and utilization of local geography curriculum resources in Qingxin (Unpublished Master’s Thesis). Guangzhou University. China. Erişim tarihi: 15.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/2203457

Teaching Local Geography ın Social Studies: Evaluation of Teachers' Opinions

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 3, 193 - 218, 06.10.2018
https://doi.org/10.30703/cije.383154

Öz

Teaching local geography is the effective use of all
geographical elements that can be used while teaching the geography of
immediate surroundings or the neighborhood adjacent to the school
where students receive their education. In other words, teaching local
geography can also be referred to as a teaching approach that provides an
initial understanding of the physical environment by centering on the student’s
immediate and local environment. This is then gradually extended to include a
range of wider environments, which in return allows individuals to understand
better about the country and the world they live in. The present study aims to
identify social studies teachers' opinions and suggestions about teaching local
geography, its applications and the feasibility of these applications.
Participants in this study were 101 social studies teachers who worked in
Kayseri and Bolu throughout the 2014-2015 academic year. The qualitative
research method was used while conducting the present study. The feedback
questionnaire, which was composed of 8 open-ended questions and prepared by the
researcher, was also employed. The findings obtained through this questionnaire
were analyzed with the descriptive analysis method, which is one of the
qualitative research methods. As a result of the study, participants stated
that teaching local geography could be used in social studies courses and that
its application would be beneficial to students. In addition to this, they also
pointed out that they, as teachers, could also benefit from teaching local
geography in various subjects such as landforms, climate and climate types,
economy and social life, population and settlement, regions, transportation,
tourism and industry as well as agriculture and animal husbandry. Furthermore,
they indicated that subjects and units as regard to local geography should be
added to the social studies curriculum.

Kaynakça

  • Akcan, S. (2010). Sosyal bilgiler öğretiminde okul dışı çevre eğitimi unsurları (Bilecik ili örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Bolu.
  • Akınoğlu, O. (2005). Coğrafya eğitiminin etkililiği ve sorunları. Marmara Coğrafya Dergisi, 12. ss.77-95.
  • Akkuş, A. ve Meydan, A. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde tarihi ve coğrafi mekân uygulamalarının değerlendirilmesi. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 4(13), ss.14-30.
  • Alkış, S. (2008). Coğrafya öğretiminde inceleme gezileri ve arazi çalışmaları, R. Özey, A. Demirci (Ed.). Coğrafya öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar. İstanbul: Aktif Yayınevi.
  • Alım, M. (2008). Lise öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumları. Doğu Coğrafya Dergisi, 13(19), ss.25-32.
  • Altın, B. N. ve Atçı, A. Ş. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı eğitim etkinlikleri (internet tabanlı uygulamalar), M. Safran (Ed.). Sosyal bilgiler öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • Armağan, B. (2015). İlkokul dördüncü sınıf fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları: bir eylem araştırması (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir.
  • Avcı-Akçalı, A. ve Demircioğlu, İ. H. (2016). Opinions of pre-service social studies teachers about using historical environment. International Electronic Journal of Elementary Education, 9(1), ss.39-58.
  • Aytaç, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimlerinde gezi-gözlem metodunun yeri ve önemi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11-1(21), ss.55-69.
  • Bartosh, O. (2009). Learning through environmental education: exploring the ınfluences of environmental education programs on student learning and achievement (Unpublished Doctoral Thesis). The University Of British Columbia (Vancouver). Canada.
  • Baydil, E. (2003). Eğitim fakülteleri, ilköğretim ve Türkçe öğretmenliği bölümleri için coğrafyaya giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Bernard, H. R. and Ryan, G. W. (2010). Analyzing qualitative data. United States of America: SAGE Publications.
  • Bilgi, M. G. (2010). Ortaöğretim kurumlarında coğrafya dersi kapsamındaki çevre konularının öğretiminde aktif öğretim yöntemlerinin rolü. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), ss.271-290.
  • Binbaşıoğlu, C. (2000). Okulda ders dışı etkinlikler (öğretmen kitapları dizisi). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Birinci, O. (2013). İlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersine yönelik geliştirilen doğa eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin doğa algılarına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi. Rize.
  • Bowen, A. C. (1911). The ımportance and possibilities of local geography in elementary schools. The Journal of Geography, 10(4), pp.109-114.
  • Bryman, A. (2001). Social research methods. New York: Oxford University Press.
  • Chin, J. (2001). All of a place: connecting schools, youth and community. a project of the bay area school reform collaborative funders learning community. Erişim tarihi: 10.05.2015, http://www.fundee.org/facts/reports/
  • Cin, M. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının coğrafya dersine olan ilgi düzeyleri ve cinsiyet farklılıkları. Doğu Coğrafya Dergisi, 12(18), ss.39-48. Çalışkan, O. (2015). Coğrafya eğitimi ve arazi çalışmaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çeken, R. ve Ayas, C. (2010). İlköğretim fen ve teknoloji dersi programının uygulandığı yörenin coğrafi şartlarına göre uyarlanması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2) ss.191-207.
  • Çengelci, T. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı öğrenmeye ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), ss.1823-1841. DOI: m10.12738/estp.2013.3.1410
  • Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı okul ortamlarına ilişkin görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 39, ss.317-335.
  • Dewey, J. (2012). Okul ve Toplum, (Eğitim Klasikleri Dizisi-1), (H. A. Başman, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğanay, H. ve Sever, R. (2013). Genel ve fiziki coğrafya. Ankara: Pegem Akademi.
  • Efe, R. (1997). Coğrafyada yeni yaklaşımlar, coğrafya eğitiminde çağdaş metod ve teknikler. Marmara Coğrafya Dergisi, 1, ss.135-149.
  • Ekinci, D. (2004). Coğrafya lisans programına kayıtlı öğrencilerin coğrafya açısından lisans öncesi bilgi alt yapısı I: genel ortaöğretim kurumlarında coğrafya öğretiminin ana çizgileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, ss.247-260.
  • Erdem, M. (2007). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin gezi-gözlem tekniğine ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Erdoğan, E. ve Aydın, D. (2003). Türkiye’nin beşeri ve ekonomik coğrafyası. Ankara: Doğan Yayıncılık.
  • Evans, R. T. ve Kılınç, E. (2013). History of place-based education in the social studies field. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (Sosyal Bilgiler Öğretimi Özel Sayısı). 6(14) ss.263-280.
  • Evin-Gencel, İ. (2006). Öğrenme stilleri, deneyimsel öğrenme kuramına dayalı eğitim, tutum ve sosyal bilgiler program hedeflerine erişi düzeyi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir.
  • Feng, L. (2012). Based on the local curriculum resources of geography case teaching research (Unpublished Master Thesis) Zhejiang Normal University. China.
  • Fly, M. J. (2010). A place-based model for k-12 education in Tennessee, Erişim tarihi: 10.12.2015, http://web.utk.edu/~markfly/documents/Place-Based%20K 12%20Education%20Proposal%205_10_10.pdf
  • Fogel, S. (1998). Social studies: joining the community through environment-based education. closing the achievement gap, using the enviroment as an integrating context for learning (Prepared by Gerald A. Lieberman and Linda L. Hoody). Erişim tarihi: 07.12.2015, http://www.seer.org/pages/execsum.pdf
  • Garipağaoğlu, N. (2001). Gezi-gözlem metodunun coğrafya eğitimi ve öğretimindeki yeri. Marmara Coğrafya Dergisi, 2(3), ss.13-30.
  • Glenn, J. L. (2000). Environment-based education: creating high performance, the national environmental education & training foundation. Erişim tarihi: 10.12.2015, http://eric.ed.gov/?q=Glenn%2c+Joanne+Lozar&id=ED451033
  • Gökler, F. (2012). Doğal ortamda yürütülen çevre eğitiminin, ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi: Ovacık örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi. İzmir.
  • Görecek-Baybars, M. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Researcher: Social Science Studies, 5(9), ss.218-229.
  • Gümüşçü, O. (2013). Coğrafyaya davet. İstanbul: Yeditepe Yayınları.
  • Gümüşçü, O., Şenkul, Ç. ve Yılmaz, H. H. (2014). Temelleri gelişimi ve yapısıyla tarihi coğrafya. İstanbul: Yeditepe Yayınları.
  • Güner, İ. (2011). Coğrafyanın gelişimi, H. Yazıcı ve K. M. Koca (Ed.). Genel coğrafya. Ankara: Pegem Akademi.
  • Güven, A., Gazel, A. A. ve Sever, R. (2004). Tarih öğretmenlerinin gezi-gözlem uygulamalarında karşılaştıkları sorunlar. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, ss.225-235.
  • Huang, Y. and Pan, A. (2014). The local geography education in guangzhou high school, Education Research Frontier, 4(4), ss.110-116.
  • Juan, Z. S. (2012). Construction of local geography teaching materials based on the new curriculum standards (Unpublished Master’s Thesis). Shandong Normal University. China. Erişim tarihi: 15.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1957744
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Kaya, İ. (2014). Coğrafi düşüncede mekân. Coğrafyacılar derneği uluslararası kongresi bildiriler kitabı. Balıkesir: Coğrafyacılar Derneği Yayınları.
  • Kaya, K. (1942). İlkokulda coğrafya öğretimi. İstanbul: Maarif Matbaası.
  • Kırıkçı, A. C. ve Yılmaz, K. (2017). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının tarihi çevre eğitimine yönelik görüşleri. Marmara Coğrafya Dergisi, 35, ss.74-86.
  • Kızılçaoğlu, A. ve Önal, H. (2008). Beşeri sistemler öğrenme alanında yerel bakış açısının önemi ve etkinlik önerileri. Marmara Coğrafya Dergisi, 18, ss.96-113.
  • Kolukısa, E. A. (2002). Lise coğrafya öğretim programı hazırlanırken dikkat edilmesi gerekli bazı hususlar. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(2), ss.159-168.
  • Köşker, N. (2012). Coğrafya eğitiminde yer temelli öğretim yaklaşımına ilişkin öğretmen görüşleri (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Köşker, N. ve Karabağ, S. (2012). Coğrafya eğitiminde yer temelli öğretim yaklaşımına ilişkin öğretmen görüşleri. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 16(3), ss.123-137.
  • Kubiatko, M., Janko T. and Mrazkova, K. (2012). Czech student attitudes towards geography, Journal of Geography, 111(2), pp.67-75. DOI: 10.1080/00221341.2011.594904
  • Lei, Z. (2007). Study local geography education in middle school by inquiring, (Unpublished Master’s Thesis). Northeast Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1320684
  • Li, Y. (2014). The research on content system of local geography teaching under the new curriculum standard in Linyi City (Unpublished Master's Thesis). Shandong Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015. http://www.dissertationtopic.net/doc/2203238
  • Malkoç, S. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde sınıf dışı okul ortamlarının kullanılma durumları (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi. Eskişehir.
  • Mathews, W. F. (1839). Local geography of europa. Kidderminster: Thomas Pennel. Erişim tarihi: 01.12.2015, https://books.google.com.tr/books?id=DXYEAAAAQAAJ&printsec=frontcover&hl=tr&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false
  • Mazman, F. (2007). Sosyal bilgiler eğitiminde gezi-gözlem metodunun uygulanmasına ilişkin bir araştırma (Tokat örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi. Tokat
  • McCune, S. (1948). Exercises for Teaching Local Geography at The Collage Level. The Journal of Geography, 47. Erişim tarihi: 24.01.2018, http://booksc.org/book/30014050/01232f
  • Mei-Xue, L. (2004). Study local geographical teaching and application of its resources – take example for senior geography teaching in zaozhuang region (Unpublished Master’s Thesis). Shandong Normal University. China. Erişim tarihi: 23.12.2015, http://www.docin.com/p-822026787.html
  • Memişoğlu, H. ve Öner, G. (2013). Sosyal bilgiler dersinde öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre coğrafya konularının öğretimi. Journal of Research in Education and Teaching, 2(3), ss.347-366.
  • Mentiş-Taş, A. ve Özkaral, T. C. (2015). Sosyal bilgiler 4-5. sınıf programı ve ders kitaplarının yer temelli eğitim yaklaşımına göre değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (XIV. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu Özel Sayısı), ss.32-43.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber, (S. Turan, Çev. Ed.), (F. Koçak-Canbaz ve M. Öz, Bölüm Çev.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Meydan, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde gezi-gözlem ve doğa eğitimi, R. Turan, A. M. Sünbül ve H. Akdağ (Ed.). Sosyal bilgiler öğretiminde yeni yaklaşımlar-I. Ankara: Pegem Akademi.
  • Meydan, A. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminde doğa eğitimi, A. Şimşek ve S. Kaymakcı (Ed.). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • Miles, M. B. ve Huberman, A. M. (2015). Genişletilmiş bir kaynak kitap: nitel veri analizi, (S. A. Altun ve A. Ersoy, Çev. Ed.), (A. Ç. Kılınç, Bölüm Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: qualitative data analysis, Second Edition, Sage Puplications, California, USA.
  • NIOS (The National Institute of Open Schooling). (2015). Nature of geography as a discipline, Erişim tarihi: 17.12.2015, http://www.nios.ac.in/media/documents/316courseE/ch1.pdf
  • Okur-Berberoğlu, E. ve Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve türkiye’deki gelişiminin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), ss.32-42.
  • Ormond, C. G. A. (2013). Sustainability education as teacher education: a mixed methods study of a place-based learning environment (Unpublished Doctoral Thesis). Simon Fraser University. Canada.
  • Öcal, Â. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersinde 6. sınıf öğrencilerinin mekânsal biliş becerilerinin incelenmesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Öner, G. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı tarih öğretimine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Türk Tarih Eğitimi Dergisi, 4(1), ss.89-121.
  • Özçağlar, A. (2006). Coğrafyaya giriş. Ankara: Hilmi Usta Matbaacılık.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), ss.323-343.
  • Özgen, N. (2011). Fiziki coğrafya dersi öğretim metoduna farklı bir yaklaşım: gezi- gözlem destekli öğretim. Marmara Coğrafya Dergisi, 23, ss.373-388.
  • Öztürk, M. ve Alkış, S. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının coğrafya ile ilgili algılamaları. İlköğretim Online, 8(3), ss.782-797.
  • Özür, N. (2010). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Pınarcıoğlı, M. (1994). Yeni coğrafya ve yerellikler, Toplum ve bilim dergisi, 64-65, Basılı, İstanbul: Birikim Yayınları. ss.90-110.
  • Rickinson, M., Dillon, J., Teamey, K., Morris, M., Choi, M. Y., Sanders, D. and Benefield, P. (2004). A review of research on outdoor learning, national foundation for educational research and king’s college london. Erişim tarihi: 16.12.2015, http://www.field-studies-council.org/media/268859/2004_a_review_of_research_on_outdoor_learning.pdf
  • Savard. C. (1976). Çağdaş pedagojiden seçmeler, (N. Yüzbaşıoğulları, Çev.). Öğretmen Kitapları: 128. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Simith, G. A. and Sobel, D. (2010). Place -and community- based education in schools. New York: Routledge.
  • Sobel, D. (2012). Place-based education: connecting classroom and community. Erişim tarihi: 09.12.2015, http://www.antiochne.edu/wp-content/uploads/2012/08/pbexcerpt.pdf
  • Şeyihoğlu, A. ve Geçit, Y. (2010). Sınıf öğretmenlerinin “coğrafya” imajları. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), ss.59-75.
  • Şimşek, A. ve Kaymakcı, S. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve kapsamı, A. Şimşek ve S. Kaymakcı (Ed.). Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • Tana, H. (2012). Research on Bayannaoer local geography teaching case design (Unpublished Master's Thesis). Inner Mongolia Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1957908
  • Taşoğlu, M. (2010). Coğrafya öğretiminde okul dışı etkinliklerin öğrencinin akademik başarısına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi. İstanbul.
  • Tomal, N. (2010). High school students’ attitudes towards geography and the questions they wonder about, Scientific Research and Essays, 5(13), pp.1729-1733.
  • Topçu, E. (2017). Out of school learning environments in social studies education: a phenomenological research with teacher candidates. International Education Studies, 10(7), pp.126-142.
  • Ünlü, M. (2014). Coğrafya öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Varma, O. P. (2005). Geography teaching. India: Sterling Publishers.
  • Wang, X. W. (2005). A practical research on local geography teaching (Unpublished Master’s Thesis). Fujian Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/957176
  • Woodhouse, J. L. and Knapp, C. E. (2000), Place-based curriculum and ınstruction: outdoor and environmental education approaches. Erişim tarihi: 08.12.2015, http://www.ericdigests.org/2001-3/place.htm
  • Xin, Z. (2007). The exploration of the basic problem of local geography education of middle school (Unpublished Master’s Thesis). Northeast Normal University. China. Erişim tarihi: 14.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1320682
  • Xu, J. H. (2005). The theory and practice in countryside’s local geography education (Unpublished Master’s Thesis). Nanjing Normal University. China. Erişim tarihi: 21.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/1045447
  • Yardımcı, E. (2009). Yaz bilim kampında yapılan etkinlik temelli doğa eğitiminin ilköğretim 4 ve 5. sınıftaki çocukların doğa algılarına etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Bolu.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, C. (1997). Coğrafya eğitiminde arazi tatbikatlarının önemi ve bir uygulama örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, ss.287-307.
  • Yılmaz, C. ve Bilgi, M. G. (2011). Aday öğretmenlerin coğrafya arazi çalışmalarına bakışı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(2), ss.961-983. Yörü, S. (2007). Vatan sevgisi ve yurttaşlık bilinci oluşturmada lise coğrafya derslerinin yerinin değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Yuan, H. B. (2004). A probe the local-geography education (Unpublished Master’s Thesis). Hunan Normal University. China. Erişim tarihi: 15.12.2015, http://mt.china-papers.com/3/?p=112174-
  • Yuan, L. Y. (2011). Study of local geographical education in middle school- take Zhenjiang City as a example (Unpublished Master’s Thesis). Shandong Normal University. China. Erişim tarihi: 22.12.2015, http://www.docin.com/p-1212394076.html
  • Yun, L. Z. (2007). The new curriculum under the concept of local geography teaching (Unpublished Master’s Thesis). Hebei Normal University. China. Erişim tarihi: 15.12.2015, http://www.topresearch.org/showinfo-109-519757-0.html
  • Yunlong, Z. (tarihsiz). Local geography teaching is the implementation of the new curriculum reform help. Erişim tarihi: 07.03.2016, http://www.docin.com/p-281436566.html ve http://big.hi138.com/jiaoyuxue/xuekejiaoyu/201012/270543.asp#.Vt1E0vmLTIV
  • Zuo, L. (2013). The development and utilization of local geography curriculum resources in Qingxin (Unpublished Master’s Thesis). Guangzhou University. China. Erişim tarihi: 15.12.2015, http://www.dissertationtopic.net/doc/2203457
Toplam 103 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Galip Öner 0000-0001-5683-1127

Hatice Memişoğlu 0000-0003-3987-8454

Yayımlanma Tarihi 6 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Öner, G., & Memişoğlu, H. (2018). Sosyal Bilgilerde Yerel Coğrafya Öğretimi: Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(3), 193-218. https://doi.org/10.30703/cije.383154

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551