Yerel coğrafya öğretimi, öğrencilerin öğrenim gördüğü okulun yakın çevresinde veya civar bölgesinde yer alan, coğrafya öğretiminde kullanılabilecek tüm coğrafi unsurların öğretimde etkin bir şekilde kullanılmasıdır. Başka bir ifadeyle yerel coğrafya öğretimi, öğrencinin mikro coğrafi çevresinden başlayarak, bulunduğu çevreyi ve bölgeyi daha iyi anlamasına olanak sağlayan, birey olarak yer aldığı ülkeyi ve yaşadığımız dünyayı anlamasını kolaylaştıran bir öğretim yaklaşımı olarak da adlandırabiliriz. Araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin yerel coğrafya öğretimine, uygulamalarına ve bu uygulamaların gerçekleştirilebilirliğine ilişkin görüş ve önerilerini tespit etmektir. Araştırma 2014-2015 eğitim-öğretim yılında ağırlıklı olarak Kayseri ve Bolu’da görev yapmakta olan 101 sosyal bilgiler öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Nitel Araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada tarafımızca hazırlanan sekiz açık uçlu sorudan oluşan bir Görüş Formu kullanılmıştır. Bu formdan elde edilen bulgular, nitel araştırma analiz tekniklerinden Betimsel Analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılar yerel coğrafyanın sosyal bilgiler dersinde kullanılabileceğini, kullanılmasıyla öğrencilere birtakım yararlar sağlayacağını ve yerel coğrafya öğretiminden sosyal bilgiler dersinde Yeryüzü Şekilleri, İklim ve Türleri, Ekonomi ve Sosyal Hayat, Nüfus ve Yerleşme, Bölgelerimiz, Ulaşım, Turizm ve Sanayi ile Tarım ve Hayvancılık gibi konularda yararlanılabileceğini belirtmişlerdir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretim programına yerel coğrafya ile ilgili doğrudan konu ve ünitelerin eklenmesi gerektiğini ifade etmişlerdir.
Teaching local geography is the effective use of all
geographical elements that can be used while teaching the geography of
immediate surroundings or the neighborhood adjacent to the school
where students receive their education. In other words, teaching local
geography can also be referred to as a teaching approach that provides an
initial understanding of the physical environment by centering on the student’s
immediate and local environment. This is then gradually extended to include a
range of wider environments, which in return allows individuals to understand
better about the country and the world they live in. The present study aims to
identify social studies teachers' opinions and suggestions about teaching local
geography, its applications and the feasibility of these applications.
Participants in this study were 101 social studies teachers who worked in
Kayseri and Bolu throughout the 2014-2015 academic year. The qualitative
research method was used while conducting the present study. The feedback
questionnaire, which was composed of 8 open-ended questions and prepared by the
researcher, was also employed. The findings obtained through this questionnaire
were analyzed with the descriptive analysis method, which is one of the
qualitative research methods. As a result of the study, participants stated
that teaching local geography could be used in social studies courses and that
its application would be beneficial to students. In addition to this, they also
pointed out that they, as teachers, could also benefit from teaching local
geography in various subjects such as landforms, climate and climate types,
economy and social life, population and settlement, regions, transportation,
tourism and industry as well as agriculture and animal husbandry. Furthermore,
they indicated that subjects and units as regard to local geography should be
added to the social studies curriculum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 7 Issue: 3 |