Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin öğretime yönelik duyuşsal farkındalık düzeylerini belirlemek için bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 386 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Ölçeğin geliştirilmesi sürecinde, alan yazın tarama, madde havuzu oluşturma, uzman görüşleri alma, ön deneme çalışması yapma, ana uygulama, geçerlilik ve güvenilirlik analizleri yapma işlemleri gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile madde analizleri sonucunda, ölçekte 37 madde yer almıştır. Bu analizlerin sonucunda ölçeğin, tek boyutlu fakat 5 faktörlü bir yapıya sahip olduğu ve doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ölçeğin beşli faktör yapısının doğrulandığı görülmüştür. Bu faktörler, sırasıyla “Alma” (7 madde), “Tepkide Bulunma” (9 madde), “Değer Verme” (8 madde), “Örgütleme” (7 madde) ve “Kişilik Haline Getirme” (6 madde) olarak adlandırılmıştır. Ölçek maddelerinin faktör yükleri ,506-,837 arasında değişmektedir. Ölçek maddelerinde %27’lik alt-üst grupların ortalamaları arasındaki farkların anlamlı olduğu bulunmuştur. Tüm ölçeğe ait Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı, α=,896’dır. Bu bulguların, ölçeğin geçerliliği ve güvenilirliği için tatmin edici kanıtlar olduğu ifade edilebilir.
This study aims to develop a scale of affective awareness towards instruction. The preliminary
structure, reliability and validity of the affective awareness towards instruction was examined
with a sample of 386 teacher candidates currently studying at Muğla Sıtkı Koçman University
Faculty of Education. Scale development was realized through literature survey, designing
an item pool, expert opinion, pilot study, main study and validity and reliability analyses.
Exploratory and confirmatory factor analysis propose a 37-item scale capturing five
dimensions which may be termed as “receiving” (7 items), “respond” (9 items), “valuing” (8
items), “organizing” (7 items) and “characterizing” (6 items). Item loads vary between ,506 -
,837. Differences between each item’s means of upper 27% and lower 27% points were
significant. Cronbach α coefficient was calculated as ,896. Thus, the findings show that Scale
of Affective Awareness towards Instruction can be used as a valid and reliable instrument in
education and psychology.
Diğer ID | JA46CZ22VN |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 6 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606