Bu çalışmanın amacı eğitim yöneticilerinin ''bireysel, eğitimsel ve toplumsal değerlerini'' ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden kategorisel analiz kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini, 25 ilden 42 Bilim sanat merkezi yöneticisi oluşturmaktadır. Katılımcıların 2'si kadın 36'sı erkektir. Dört katılımcı cinsiyetini yarı yapılandırılmış anket formuna yazmamıştır. Katılımcılardan kendileri için en önemli “5 bireysel, 5 toplumsal ve 5 eğitimsel değer” yazmaları istenmiştir. Elde edilen veriler 6 değer grubuna ayrılmıştır. Her bir değer grubu içerisindeki değerlerin içerik analizi yapılmış ve tablolar halinde frekans ve yüzdeleri verilmiştir. Toplam 75 farklı değerin 602 defa tekrar edildiği bulunmuştur. Bu değerlerin yüzdelikleri şu şekildedir: %22,8 ahlaki, %20,8 duygusal, %14,8 demokratik, %13,1 kişisel gelişim, % 8,8 kültürel, %8,8 toplumsal/kurumsal değerler. Çalışmada, frekansı 5 ve 5'in üstünde 31 (536 defa) ve 5'in altında 44 (66 defa) değer bulunmuştur. Değerler frekansları en yüksekten, en düşüğe sıralanmıştır. Buna göre en önemli 10 değer ve tekrarlanma sayısı şu şekildedir; sevgi/saygı 70, doğruluk / dürüstlük 54, adalet 49, iyi insan 46, hoşgörü 34, milli değerler 28, çalışkanlık 25, ahlak 25, aile 21, özgürlük 20. Veriler incelendiğinde değerlerin ''bireysel, eğitimsel ve toplumsal'' kategorilerdeki frekanslarının toplam frekanslarından daha düşük olduğu ve yöneticilerin farklı değerleri kendilerine ilke edindikleri bulunmuştur. Özellikle, katılımcıların bireysel, eğitimsel ve toplumsal değerlerinin farklılaştığı bulunmuştur.
The aim of this study was to determine The Science and Art Center Managers' perspectives to
the value concept and to reveal these managers’ ‘‘individual, social and educational values''.
Categorical analysis which is a qualitative research design was used for the study. The
research universe of this study constituted 42 managers from 25 provinces. Two participants
were female and 36 participants were male. Four participants didn't mention his/her sex.
''Write the most important 5 individual, 5 social and 5 educational values for you.'' was said
to the participants. The obtained data was divided into six groups. The values in each group
were made content analysis and in the form of tables were given frequency and percentages.
It was found that totally 75 different values were repeated 602 times. The values and their
percentages are as follows; 22,8 % moral, 20,8 % emotional, 14,8% democratic, 13,1%
individual development, 8,8% cultural, 8,8% social/institutional values. In the study, it was
found 31 values that were their frequencies above 5 and 44 values were their frequency under
5. The values were ranked from the highest to the lowest. The most important ten values are
as follows; love/respect 70, accuracy/honesty 54, justice 49, good person 46, tolerance 34,
national values 28, diligence 25, morality 25, family 21, freedom 20. It was found that the
Diğer ID | JA24HH82KR |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606