Bu araştırmanın amacı, fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeyi ile karar verme stratejisinin cinsiyet, sınıf seviyesi, anne ve babanın mesleği, kardeş sayısı, mezun olunan lise ve okunan bölüm gibi çeşitli değişkenler açısından incelenerek aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla, 2014-2015 eğitim öğretim yılının güz döneminde Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki sınıf öğretmenliği ve fen bilgisi öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören 379 kadın ve 129 erkek olarak toplam 508 öğrenci çalışma kapsamına alınmıştır. Tarama yönteminde gerçekleştirilen araştırmada veri toplama aracı olarak; araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgi formu ile “Fen ve Teknoloji Okuryazarlık Düzeyleri ölçeği” ve “Karar Verme Stratejileri Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 programında analiz edilmiştir. “Fen ve teknoloji okur yazarlık düzeyi ölçeğinin” cronbach alpha değeri .81, “karar verme stratejileri ölçeğinin” cronbach alpha değeri ise .73 olarak belirlenmiştir. Analiz sonucunda; fen okuryazarlığı ve karar verme becerisinin sınıf seviyesine bağlı olarak anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği görülmüştür. Ayrıca, bu iki ölçekten alınan puanlar arasında ise negatif anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Fen okuryazarlığı karar verme stratejisi sınıf öğretmen adayları fen bilgisi öğretmen adayları.
In this research it is aimed to examine the decision making strategy and scientific literacy of
university students in terms of variances such as sex, class level, mothers’ occupation, fathers’
occupation, number of sibling, high school and study department. With this aim, 508 students
as 379 females and 129 males were having education in primary school teaching and science
teaching departments in education faculty of a middle-sized university in northern of Turkey
in fall semester of 2014-2015 educational years were included within the scope of the study.
The study was conducted with survey method. As data collection tools, information form
developed by researchers and “Science and Technological Literacy Level Scale” and
“Decision-making Strategies Scale” were used. The obtained data were analyzed in SPSS 15.0
program. Cronbach’s alpha reliability coefficient of the “Science and Technological Literacy
Level Scale” was determined as .53.The study was conducted with survey method. As data
collection tools, information form developed by researchers and “Science and Technological
Literacy Level Scale” and “Decision-making Strategies Scale” were used. The obtained data
were analyzed in SPSS 15.0 program. At the end of the analysis, it was seen that science
literacy and decision-making skill differed significantly depending on the grade level.
Moreover, a negative significant relationship was determined between these scales.
science literacy decision making strategy primary school pre service teacher science pre service teacher
Diğer ID | JA85KN53DU |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606