Bu araştırmanın amacı, annelerin beş yaş çocuklarının gelişimine ilişkin okul öncesi eğitimden beklentilerinin incelenmesidir. Araştırmaya Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı anaokullarına devam eden beş yaş 198 çocuğun annesi katılmıştır. Araştırmada annelerin beş yaş çocuklarının gelişimine ilişkin okul öncesi eğitimden beklentilerini incelemek amacıyla ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu kullanılmıştır. Anket formu, kişisel bilgi formu ve çocukların gelişimine ilişkin beklentiler olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Niceliksel verilerin normal dağılıma uygunlukları, Kolmogorov-Smirnov testi ile sınanmıştır. Normallik testleri sonrasında kullanılacak istatistiksel analiz yöntemleri belirlenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde tek yönlü varyans analizi (One-Way Anova) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda çekirdek aile tipine sahip ve tek çocuğa sahip olan annelerin beklentilerinin diğer annelere göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Anne öğrenim düzeyine göre annelerin beklentileri farklılık göstermemiştir. Araştırma bulguları doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study was to determine the mother's developmental expectations from preschool
education for their five-year-old children. Mothers of 198 children in the age
group of five, who received education in the kindergartens affiliated with
Ministry of National Education in the city center of Malatya, were included in
the study. In this study, relational screening model was used in order to
examine expectations of the mothers from preschool education regarding
development of their five year-old children. A questionnaire developed by the researcher
was used as data collection tool. The questionnaire consisted of two sections
as personal information form and expectations related to development of the
children. Statistic Program for Social Sciences (SPSS 22) was used to analyze
data. Conformity of quantitative data to normal distribution was examined by
using Kolmogorov-Smirnov test. One-way analysis of variance (One-Way Anova)
were used to analyze the data of the study.
As a result of the study, it was determined that mothers having a
nuclear family type and one child had higher expectations comparing to mothers.
Expectations of mothers were not defferent in terms of their educational level.
Suggestions were made in accordance with results of the study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA72NB47JS |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606