Uzunluk ölçme, ölçme konusunda öğrencilerin ilk karşılaştıkları ve anlamada zorlandıkları konulardan birisidir. Uzunluk ölçmeyle ilgili öğrencilerde sık görülen farklı kavrayışlarından birisi de öğrencilerin birimleri saymak yerine noktaları veya cetvel üzerindeki çizgileri saymayı tercih etmesidir. Öğrencilerin uzunluk ölçümüne ilişkin kavramsal anlamayı gerçekleştirebilmelerine yardım edebilmek için sınıf öğretmenlerinin bu ve benzeri farklı kavrayışların farkında olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada öğrencilerin birime dikkat etmeden şekil üzerindeki noktaları veya cetvel üzerindeki çizgileri sayarak uzunluk ölçümünü gerçekleştirmelerine ilişkin sınıf öğretmeni adaylarının bilgileri araştırılmıştır. Veriler sınıf öğretmenliği son sınıfta öğrenim gören 85 öğretmen adayına uygulanan anketler ve daha sonra 4 öğretmen adayı ile yapılan mülakatlarla toplanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, çalışmaya katılan öğretmen adaylarının %59’unun öğrencinin sahip olduğu farklı kavrayışı tespit edemedikleri görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının %20’si öğrencideki farklı kavrayışın farkında olmalarına rağmen doğru bir şekilde açıklayamamışlardır. Bu iki kategoride yer alan öğretmen adayları ile yapılan mülakatlardan elde edilen bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının uzunluk ölçümünü kavramsal olarak anlayamadıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının %21’i öğrencinin sahip olduğu farklı kavrayışın yanlış olduğunu tespit ederek doğru bir şekilde açıklamışlardır.
Aksu, Z. ve Konyalıoğlu, A.C. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının kesirler konusundaki
pedagojik alan bilgileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 723-
738.
Aydın S. ve Boz, Y. (2012). Review of studies related to pedagogical content knowledge in the
context of science teacher education: turkish case. Educational Sciences: Theory & Practice
, 12-1 :479-505.
Baki, M. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının bölme işlemi ile ilgili matematiksel bilgileri ve
öğretimsel açıklamaları. Eğitim ve Bilim, 38 (167), 300-311.
Baki, M. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi:
bir ders imecesi (lesson study) çalışması. Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Trabzon.
Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes
ıt special? Journal of Teacher Education, 59, 5, 389-407.
Baroody, A. J., & Wilkins, J. L. M. (1999). The development of informal counting, number, and
arithmetic skills and concepts. In J. V. Copley (Ed.), Mathematics in the early years (pp.
48-65). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Barrett, J. E., Jones, G., Thornton, C., & Dickson, S. (2003). Understanding children’s
developing strategies and concepts for lenngth. D.H. Clements ve G. Bright (Eds.),
Learning and Teaching Measurement 2003 Yearbook (s. 46-57). Reston,VA: NCTM.
Battista, M. T. (2006). Understanding the development of students’ thinking about length.
Teaching Children Mathematics, 13(3), 140–146.
Bilgölbali, E. ve Özmantar, M. F. (2009). Matematiksel kavram yanılgıları: Sebepleri ve çözüm
arayışları. M. F. Özmantar, E. Bingölbali, (Editörler). İlköğretimde Karşılaşılan
Matematiksel Zorluklar Ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Chick, H. L., & Baker, M. K. (2005). Investigating teachers’ responses to student
misconceptions. Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the
Psychology of Mathematics Education, Vol. 2, pp. 249-256. Melbourne: PME.
Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Üçyol Kültür Merkezi, Trabzon.
Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Dede, Y. (2007). Matematik Öğretmen Adaylarının Oluşturmacı Yaklaşıma İlişkin
Düşünceleri Ve Uygulamaları. Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu IV,
“Yapılandırmacılık ve Öğretmen”, 120-130
Depaepe, F., Verschaffel, L., & Kelchtermans, G. (2013). Pedagogical content knowledge: A
systematic review of the way in which the concept has pervaded mathematics
educational research. Teaching and Teacher Education, 34, 12-25.
Dönmez, G. (2009). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik
alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Emekli, A. (2001). Ölçüler konusunun öğretiminde yanılgıların teşhisi ve alınması gereken tedbirler.
Yayınlanmamış Master Tezi, Selçuk Üniversitesi , Konya, Türkiye.
Even, R., & Tirosh, D. (1995). Subject-Matter Knowledge and Knowledge about Students as
Sources of Teacher Presentations of The Subject-Matter, Educational Studies in
Mathematics, 29, 1-20.
Gökbulut, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimler konusundaki pedagojik alan
bilgileri. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Gökkurt, B., Şahin, Ö., Soylu, Y. ve Soylu, C. (2013). Examining pre-service teachers'
pedagogical content knowledge on fractions in terms of students’ errors. International
Online Journal of Educational Sciences, 5 (3), 719-735.
Hacıömeroğlu, G. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim için matematiksel bilgisi:
öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerine ilişkin çözümlerinin analizi. Eğitim ve
Bilim, 38 (168), 332-346.
Hawkins, W. J. (2012). An investıgatıon of primary teachers’ pedagogical content knowledge
when teaching measurement to years three and four. 12th International Congress on
Mathematical Education, 8 July – 15 July, 2012, COEX, Seoul, Korea.
Hill, H.C, Ball, D. L., & Schilling, S. G. (2008). Unpacking Pedagogical Content Knowledge:
Conceptualizing and Measuring Teachers‘ Topic-Specific Knowledge of Students.
Journal for Research in Mathematics Education, 39 (4), 372-400.
Hill, H. C., Rowan, B., & Ball, D. L. (2005). Effects of teachers' mathematical knowledge for
teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42, 2, 371-406
Lehrer, R., Jaslow, L., & Curtis, C. (2003). Developing an understanding of measurment in the
elementary grades. In D. H. Clements & G. Bright (Eds.), Learning and teaching
measurement: 2003 Yearbook (pp. 3–16). Reston, VA: National Council of Teachers of
Mathematics.
Loughran, J., Mulhall, P., & Berry, A. (2004). In search of pedagogical content knowledge in
science: Developing ways of articulating and documenting professional practice.
Journal of Research in Science Teaching, 41, 370-391.
Manizade, A. (2006). Desingning Measures for Assessing Teacher’s Pedagogical Content Knowledge
of Geometry and Measurment at the Middle School Level. Yayınlanmamış Doktora Tezi,
University of Virginia.
MEB, (2009a). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim
Programı. Ankara: MEB Basimevi.
MEB, (2015). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlkokul Matematik Dersi 1-4. Sınıflar Öğretim
Programı. Ankara: MEB Basimevi.
MEB, (2009b). Özel Alan Yeterlikleri: Matematik Komisyonu 2. Dönem Raporu. Ankara: Millî
Eğitim Basımevi.
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London: SagePublication.
Özmantar. M. F. ve Bingölbali, E. (2009). Sınıf Öğretmenleri ve Matematiksel Zorlukları.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 401-427.
Park, S., & Oliver, J. S. (2008). Revisiting the conceptualization of pedagogical content
knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as professionals.
Research in Science Education, 38, 261–284.
Pırasa, N. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimiyle ilgili bilgilerinin değişim
sürecinin incelemesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Segall, A. (2004). Revisiting pedagogical content knowledge: the pedagogy of content/ the
content of pedagogy. Teacher and Teacher Education, 20:489-504.
Sezer, E. (2012). Matematik öğretimi dersi kapsamında kullanılan yazma etkinliklerinin sınıf
öğretmeni adaylarının kesirler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerine etkisinin incelenmesi.
Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational
Researcher, 15, 4-14
Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard
Educational Review. 57 (1), 1-22.
Stephan, M., & Clements, D. H. (2003). Linear and area measurement in prekindergarten to
grade 2. In D. H. Clements & G. Bright (Eds.), Learning and teaching measurement: 2003
Yearbook (pp. 3–16). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Şahin,Ö., Gökkurt, B., Başıbüyük, K., Erdem, E., Nergiz,T. ve Soylu,Y. (2013). Matematik ve
sınıf öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgilerinin karşılaştırılması. The Journal of
Academic Social Science Studies, 6(4), 693-713.
Şişman, G. ve Aksu, M. (2009). Yedinci sınıf öğrencilerin alan ve çevre konularındaki
başarıları. İlköğretim Online Dergisi, 8 (1), 243–253.
Tan-Sisman, G., & Aksu, M. (2012). The length measurement in the Turkish mathematics
curriculum: Its potential to contribute to students’ learning. International Journal of
Science and Mathematics Education. 10 (2), 363 – 385.
Toluk-Uçar, Z. (2011). Öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgisi: öğretimsel açıklamalar.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,2 ,2, 87- 102.
Turnuklu, E. ve Yeşildere, S. (2007). The pedagogical content knowledge in mathematics:
preservice primary mathematics teachers' perspectives in Turkey, Issues in the
Undergraduate Mathematics Preparation of School Teachers. IUMPST: The Journal,
Vol.1, October, 1-13.
Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği
gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Edit. Soner Durmuş), Ankara: Nobel Akademik
Yayıncılık.
Van Driel, J. H., Verloop, N., & De Vos, W. (1998). Developing science teachers’pedagogical
content knowledge. Journal of Research in Science Teaching, 35 (6), 673-695.
Yeşildere, S. ve Akkoç, H. (2010). Matematik öğretmen adaylarının sayı örüntülerine ilişkin
pedagojik alan bilgilerinin konuya özel stratejiler bağlamında incelenmesi. On Dokuz
Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 125-149.
Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara:
Seçkin Yayıncılık.
Zembat, İ. Ö. (2009). Ölçme temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları. M. F.
Özmantar, E. Bingölbali, (Editörler). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve
Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Zembat, İ. Ö. (2008). Sayıların farklı algılanması- sorun sayılarda mı? öğrencilerde mi?, yoksa
öğretmenlerde mi? M. F. Özmantar, E. Bingölbali, ve H. Akkoç (Editörler). Matematiksel
Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi
Zembat, İ. Ö. (2013). Matematiksel analizi ile ölçme kavramı ve uzunluk, alan ve hacim
nitelikleri. İ. Ö. Zembat, M. F. Özmantar, E. Bingölbali, H. Şandır ve A. Delice
(Editörler). Tanımları ve Tarihsel Gelişmeleriyle Matematiksel Kavramlar. Ankara: Pegem
Akademi.
Investigating Of Pedagogical Content Knowledge of Pre-Service Primary Teachers’ Related To the Length Measurement in the Context Students’ Understanding
Length is the first measurement subject that students encounter and face challenges in order
to understand. One of the different understanding observed among the students with respect
to length measurement subject is that they prefer counting the points and the lines on the ruler
instead of counting the units. Teacher should have awareness regarding these misconceptions
and similar ones in order to help students grasp the length measurement conceptually. Within
this scope, this study investigated to what extent the pre-service primary teacher, who are the
important future teachers, are able to determine the different understanding of the students.
Data were collected through the questionnaires administered to the 85 pre-service primary
teachers and interviews were performed with 4 pre-service primary teachers later on. At the
end of the analysis of the data obtained, the answers given by the pre-service teachers were
collected within three categories. 59% of the teacher candidates were placed in the category
which included the candidates who were not aware of the different understanding, 20% of
them were placed in the category which included the candidates who were aware of the
different understanding but who did not express it in the right way and 21% of them were
placed in the category which included the candidates who were aware of the different
understanding and expressed it in the right way
Aksu, Z. ve Konyalıoğlu, A.C. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının kesirler konusundaki
pedagojik alan bilgileri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (2), 723-
738.
Aydın S. ve Boz, Y. (2012). Review of studies related to pedagogical content knowledge in the
context of science teacher education: turkish case. Educational Sciences: Theory & Practice
, 12-1 :479-505.
Baki, M. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının bölme işlemi ile ilgili matematiksel bilgileri ve
öğretimsel açıklamaları. Eğitim ve Bilim, 38 (167), 300-311.
Baki, M. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi:
bir ders imecesi (lesson study) çalışması. Doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Trabzon.
Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes
ıt special? Journal of Teacher Education, 59, 5, 389-407.
Baroody, A. J., & Wilkins, J. L. M. (1999). The development of informal counting, number, and
arithmetic skills and concepts. In J. V. Copley (Ed.), Mathematics in the early years (pp.
48-65). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Barrett, J. E., Jones, G., Thornton, C., & Dickson, S. (2003). Understanding children’s
developing strategies and concepts for lenngth. D.H. Clements ve G. Bright (Eds.),
Learning and Teaching Measurement 2003 Yearbook (s. 46-57). Reston,VA: NCTM.
Battista, M. T. (2006). Understanding the development of students’ thinking about length.
Teaching Children Mathematics, 13(3), 140–146.
Bilgölbali, E. ve Özmantar, M. F. (2009). Matematiksel kavram yanılgıları: Sebepleri ve çözüm
arayışları. M. F. Özmantar, E. Bingölbali, (Editörler). İlköğretimde Karşılaşılan
Matematiksel Zorluklar Ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Chick, H. L., & Baker, M. K. (2005). Investigating teachers’ responses to student
misconceptions. Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the
Psychology of Mathematics Education, Vol. 2, pp. 249-256. Melbourne: PME.
Çepni, S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş. Üçyol Kültür Merkezi, Trabzon.
Erkuş, A. (2013). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Dede, Y. (2007). Matematik Öğretmen Adaylarının Oluşturmacı Yaklaşıma İlişkin
Düşünceleri Ve Uygulamaları. Eğitimde Yeni Yönelimler Sempozyumu IV,
“Yapılandırmacılık ve Öğretmen”, 120-130
Depaepe, F., Verschaffel, L., & Kelchtermans, G. (2013). Pedagogical content knowledge: A
systematic review of the way in which the concept has pervaded mathematics
educational research. Teaching and Teacher Education, 34, 12-25.
Dönmez, G. (2009). Matematik öğretmen adaylarının limit ve süreklilik kavramlarına ilişkin pedagojik
alan bilgilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans tezi, Marmara
Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
Emekli, A. (2001). Ölçüler konusunun öğretiminde yanılgıların teşhisi ve alınması gereken tedbirler.
Yayınlanmamış Master Tezi, Selçuk Üniversitesi , Konya, Türkiye.
Even, R., & Tirosh, D. (1995). Subject-Matter Knowledge and Knowledge about Students as
Sources of Teacher Presentations of The Subject-Matter, Educational Studies in
Mathematics, 29, 1-20.
Gökbulut, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimler konusundaki pedagojik alan
bilgileri. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Gökkurt, B., Şahin, Ö., Soylu, Y. ve Soylu, C. (2013). Examining pre-service teachers'
pedagogical content knowledge on fractions in terms of students’ errors. International
Online Journal of Educational Sciences, 5 (3), 719-735.
Hacıömeroğlu, G. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim için matematiksel bilgisi:
öğrencilerin toplama ve çıkarma işlemlerine ilişkin çözümlerinin analizi. Eğitim ve
Bilim, 38 (168), 332-346.
Hawkins, W. J. (2012). An investıgatıon of primary teachers’ pedagogical content knowledge
when teaching measurement to years three and four. 12th International Congress on
Mathematical Education, 8 July – 15 July, 2012, COEX, Seoul, Korea.
Hill, H.C, Ball, D. L., & Schilling, S. G. (2008). Unpacking Pedagogical Content Knowledge:
Conceptualizing and Measuring Teachers‘ Topic-Specific Knowledge of Students.
Journal for Research in Mathematics Education, 39 (4), 372-400.
Hill, H. C., Rowan, B., & Ball, D. L. (2005). Effects of teachers' mathematical knowledge for
teaching on student achievement. American Educational Research Journal, 42, 2, 371-406
Lehrer, R., Jaslow, L., & Curtis, C. (2003). Developing an understanding of measurment in the
elementary grades. In D. H. Clements & G. Bright (Eds.), Learning and teaching
measurement: 2003 Yearbook (pp. 3–16). Reston, VA: National Council of Teachers of
Mathematics.
Loughran, J., Mulhall, P., & Berry, A. (2004). In search of pedagogical content knowledge in
science: Developing ways of articulating and documenting professional practice.
Journal of Research in Science Teaching, 41, 370-391.
Manizade, A. (2006). Desingning Measures for Assessing Teacher’s Pedagogical Content Knowledge
of Geometry and Measurment at the Middle School Level. Yayınlanmamış Doktora Tezi,
University of Virginia.
MEB, (2009a). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim
Programı. Ankara: MEB Basimevi.
MEB, (2015). Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, İlkokul Matematik Dersi 1-4. Sınıflar Öğretim
Programı. Ankara: MEB Basimevi.
MEB, (2009b). Özel Alan Yeterlikleri: Matematik Komisyonu 2. Dönem Raporu. Ankara: Millî
Eğitim Basımevi.
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London: SagePublication.
Özmantar. M. F. ve Bingölbali, E. (2009). Sınıf Öğretmenleri ve Matematiksel Zorlukları.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 401-427.
Park, S., & Oliver, J. S. (2008). Revisiting the conceptualization of pedagogical content
knowledge (PCK): PCK as a conceptual tool to understand teachers as professionals.
Research in Science Education, 38, 261–284.
Pırasa, N. (2009). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimiyle ilgili bilgilerinin değişim
sürecinin incelemesi. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Segall, A. (2004). Revisiting pedagogical content knowledge: the pedagogy of content/ the
content of pedagogy. Teacher and Teacher Education, 20:489-504.
Sezer, E. (2012). Matematik öğretimi dersi kapsamında kullanılan yazma etkinliklerinin sınıf
öğretmeni adaylarının kesirler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerine etkisinin incelenmesi.
Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational
Researcher, 15, 4-14
Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: foundations of the new reform. Harvard
Educational Review. 57 (1), 1-22.
Stephan, M., & Clements, D. H. (2003). Linear and area measurement in prekindergarten to
grade 2. In D. H. Clements & G. Bright (Eds.), Learning and teaching measurement: 2003
Yearbook (pp. 3–16). Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
Şahin,Ö., Gökkurt, B., Başıbüyük, K., Erdem, E., Nergiz,T. ve Soylu,Y. (2013). Matematik ve
sınıf öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgilerinin karşılaştırılması. The Journal of
Academic Social Science Studies, 6(4), 693-713.
Şişman, G. ve Aksu, M. (2009). Yedinci sınıf öğrencilerin alan ve çevre konularındaki
başarıları. İlköğretim Online Dergisi, 8 (1), 243–253.
Tan-Sisman, G., & Aksu, M. (2012). The length measurement in the Turkish mathematics
curriculum: Its potential to contribute to students’ learning. International Journal of
Science and Mathematics Education. 10 (2), 363 – 385.
Toluk-Uçar, Z. (2011). Öğretmen adaylarının pedagojik içerik bilgisi: öğretimsel açıklamalar.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education,2 ,2, 87- 102.
Turnuklu, E. ve Yeşildere, S. (2007). The pedagogical content knowledge in mathematics:
preservice primary mathematics teachers' perspectives in Turkey, Issues in the
Undergraduate Mathematics Preparation of School Teachers. IUMPST: The Journal,
Vol.1, October, 1-13.
Van De Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. M. (2012). İlkokul ve ortaokul matematiği
gelişimsel yaklaşımla öğretim. (Çev. Edit. Soner Durmuş), Ankara: Nobel Akademik
Yayıncılık.
Van Driel, J. H., Verloop, N., & De Vos, W. (1998). Developing science teachers’pedagogical
content knowledge. Journal of Research in Science Teaching, 35 (6), 673-695.
Yeşildere, S. ve Akkoç, H. (2010). Matematik öğretmen adaylarının sayı örüntülerine ilişkin
pedagojik alan bilgilerinin konuya özel stratejiler bağlamında incelenmesi. On Dokuz
Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 125-149.
Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara:
Seçkin Yayıncılık.
Zembat, İ. Ö. (2009). Ölçme temel bileşenleri ve sık karşılaşılan kavram yanılgıları. M. F.
Özmantar, E. Bingölbali, (Editörler). İlköğretimde Karşılaşılan Matematiksel Zorluklar ve
Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi.
Zembat, İ. Ö. (2008). Sayıların farklı algılanması- sorun sayılarda mı? öğrencilerde mi?, yoksa
öğretmenlerde mi? M. F. Özmantar, E. Bingölbali, ve H. Akkoç (Editörler). Matematiksel
Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri. Ankara: Pegem Akademi
Zembat, İ. Ö. (2013). Matematiksel analizi ile ölçme kavramı ve uzunluk, alan ve hacim
nitelikleri. İ. Ö. Zembat, M. F. Özmantar, E. Bingölbali, H. Şandır ve A. Delice
(Editörler). Tanımları ve Tarihsel Gelişmeleriyle Matematiksel Kavramlar. Ankara: Pegem
Akademi.
Şimşek, N., & Boz, N. (2015). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzunluk Ölçme Konusunda Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Kavrayışları Bağlamında İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 4(3), 10-30. https://doi.org/10.30703/cije.321372