The aim of this study is to determine whether self-efficacy levels of class teachers with
regard to teaching mathematics vary according to gender, university grade and grade point
averages (gpa). The study is a descriptive study with survey model. The sample of the study
is composed of a total of 160 third grade and fourth grade students attending Elementary
Education Department. In this study, “Mathematics Teaching Self-Efficacy Perception Scale”
composed of 21 items and developed by Enochs, Smith and Huinker (2000) and adapted
into Turkish by Çakıroğlu (2000), was used to collect study data. Data obtained as result of
the administration of this scale analyzed by using SPSS (17.0) software. In the analysis of
data, frequency, percentage, standard deviation, arithmetic mean, independent samples ttest
and Kruskal Wallis H- test were used as statistical techniques. As a result of the study,
although mean scores of class teacher candidates in “outcome expectancy” sub-dimension of
Mathematics Teaching Self-efficacy Scale was good, it was found out that their scores from
“personal efficiency” sub-dimension and overall mean scores from the scale were at
medium level. Besides, it was revealed that mathematics teaching self-efficacy perceptions
of class teacher candidates did not vary significantly in terms of gender, grade and grade
point averages variables.
Class teacher candidates self-efficacy perception mathematics teaching selfefficacy perception
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algı düzeylerinin ve matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algılarının cinsiyet, üniversite sınıf seviyesi ve kademik başarı notu değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2014-2015 öğretim yılı Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden toplam 160 kişi oluşturmaktadır. Çalışmada, verileri toplamak amacıyla Enochs, Smith ve Huinker (2000) tarafından geliştirilen ve Çakıroğlu (2000) tarafından Türkçeye uyarlanan toplam 21 maddeden oluşan “Matematik Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS (17.0) paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde istatistiksel teknikler olarak; frekans, yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, bağımsız gruplar için t testi ve Kruskal Wallis H- testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik Algı Ölçeğinin “sonuç beklentiler” alt boyutu ortalamasının 3.81 (iyi düzeyde ) olmasına rağmen, “kişisel yeterlik” alt boyutu ortalamasının 2.77 ve ölçeğin genel ortalama puanın 3.17 ile iyi düzeyde olmadığı bulgulanmıştır. Ayrıca, sınıf öğretmen adaylarının matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algılarının cinsiyet, sınıf ve akademik başarı notu değişkenleri açısından anlamlı şekilde farklılık göstermediği ortaya çıkmıştır.
Sınıf öğretmeni adayları öz-yeterlik algısı matematik öğretimine yönelik öz-yeterlik algısı
Diğer ID | JA46NA67CV |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606