Research Article
BibTex RIS Cite

Olağandışı Durumlarda Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançlarındaki Değişimin İncelenmesi

Year 2024, Volume: 13 Issue: 3, 543 - 557, 29.09.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1293172

Abstract

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının normal eğitim-öğretim sürecinin dışında gerçekleşen olağandışı durumlarda eğitim-öğretim sürecine yönelik epistemolojik inançlarının nasıl değişim gösterdiğini ortaya koymaktır. COVID-19 salgını bu amacı gerçekleştirmek için fırsat sağladığı düşünülmüş ve bu değişimi ortaya koymak için salgın öncesi ve sonrasında 4. Sınıf 30 sınıf öğretmeni adayından Öğretmen İnanç Envanteri (ÖİG) ile veriler toplanmıştır. Bu veriler, ÖİG kapsamında hazırlanmış analiz haritası kullanılarak tematik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Yapılan karşılaştırmalı analizi sonucunda ilk verilere göre öğretmen merkezli veya öğrenci merkezli bakış açısına geçiş yaptığı tespit edilen öğretmen adayları ile değişimin kaynağını anlamak amacıyla çevrimiçi yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Elde edilen bulgular, öğretmen adaylarındaki değişimin kaynağının hoşnutsuzluk olduğu ortaya konmuş olup bu hoşnutsuzluğu türünün ise öğretmen adayına göre değiştiği görülmüştür. Özellikle öğrenci merkezliden öğretmen merkezli yaklaşıma geçiş yapan öğretmen adaylarının değişimi “yapısal hoşnutsuzluk”; öğretmen merkezli bakış açısından öğrenci merkezli bakış açısına geçenler ise “pedagojik hoşnutsuzlukla” açıkladıkları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlara uygun olarak uzaktan eğitim analiz haritaları düzenlenerek ekte sunulmuştur.

References

  • Akkoyunlu, B. & Bardakcı, S. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/#acil-uzaktan/
  • Anderson, R. D., & Helms, J. V. (2001). The ideal of standards and the reality of schools: needed research. Journal of Research in Science Teaching, 38, 3–16. https://doi.org/10.1002/1098-2736(200101)38:1<3::AID-TEA2>3.0.CO;2-V
  • Atilla, M. & Özeken, Ö. (2015). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavı: fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor?. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 34(1), 124-140. https://doi.org/10.7822/omuefd.214999
  • Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeğinin Türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ogusbd/issue/10999/131627
  • Bıkmaz, F. (2017). Öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışları ve bilimsel epistemolojik inançlarının araştırılması: Boylamsal bir çalışma. Eğitim ve Bilim, 42(189), 183-196. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.4601
  • Braun, V. & Clarke, V. (2014) What can “thematic analysis” offer health and wellbeing researchers?. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being, 9, 1-2. http://doi.org/10.3402/qhw.v9.26152
  • Chan, K. W. (2004). Pre-service teachers’ epistemological beliefs and conceptions about teaching and learning: Cultural implication for research in teacher education. Australian Journal of Teacher Education, 29(1), 1-13. http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2004v29n1.1
  • Chan, K.W., & Elliott, R.G. (2004). Relational Analysis of Personal Epistemology and Conceptions about Teaching and Learning. Teaching and Teacher Education, 20, 817–831. https://doi.org/10.1016/j.tate.2004.09.002
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2005). Research methods in education (5th Ed.). Routledge Falmer.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (3. baskı). Sage.
  • Çevik, N. (2014). Öğretmen görüşlerine göre orta öğretim kurumlarındaki seramik derslerinde uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri ile araç-gereç ve malzeme kullanımının incelenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 159-169. https://l24.im/BEzUR
  • Deryakulu, D. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri ile Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 230-249.
  • Erdamar, G., & Alpan, G. (2011). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları. E- Journal of New Word Sciences Academy, 6(4), 2689-2698. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/185533
  • Feldman, A. (2000). Decision making in the practical domain: a model of practical conceptual change. Science Education, 84(5), 606-623. https://doi.org/10.1002/1098-237X(200009)84:5%3C606::AID-SCE4%3E3.0.CO;2-R
  • Fennema, E., & Franke, M. L. (1992). Teachers' knowledge and its impact. In: Grouws, D. A. (ed.), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, Macmillan, 147-164.
  • Fisher, I., & Ziviani, J. (2004). Explanatory case studies: Implications and applications for clinical research. Australian Occupational Therapy Journal, 51(4), 185-191. https://doi.org/10.1111/j.1440-1630.2004.00446.x
  • Gess-Newsome, J., Southerland, S. A., Johnston, A. & Woodbury, S. (2003). Educational reform, personal practical theories, and dissatisfaction: The anatomy of change in college science teaching. American Educational Research Journal, 40(3), 731-767. https://doi.org/10.3102/00028312040003731
  • Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and Teaching, 8(3), 381-391. https://doi.org/10.1080/135406002100000512
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (İkinci Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Hofer, B. (2001). Personal epistemology research: Implications for teaching and learning. Journal of Educational Psychology Review, 13(4), 353–383. https://doi.org/10.1023/A:1011965830686
  • International Labour Organization (ILO) (2020). Covid-19 Ortamında ve Sonrasında Uzaktan Çalışma. https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---europe/---ro-geneva/---ilo-ankara/documents/publication/wcms_759299.pdf
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2004). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches. Pearson Education Inc.
  • Jones, M. G., & Carter, G. (2007). Science teacher attitudes and beliefs. K. S. Abelly & N. Lederman (Ed.), Handbook of research on science education içinde (ss. 1067–1104). Lawrence Erlbaum.
  • Kagan, D. M. (1992). Professional growth among preservice and beginning teachers. Review of educational research, 62(2), 129-169. https://doi.org/10.2307/1170578
  • Kahraman, İ. (2014). Merkezi ortak sınav uygulamasının etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 53-73. https://dergipark.org.tr/en/pub/tusbd/issue/42133/506878
  • Koray, A. (2022). Uzaktan Eğitim Fen Bilimleri Derslerinde Scratch Etkinliklerinin 5e Öğretim Planlarına Adapte Edilmesi: Öğretmen Adaylarının Hazırlık Ve Uygulama Süreçlerini Değerlendirmesi. Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırmalar-II, 55-74. Serüven.
  • Koray, A., & Pekbay, C. (2022). Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirilen Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşlerin İncelenmesi: Öğretmen Adayı Perspektifi. Turkish Journal of Primary Education, 7(2), 117-131. https://doi.org/10.52797/tujped.1206002
  • Koray, A., & Bilgin, E. (2023). The Effect of Block Coding (Scratch) Activities Integrated into the 5E Learning Model in Science Teaching on Students' Computational Thinking Skills and Programming Self-Efficacy. Science Insights Education Frontiers, 18(1), 2825-2845. https://doi.org/10.15354/sief.23.or410
  • Kuhn, D., & Weinstock, M. (2002). What is epistemological thinking and why does it matter? Hofer, B. K., & Pintrich, P. R. (ed.), Personal epistemology: the psychology of beliefs about knowledge and knowing içinde (ss. 121–144). Erlbaum, Mahwah, NJ,
  • Kurtoğlu, M. & Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili Türkiye kaynaklı dergilerde yayımlanmış makalelerin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(3), 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25082/264707
  • Luft, J. A., & Roehrig, G. H. (2007). Capturing science teachers' epistemological beliefs: The development of the teacher beliefs interview. Electronic Journal of Science Education, 11(2): 38-62.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (3. Baskı) Jossey-Bass. Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook of new materials. Sage. Neuman, W. L., & Robson, K. (2014). Basics of social research. Pearson.
  • Ordu, S. (2019). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğretim ile İlgili Epistemolojik İnançlarının Ortaya Konularak Bu İnançlarının Sınıf İçi Uygulamalara Etkisinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Özsevgeç, T., Çepni, S., & Demircioğlu, G. (2004). Fen Bilgisi Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Okur-Yazarlık Düzeyleri. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Marmara Üniversitesi.
  • Pajares, M. F. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of educational research, 62(3), 307-332.
  • Pekbay, C., & Koray, A. (2022). Pandemide fen bilimleri derslerinin uzaktan eğitimle gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen adaylarının görüş ve önerileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(84), 1841-1863. https://doi.org/10.17755/esosder.1105747
  • Perry, W. G. (1970). Forms of intellectual and ethical development in the college years: A scheme. Holt (Rinehart & Winston).
  • Perry, W. G. (1981). Cognitive and ethical growth: the making of meaning. A. W. Chickering (Ed.), The modern American college içinde (ss. 76-116). Jossey-Boss.
  • Raths, J. (2001) Teachers' Beliefs and Teaching Beliefs. Early Childhood Research & Practice, 3(1). www.ecrp.uiuc.edu/v3n1/raths.html
  • Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82(3), 498-504.
  • Schommer, M. (1994). Synthesizing epistemological belief research: Tentative understandings and provocative confusions. Educational psychology review, 6, 293-319.
  • Schommer, M., & Dunnell, P. A. (1997). Epistemological beliefs of gifted high school students. Roeper Review, 19(3), 153-156. https://doi.org/10.1080/02783199709553812
  • Schommer-Aikins, M. (2004). Explaining the epistemological belief system: introducing the embedded systemic model and coordinated research approach. Educational Psychologist, 39(1), 929. https://eric.ed.gov/?id=EJ682807
  • Silverman, D. (2010). Doing qualitative research. Sage Publication.
  • Southerland, S. A., Sowell, S., & Enderle, P. (2011). Science teachers’ pedagogical discontentment: Its sources and potential for change. Journal of Science Teacher Education, 22(5), 437-457. https://doi.org/10.1007/s10972-011-9242-3
  • Stake, R. (1995). The art of case study research. SAGE.
  • Starkey, L. (2020). A review of research exploring teacher preparation for the digital age. Cambridge Journal of Education, 50(1), 37-56. https://doi.org/10.1080/0305764X.2019.1625867
  • Struyven, K., Dochy, F., & Janssens, S. (2005). Students' Perceptions about Evaluation and Assessment in Higher Education: A Review. Assessment and Evaluation in Higher Education, 30(4), 325-341. https://doi.org/10.1080/02602930500099102
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2016). Öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları açısından değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 11(9), 839-858. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9635
  • Türk Eğitim Derneği (2021). Öğretmen Dijital Yeterlikleri. https://tedmem.org/wp-content/uploads/2021/09/ogretmen-dijital-yeterlikleri.pdf
  • Volante, L., & Fazio, X. (2007). Exploring Teacher Candidates’ Assessment Literacy: Implications for Teacher Education Reform and Professional Development. Canadian Journal of Education, 30(3), 749-770. https://eric.ed.gov/?id=EJ780818
  • Wilson, E. K., Readence, J. E., & Konopak, B. C. (2002). Preservice and inservice secondary social studies teachers' beliefs and instructional decisions about learning with text. Journal of Social Studies Research, 26(1), 12.

Investigation of Changes in Epistemological Beliefs of Prospective Classroom Teachers in Extraordinary Situations

Year 2024, Volume: 13 Issue: 3, 543 - 557, 29.09.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1293172

Abstract

The purpose of this research is to reveal how the epistemological beliefs of prospective classroom teachers towards the education-teaching process change in extraordinary situations that occur outside the normal education-teaching process. The COVID-19 epidemic was thought to provide an opportunity to achieve this goal, and to reveal this change, data were collected with the Teacher Belief Inventory (TBI) from 30 4th grade prospective classroom teachers before and after the epidemic. These data were analyzed by thematic analysis method using the analysis map prepared within the scope of TBI. As a result of the comparative analysis, an online semi-structured interview was conducted with the teacher candidates who were determined to have switched to a teacher-centered or student-centered perspective according to the first data to understand the source of the change. The findings revealed that the source of the change in prospective teachers was discontentment, and it was seen that the type of discontentment changed according to the prospective teacher. It was concluded that the change of prospective teachers who switched from student-centered to teacher-centered approach explained with “structural discontent” and those who switched from the teacher-centered perspective to the student-centered perspective explained with "pedagogical discontentment". In accordance with these results, distance education analysis maps were prepared and presented in the appendix.

References

  • Akkoyunlu, B. & Bardakcı, S. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemi-doneminde-uzaktan-egitim/#acil-uzaktan/
  • Anderson, R. D., & Helms, J. V. (2001). The ideal of standards and the reality of schools: needed research. Journal of Research in Science Teaching, 38, 3–16. https://doi.org/10.1002/1098-2736(200101)38:1<3::AID-TEA2>3.0.CO;2-V
  • Atilla, M. & Özeken, Ö. (2015). Temel eğitimden ortaöğretime geçiş sınavı: fen bilimleri öğretmenleri ne düşünüyor?. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 34(1), 124-140. https://doi.org/10.7822/omuefd.214999
  • Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeğinin Türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ogusbd/issue/10999/131627
  • Bıkmaz, F. (2017). Öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışları ve bilimsel epistemolojik inançlarının araştırılması: Boylamsal bir çalışma. Eğitim ve Bilim, 42(189), 183-196. http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.4601
  • Braun, V. & Clarke, V. (2014) What can “thematic analysis” offer health and wellbeing researchers?. International Journal of Qualitative Studies on Health and Well-being, 9, 1-2. http://doi.org/10.3402/qhw.v9.26152
  • Chan, K. W. (2004). Pre-service teachers’ epistemological beliefs and conceptions about teaching and learning: Cultural implication for research in teacher education. Australian Journal of Teacher Education, 29(1), 1-13. http://dx.doi.org/10.14221/ajte.2004v29n1.1
  • Chan, K.W., & Elliott, R.G. (2004). Relational Analysis of Personal Epistemology and Conceptions about Teaching and Learning. Teaching and Teacher Education, 20, 817–831. https://doi.org/10.1016/j.tate.2004.09.002
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2005). Research methods in education (5th Ed.). Routledge Falmer.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (3. baskı). Sage.
  • Çevik, N. (2014). Öğretmen görüşlerine göre orta öğretim kurumlarındaki seramik derslerinde uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri ile araç-gereç ve malzeme kullanımının incelenmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 159-169. https://l24.im/BEzUR
  • Deryakulu, D. (2004). Üniversite Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri ile Epistemolojik İnançları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 38, 230-249.
  • Erdamar, G., & Alpan, G. (2011). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları. E- Journal of New Word Sciences Academy, 6(4), 2689-2698. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/185533
  • Feldman, A. (2000). Decision making in the practical domain: a model of practical conceptual change. Science Education, 84(5), 606-623. https://doi.org/10.1002/1098-237X(200009)84:5%3C606::AID-SCE4%3E3.0.CO;2-R
  • Fennema, E., & Franke, M. L. (1992). Teachers' knowledge and its impact. In: Grouws, D. A. (ed.), Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, Macmillan, 147-164.
  • Fisher, I., & Ziviani, J. (2004). Explanatory case studies: Implications and applications for clinical research. Australian Occupational Therapy Journal, 51(4), 185-191. https://doi.org/10.1111/j.1440-1630.2004.00446.x
  • Gess-Newsome, J., Southerland, S. A., Johnston, A. & Woodbury, S. (2003). Educational reform, personal practical theories, and dissatisfaction: The anatomy of change in college science teaching. American Educational Research Journal, 40(3), 731-767. https://doi.org/10.3102/00028312040003731
  • Guskey, T. R. (2002). Professional development and teacher change. Teachers and Teaching, 8(3), 381-391. https://doi.org/10.1080/135406002100000512
  • Güler, A., Halıcıoğlu, M.B. ve Taşğın, S. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (İkinci Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Hofer, B. (2001). Personal epistemology research: Implications for teaching and learning. Journal of Educational Psychology Review, 13(4), 353–383. https://doi.org/10.1023/A:1011965830686
  • International Labour Organization (ILO) (2020). Covid-19 Ortamında ve Sonrasında Uzaktan Çalışma. https://www.ilo.org/wcmsp5/groups/public/---europe/---ro-geneva/---ilo-ankara/documents/publication/wcms_759299.pdf
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2004). Educational research: quantitative, qualitative and mixed approaches. Pearson Education Inc.
  • Jones, M. G., & Carter, G. (2007). Science teacher attitudes and beliefs. K. S. Abelly & N. Lederman (Ed.), Handbook of research on science education içinde (ss. 1067–1104). Lawrence Erlbaum.
  • Kagan, D. M. (1992). Professional growth among preservice and beginning teachers. Review of educational research, 62(2), 129-169. https://doi.org/10.2307/1170578
  • Kahraman, İ. (2014). Merkezi ortak sınav uygulamasının etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 53-73. https://dergipark.org.tr/en/pub/tusbd/issue/42133/506878
  • Koray, A. (2022). Uzaktan Eğitim Fen Bilimleri Derslerinde Scratch Etkinliklerinin 5e Öğretim Planlarına Adapte Edilmesi: Öğretmen Adaylarının Hazırlık Ve Uygulama Süreçlerini Değerlendirmesi. Eğitim Bilimlerinde Uluslararası Araştırmalar-II, 55-74. Serüven.
  • Koray, A., & Pekbay, C. (2022). Uzaktan Eğitimle Gerçekleştirilen Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşlerin İncelenmesi: Öğretmen Adayı Perspektifi. Turkish Journal of Primary Education, 7(2), 117-131. https://doi.org/10.52797/tujped.1206002
  • Koray, A., & Bilgin, E. (2023). The Effect of Block Coding (Scratch) Activities Integrated into the 5E Learning Model in Science Teaching on Students' Computational Thinking Skills and Programming Self-Efficacy. Science Insights Education Frontiers, 18(1), 2825-2845. https://doi.org/10.15354/sief.23.or410
  • Kuhn, D., & Weinstock, M. (2002). What is epistemological thinking and why does it matter? Hofer, B. K., & Pintrich, P. R. (ed.), Personal epistemology: the psychology of beliefs about knowledge and knowing içinde (ss. 121–144). Erlbaum, Mahwah, NJ,
  • Kurtoğlu, M. & Seferoğlu, S. S. (2013). Öğretmenlerin teknoloji kullanımı ile ilgili Türkiye kaynaklı dergilerde yayımlanmış makalelerin incelenmesi. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 2(3), 1-10. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jitte/issue/25082/264707
  • Luft, J. A., & Roehrig, G. H. (2007). Capturing science teachers' epistemological beliefs: The development of the teacher beliefs interview. Electronic Journal of Science Education, 11(2): 38-62.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation (3. Baskı) Jossey-Bass. Merriam, S. B., & Tisdell, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and implementation. John Wiley & Sons.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: A sourcebook of new materials. Sage. Neuman, W. L., & Robson, K. (2014). Basics of social research. Pearson.
  • Ordu, S. (2019). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma ve Sorgulamaya Dayalı Öğretim ile İlgili Epistemolojik İnançlarının Ortaya Konularak Bu İnançlarının Sınıf İçi Uygulamalara Etkisinin İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Özsevgeç, T., Çepni, S., & Demircioğlu, G. (2004). Fen Bilgisi Öğretmenlerin Ölçme-Değerlendirme Okur-Yazarlık Düzeyleri. VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiri Kitabı, Marmara Üniversitesi.
  • Pajares, M. F. (1992). Teachers’ beliefs and educational research: Cleaning up a messy construct. Review of educational research, 62(3), 307-332.
  • Pekbay, C., & Koray, A. (2022). Pandemide fen bilimleri derslerinin uzaktan eğitimle gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen adaylarının görüş ve önerileri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 21(84), 1841-1863. https://doi.org/10.17755/esosder.1105747
  • Perry, W. G. (1970). Forms of intellectual and ethical development in the college years: A scheme. Holt (Rinehart & Winston).
  • Perry, W. G. (1981). Cognitive and ethical growth: the making of meaning. A. W. Chickering (Ed.), The modern American college içinde (ss. 76-116). Jossey-Boss.
  • Raths, J. (2001) Teachers' Beliefs and Teaching Beliefs. Early Childhood Research & Practice, 3(1). www.ecrp.uiuc.edu/v3n1/raths.html
  • Schommer, M. (1990). Effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82(3), 498-504.
  • Schommer, M. (1994). Synthesizing epistemological belief research: Tentative understandings and provocative confusions. Educational psychology review, 6, 293-319.
  • Schommer, M., & Dunnell, P. A. (1997). Epistemological beliefs of gifted high school students. Roeper Review, 19(3), 153-156. https://doi.org/10.1080/02783199709553812
  • Schommer-Aikins, M. (2004). Explaining the epistemological belief system: introducing the embedded systemic model and coordinated research approach. Educational Psychologist, 39(1), 929. https://eric.ed.gov/?id=EJ682807
  • Silverman, D. (2010). Doing qualitative research. Sage Publication.
  • Southerland, S. A., Sowell, S., & Enderle, P. (2011). Science teachers’ pedagogical discontentment: Its sources and potential for change. Journal of Science Teacher Education, 22(5), 437-457. https://doi.org/10.1007/s10972-011-9242-3
  • Stake, R. (1995). The art of case study research. SAGE.
  • Starkey, L. (2020). A review of research exploring teacher preparation for the digital age. Cambridge Journal of Education, 50(1), 37-56. https://doi.org/10.1080/0305764X.2019.1625867
  • Struyven, K., Dochy, F., & Janssens, S. (2005). Students' Perceptions about Evaluation and Assessment in Higher Education: A Review. Assessment and Evaluation in Higher Education, 30(4), 325-341. https://doi.org/10.1080/02602930500099102
  • Tuncer, M., & Bahadır, F. (2016). Öğretmen adaylarının teknopedagojik alan bilgisi yeterlikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları açısından değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 11(9), 839-858. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9635
  • Türk Eğitim Derneği (2021). Öğretmen Dijital Yeterlikleri. https://tedmem.org/wp-content/uploads/2021/09/ogretmen-dijital-yeterlikleri.pdf
  • Volante, L., & Fazio, X. (2007). Exploring Teacher Candidates’ Assessment Literacy: Implications for Teacher Education Reform and Professional Development. Canadian Journal of Education, 30(3), 749-770. https://eric.ed.gov/?id=EJ780818
  • Wilson, E. K., Readence, J. E., & Konopak, B. C. (2002). Preservice and inservice secondary social studies teachers' beliefs and instructional decisions about learning with text. Journal of Social Studies Research, 26(1), 12.
There are 53 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Barış Kalender 0000-0002-4175-7099

Burak Cesur 0000-0001-5788-8512

Yavuz Saka 0000-0002-9927-5017

Publication Date September 29, 2024
Published in Issue Year 2024Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Kalender, B., Cesur, B., & Saka, Y. (2024). Olağandışı Durumlarda Sınıf Öğretmeni Adaylarının Epistemolojik İnançlarındaki Değişimin İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 13(3), 543-557. https://doi.org/10.30703/cije.1293172

14550                 

© Cumhuriyet University, Faculty of Education