Bu çalışmada Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerilerinin tespit edilmesi ve bu becerilerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri yaş, cinsiyet, hizmet yılı, öğrenim durumu gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman, Ağrı ve Van ilinde görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 135 kadın ile 172 erkekten oluşan toplam 307 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterliklerini belirlemek için Orhan-Göksün (2016) tarafından geliştirilen “21. yüzyıl Öğreten Becerileri Kullanım Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, istatistik programlar kullanılarak betimsel analiz, t- testi, ANOVA yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlik seviyelerinin yüksek olduğu ve bu becerilerin kullanım yeterliklerinin yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgular Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl kullanım yeterliklerine ilişkin yönetsel, teknopedagojik, onamacı, esnek öğretme ve üretimsel becerilerinin yeterli olduğu anlamına gelmektedir. Ayrıca Türkçe öğretmenlerinin hizmet yılı ve yaş değişkenlerine göre anlamlı fark gösterdiği bulgusuna ulaşılırken cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farkın olmadığı bulgusu elde edilmiştir. Elde edilen bu bulgular, Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl kullanım yeterliklerine ilişkin becerilerinin yeterli olduğunu göstermektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda birtakım öneriler getirilmiştir.
In this study, it is aimed to determine the 21st century skills of Turkish teachers and to examine these skills according to various variables. For this purpose, Turkish teachers' ability to use 21st century skills were examined in terms of variables such as age, gender, years of service, and educational status. The scanning model, which is one of the quantitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of 307 Turkish teachers, 135 women and 172 men, working in Adıyaman, Agrı and Van participating voluntarily. In the study, “21st century skills” developed by Orhan-Göksün (2016) to determine teachers' 21st century skills use competencies. Century Teacher Skills Usage Scale was used as a data collection tool. The data of the research were analyzed by descriptive analysis, t-test, ANOVA methods using statistical programs. According to the findings obtained from the research, it was concluded that Turkish teachers' 21st century skills use proficiency levels were high. These findings mean that Turkish teachers' administrative, techno pedagogical, affirmative, flexible teaching and productive skills related to 21st century usage competencies are sufficient. While it was found that Turkish teachers showed a significant difference according to the variables of service year and age, it was concluded that there was no significant difference according to the variables of gender and educational status. These findings show that Turkish teachers' skills regarding 21st century use competencies are sufficient. Some suggestions were made based on the results of the study.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021Volume: 10 Issue: 4 |