Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçe Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerini Kullanım Yeterlikleri

Year 2021, Volume: 10 Issue: 4, 1562 - 1580, 30.12.2021
https://doi.org/10.30703/cije.877013

Abstract

Bu çalışmada Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerilerinin tespit edilmesi ve bu becerilerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri yaş, cinsiyet, hizmet yılı, öğrenim durumu gibi değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Adıyaman, Ağrı ve Van ilinde görev yapan ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 135 kadın ile 172 erkekten oluşan toplam 307 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterliklerini belirlemek için Orhan-Göksün (2016) tarafından geliştirilen “21. yüzyıl Öğreten Becerileri Kullanım Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, istatistik programlar kullanılarak betimsel analiz, t- testi, ANOVA yöntemleri ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlik seviyelerinin yüksek olduğu ve bu becerilerin kullanım yeterliklerinin yeterli düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu bulgular Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl kullanım yeterliklerine ilişkin yönetsel, teknopedagojik, onamacı, esnek öğretme ve üretimsel becerilerinin yeterli olduğu anlamına gelmektedir. Ayrıca Türkçe öğretmenlerinin hizmet yılı ve yaş değişkenlerine göre anlamlı fark gösterdiği bulgusuna ulaşılırken cinsiyet ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farkın olmadığı bulgusu elde edilmiştir. Elde edilen bu bulgular, Türkçe öğretmenlerinin 21. yüzyıl kullanım yeterliklerine ilişkin becerilerinin yeterli olduğunu göstermektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda birtakım öneriler getirilmiştir.

References

  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z. ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (40), 160-175.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cemaloğlu, N., Arslangilay, S, Üstündağ, M. T. ve Bilasa, P. (2016), Meslek lisesi öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri özyeterlik algıları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 20(2) , 845-874 http://doi: 10.29299/kefad.2019.20.02.010
  • Çevik, M. and Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences. 14(1), 011–028. http://doi :10.18844/cjes.v14i1.3506
  • Çiğilli, E. (2020). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile 21. yüzyıl öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Çoban, Ö., Bozkurt, S. ve Kan, A. (2019). Eğitim yöneticisi 21. yy. becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 1059-1071. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2572
  • Dede, C. (2010). Comparing frameworks for 21st century skills. In J. Bellanca and R. Brandt (Ed.), 21st entury skills: Rethinking how students learn (s.51-76). Bloomington, IN: Solution Tree Press.
  • Fidan, M., Debbağ, M. and Çukurbaşı, B. (2020). Technology proficiency self-assessments of teachers becoming professional in the 21st century: A scale adaptation study. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 10(2), 465-492. http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2020.016
  • Erdoğan, D. and Eker, C. (2020). Investigation of the relationship between turkish pre-service teachers’ 21st century skills and lifelong learning life tendencies. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8, 118-147. https://doi.org/10.30786/jef.437852
  • Erişen, Y., Gürültü, E. and Bildik, C. (2018). Evaluation of digital competence by information technology teachers in Turkey in the context of 21st century skills and the quality framework of Ministry of Educatıon. European Journal of Education Studies, 4 (7), 255-277. https://doi: 10.5281/zenodo.1254623.
  • Gürültü, E., Aslan M. ve Alcı B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinin yeterliklerinin 21. yüzyıl becerileri ışığında incelenmesi. The Journal of Academic Social Sciences. 6 (71), 543-560. https:// doi: 10.16992/ASOS.13770
  • Gürültü, E., Aslan, M. ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798. https:// doi: 10.16986/HUJE.2019051590
  • Harris, J. B., Mishra, P. and Koehler, M. (2009). Teachers’ technological pedagogical content knowledge: Curriculum-based technology integration reframed. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393–416.
  • Holmberg, J., Fransson, G. and Fors, U. (2018). Teachers’ pedagogical reasoning and reframing of practice in digital contexts. The International Journal of Information and Learning Technology, 35, 130-142. http://dx.doi.org/10.1108/IJILT-09-2017-0084
  • İncik-Yalçın, E. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve 21. yüzyıl öğreten becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1099-1112. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-638602
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Kazu, İ. Y. ve Yenen, E. T. (2014). Öğretmen yetiştirmede yeni bir yaklaşım: Klinik uygulama. İlköğretim Online, 13(3), 796-805. http://ilkogretim-online.org.tr
  • Kennedy T. J. and Odell M. R. L. (2014). Engaging students in STEM education. Journal of Science Education International, 25(3), 246-258.
  • Kocakaya, S. ve Kotluk, N. (2015). 21.yy becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(2), 54-63.
  • Koh, J. H. L., Chai, C. S., Benjamin, W. and Hong, H. Y. (2015). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) and design thinking: A framework to support ict lesson design for 21st century learning. The Asia-Pacific Education Researcher, 24(3), 535-543. http://dx.doi.org/10.1007/s40299-015-0237-2
  • Kozikoğlu, İ. ve Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Uluslarası Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 270-290. http://doi:10.30703/cije.579925
  • Köklü, N. Büyüköztürk, Ş. ve Bökeoğlu, Ö. Ç. (2006). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem-A yayıncılık.
  • MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara: Milli Eğitim.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2017), Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • OECD. (2018). The future of education and skills. OECD Publishing. Retrieved from https://www.oecd.org/education/2030/E2030%20Position%20Paper%20 (05.04.2018).pdf
  • Orhan-Göksun, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
  • Özyurt, M. (2020).21. yüzyıl becerileri öğretimi ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik güvenirlik çalışması. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2568-2594. http://doi: 10.26466/opus.725042
  • Palfrey, J. and Gasser, U. (2008). Born digital: Understanding the first generation of digital natives. Basic Books.
  • Riegel С. and Mete R. (2018). Educational technologies for k-12 learners: what digital natives and digital immigrants can teach one another. Educational Planning Journal, 24(4), 49-58.
  • Smıth, J. and Hu, R., (2013), Rethinking Teacher Education: Synchronizing Eastern and Western Views of Teaching and Learning to Promote 21st Century Skills and Global Perspectives, Education Research and Perspectives an International Journal, C. XL: s. 86-108.
  • Soland, J., Hamilton, L. S., and Stecher, B. M. (2013). Measuring 21st century competencies guidance for educators. Santa Monica, CA: RAND Corporation.
  • Suto, I. (2013). 21st century skills: Ancient, ubiquitous, enigmatic? A Cambridge Assessment Publication, 1-28.
  • Tavşancıl, E. T. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tican, C. and Deniz, S. (2018), Pre-Service Teachers‟ Opinions abount The Use of 21st Century Learner and 21st Century Teacher Skills, European Journal of Educational Research, C. VIII, S. 1: s. 181-197. http://doi: 10.12973/eu-jer.8.1.181
  • TTKB (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf.
  • Uyar, A. ve Çiçek, B. (2021). Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerileri, IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (9), 1-11. https://doi.org/10.21733/ibad.822410
  • Vo, L., and Nguyen, H. (2010). Critical friends group for EFL teacher professional development. ELT Journal, 64(2), 205-213.
  • Yalçın, S. (2019). Öğretmen adaylarının 21. yy. becerilerini ölçmek için kullanabilecekleri araçlar hakkında farkındalıkları ve yeterlik algıları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 383-398. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-466819
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım A, Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. and Alkış, M. (2019). 21. yüzyıl yeterlilikleri ölçeği’nin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciencesi 5 (1). https://doi.org/10.34137/jilses.578533

Turkish Teachers' Competencies to Use 21st Century Skills

Year 2021, Volume: 10 Issue: 4, 1562 - 1580, 30.12.2021
https://doi.org/10.30703/cije.877013

Abstract

In this study, it is aimed to determine the 21st century skills of Turkish teachers and to examine these skills according to various variables. For this purpose, Turkish teachers' ability to use 21st century skills were examined in terms of variables such as age, gender, years of service, and educational status. The scanning model, which is one of the quantitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of 307 Turkish teachers, 135 women and 172 men, working in Adıyaman, Agrı and Van participating voluntarily. In the study, “21st century skills” developed by Orhan-Göksün (2016) to determine teachers' 21st century skills use competencies. Century Teacher Skills Usage Scale was used as a data collection tool. The data of the research were analyzed by descriptive analysis, t-test, ANOVA methods using statistical programs. According to the findings obtained from the research, it was concluded that Turkish teachers' 21st century skills use proficiency levels were high. These findings mean that Turkish teachers' administrative, techno pedagogical, affirmative, flexible teaching and productive skills related to 21st century usage competencies are sufficient. While it was found that Turkish teachers showed a significant difference according to the variables of service year and age, it was concluded that there was no significant difference according to the variables of gender and educational status. These findings show that Turkish teachers' skills regarding 21st century use competencies are sufficient. Some suggestions were made based on the results of the study.

References

  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z. ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarına yönelik 21. yüzyıl becerileri yeterlik algıları ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40 (40), 160-175.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2016) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cemaloğlu, N., Arslangilay, S, Üstündağ, M. T. ve Bilasa, P. (2016), Meslek lisesi öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri özyeterlik algıları, Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 20(2) , 845-874 http://doi: 10.29299/kefad.2019.20.02.010
  • Çevik, M. and Şentürk C. (2019). Multidimensional 21th century skills scale: Validity and reliability study. Cypriot Journal of Educational Sciences. 14(1), 011–028. http://doi :10.18844/cjes.v14i1.3506
  • Çiğilli, E. (2020). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile 21. yüzyıl öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Çoban, Ö., Bozkurt, S. ve Kan, A. (2019). Eğitim yöneticisi 21. yy. becerileri ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(3), 1059-1071. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2572
  • Dede, C. (2010). Comparing frameworks for 21st century skills. In J. Bellanca and R. Brandt (Ed.), 21st entury skills: Rethinking how students learn (s.51-76). Bloomington, IN: Solution Tree Press.
  • Fidan, M., Debbağ, M. and Çukurbaşı, B. (2020). Technology proficiency self-assessments of teachers becoming professional in the 21st century: A scale adaptation study. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 10(2), 465-492. http://dx.doi.org/10.14527/pegegog.2020.016
  • Erdoğan, D. and Eker, C. (2020). Investigation of the relationship between turkish pre-service teachers’ 21st century skills and lifelong learning life tendencies. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 8, 118-147. https://doi.org/10.30786/jef.437852
  • Erişen, Y., Gürültü, E. and Bildik, C. (2018). Evaluation of digital competence by information technology teachers in Turkey in the context of 21st century skills and the quality framework of Ministry of Educatıon. European Journal of Education Studies, 4 (7), 255-277. https://doi: 10.5281/zenodo.1254623.
  • Gürültü, E., Aslan M. ve Alcı B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinin yeterliklerinin 21. yüzyıl becerileri ışığında incelenmesi. The Journal of Academic Social Sciences. 6 (71), 543-560. https:// doi: 10.16992/ASOS.13770
  • Gürültü, E., Aslan, M. ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798. https:// doi: 10.16986/HUJE.2019051590
  • Harris, J. B., Mishra, P. and Koehler, M. (2009). Teachers’ technological pedagogical content knowledge: Curriculum-based technology integration reframed. Journal of Research on Technology in Education, 41(4), 393–416.
  • Holmberg, J., Fransson, G. and Fors, U. (2018). Teachers’ pedagogical reasoning and reframing of practice in digital contexts. The International Journal of Information and Learning Technology, 35, 130-142. http://dx.doi.org/10.1108/IJILT-09-2017-0084
  • İncik-Yalçın, E. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve 21. yüzyıl öğreten becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 1099-1112. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020..-638602
  • Karasar, N. (2018). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Ankara: Nobel Akademi Yayıncılık.
  • Kazu, İ. Y. ve Yenen, E. T. (2014). Öğretmen yetiştirmede yeni bir yaklaşım: Klinik uygulama. İlköğretim Online, 13(3), 796-805. http://ilkogretim-online.org.tr
  • Kennedy T. J. and Odell M. R. L. (2014). Engaging students in STEM education. Journal of Science Education International, 25(3), 246-258.
  • Kocakaya, S. ve Kotluk, N. (2015). 21.yy becerilerinin gelişiminde dijital öykülemeler: ortaöğretim öğrencilerinin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,4(2), 54-63.
  • Koh, J. H. L., Chai, C. S., Benjamin, W. and Hong, H. Y. (2015). Technological pedagogical content knowledge (TPACK) and design thinking: A framework to support ict lesson design for 21st century learning. The Asia-Pacific Education Researcher, 24(3), 535-543. http://dx.doi.org/10.1007/s40299-015-0237-2
  • Kozikoğlu, İ. ve Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Uluslarası Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 270-290. http://doi:10.30703/cije.579925
  • Köklü, N. Büyüköztürk, Ş. ve Bökeoğlu, Ö. Ç. (2006). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem-A yayıncılık.
  • MEB Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara: Milli Eğitim.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2017), Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • OECD. (2018). The future of education and skills. OECD Publishing. Retrieved from https://www.oecd.org/education/2030/E2030%20Position%20Paper%20 (05.04.2018).pdf
  • Orhan-Göksun, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki (Yayımlanmamış doktora tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
  • Özyurt, M. (2020).21. yüzyıl becerileri öğretimi ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması: Geçerlik güvenirlik çalışması. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 16(30), 2568-2594. http://doi: 10.26466/opus.725042
  • Palfrey, J. and Gasser, U. (2008). Born digital: Understanding the first generation of digital natives. Basic Books.
  • Riegel С. and Mete R. (2018). Educational technologies for k-12 learners: what digital natives and digital immigrants can teach one another. Educational Planning Journal, 24(4), 49-58.
  • Smıth, J. and Hu, R., (2013), Rethinking Teacher Education: Synchronizing Eastern and Western Views of Teaching and Learning to Promote 21st Century Skills and Global Perspectives, Education Research and Perspectives an International Journal, C. XL: s. 86-108.
  • Soland, J., Hamilton, L. S., and Stecher, B. M. (2013). Measuring 21st century competencies guidance for educators. Santa Monica, CA: RAND Corporation.
  • Suto, I. (2013). 21st century skills: Ancient, ubiquitous, enigmatic? A Cambridge Assessment Publication, 1-28.
  • Tavşancıl, E. T. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Tican, C. and Deniz, S. (2018), Pre-Service Teachers‟ Opinions abount The Use of 21st Century Learner and 21st Century Teacher Skills, European Journal of Educational Research, C. VIII, S. 1: s. 181-197. http://doi: 10.12973/eu-jer.8.1.181
  • TTKB (2017). Müfredatta yenileme ve değişiklik çalışmalarımız üzerine. https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf.
  • Uyar, A. ve Çiçek, B. (2021). Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerileri, IBAD Sosyal Bilimler Dergisi (9), 1-11. https://doi.org/10.21733/ibad.822410
  • Vo, L., and Nguyen, H. (2010). Critical friends group for EFL teacher professional development. ELT Journal, 64(2), 205-213.
  • Yalçın, S. (2019). Öğretmen adaylarının 21. yy. becerilerini ölçmek için kullanabilecekleri araçlar hakkında farkındalıkları ve yeterlik algıları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 383-398. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-466819
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6.Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Yıldırım A, Şimşek H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, E. and Alkış, M. (2019). 21. yüzyıl yeterlilikleri ölçeği’nin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciencesi 5 (1). https://doi.org/10.34137/jilses.578533
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Muhammed Tunagür 0000-0002-6427-6431

Erkan Aydın 0000-0002-6452-6058

Publication Date December 30, 2021
Published in Issue Year 2021Volume: 10 Issue: 4

Cite

APA Tunagür, M., & Aydın, E. (2021). Türkçe Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerini Kullanım Yeterlikleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(4), 1562-1580. https://doi.org/10.30703/cije.877013

14550                 

© Cumhuriyet University, Faculty of Education