Bu
araştırmada, öğretmenlerin 21.yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe
adanmışlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, Türkiye’de farklı branşlarda
görev yapan 370 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama araçları olarak
“21.Yüzyıl Öğreten Becerileri Ölçeği” ve “Öğretmenlik Mesleğine Adanmışlık
Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart
sapma, t testi, ANOVA, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon Katsayısı ve
basamaklı regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda,
öğretmenlerin 21.yy öğreten becerilerinin ve mesleğe adanmışlıklarının yüksek
düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada kadın öğretmenlerin mesleğe
adanmışlıklarının erkeklere oranla daha yüksek düzeyde olduğu, fakat
öğretmenlerin mesleğe adanmışlıklarının lisansüstü eğitim yapma isteğine, okul
kademesine ve branşa göre farklılaşmadığı
sonucuna ulaşılmıştır. Lisansüstü eğitim yapmak isteyen ve ilkokulda görev
yapan öğretmenlerin 21.yy öğreten beceri düzeylerinin daha yüksek
olduğu belirlenmiştir. Araştırmada, 1-5 yıl arası deneyime sahip öğretmenler ile
16 yıl ve üzeri deneyime sahip öğretmenlerin mesleğe adanmışlık ve 21.yy
öğreten becerilerinin daha yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca,
öğretmenlerin
mesleğe adanmışlıkları ile 21.yy öğreten becerileri arasında orta düzeyde,
pozitif ve anlamlı ilişkilerin olduğu saptanmıştır.
21.yüzyıl öğreten becerileri mesleğe adanmışlık öğretmenler yönetsel beceriler üretimsel beceriler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 18, 2020 |
Published in Issue | Year 2020Volume: 9 Issue: 1 |